• mymy

BF september 2011

Ullis72 skrev 2011-05-10 13:28:30 följande:
    Tack för alla grattis!!!!  Skrattande

Nu ska jag försöka att bara njuta av min lilla tjej och se framemot tills hon kommer ut till oss!!!

Kram kram
    Det är en speciell känsla att veta vad det blir, har aldrig tidigare fått veta det (har 3 barn sen innan). Viss har man varit glad för sin bebis innan men känslan blir på nåt konstigt sätt annorlunda när man vet att det är en liten flicka eller pojke. Jag väntar en liten kille och ja, det är magiskt..:) Grattis till kommande tjejen!
  • mymy

Varit på förlossningen ikväll. Ont i magen o ryggen o sammandragningar. Frossa o yrselkänsla oxå. Allt var bra dock men har ont i magen fortfarande.

• mymy
    Frelin skrev 2011-05-12 23:47:58 följande:
    Hm jag undrar det här med vikt. Läser om alla som gått upp hit o dit.
    Jag hade en startvikt på 52 kg.. Är nu i vecka 22+4
    Förra veckan vägde jag 53,5 och nu har jag gått ned 0,5 kg och väger 53 kg.
    Bör man vara orolig om man knappt går upp eller bara glad?
    Bebisen verkar ju ändå växa eftersom magen växer, brösten har gått fårn A till C kupa och bebis sparkar hårdare o tydligare hela tiden.
    Märkligt att man inte har gått upp när man ändå blir större om magen o brösten tycker jag
    Tror inte du behöver vara orolig över dín lilla viktuppgång men prata med BM om du oroar dig. Min mamma väntade mig och min tvillingsyster och gick inte upp mycket alls. Det där med vikten är så individuellt.
  • mymy

Jag hör till en av dem som verkar ha gener för bristningar på magen, inte för att jag har massor men en del i alla fall efter 3 barn. Fast jag bryr mig inte egentligen, jag har ju dock fått 3 barn och har ett fjärde på g så bristningarna får vara där de är utan att jag oroar mig över dem..:)

• mymy
    Iryelle skrev 2011-05-16 17:26:33 följande:
    Är så himla trött för tillfället, har väldigt lågt blodvärde just nu så min sambo får åka hem över lunchen för att gå ut med hundarna för jag orkar inte själv. Tycker så synd om honom, jag spontangråter pga tröttheten och han ser helt handfallen ut för att han inget kan göra. Han har dessutom börjat ett nytt jobb och får ta hand om det mesta i hemmet. Jag önskar läkarna ökade min nedre gräns så jag slapp dessa veckor.
    Men på den ljusa sidan så kom mitt bebistäcke som jag tänkt brodera på posten idag så det blir iaf lite omväxling från teven under dagarna Glad
    Men huu så jobbigt att vara så trött.... Kram på dig!
  • mymy
    She is Me skrev 2011-05-17 21:58:43 följande:
    Jag trodde jag skulle få GP men min chef lyckades omplacera mig till andra arbetsuppgifter :( så nu måste jag tillbaka efter semestern, det kommer aldrig att gå med 1h pendling enkel resa, får hoppas att sjukskrivning går igenom om det blir för jobbigt för jag vill verkligen inte ta ut fp innan bf pga detta
    Hoppas Du kan få sjukskrivning istället om det blir för tufft!
  • mymy
    Renni skrev 2011-05-18 11:22:18 följande:
    Oo vad spännande =)

Vad avis jag blir på alla er som ska till Gotland i sommar.. Vilket underbart paradis det är!
    Vi brukar åka dit varje sommar men i år blir det inte för min far fyller 50 år & de ska de fira på Gran Canaria, dock inte jag för jag kommer vara i vecka 35 då så jag hoppar det =((

Hemkommen ifrån BM nu... Allting såg bra ut och SF måttet låg på 24 cm... Vikt kollade hon inte vilket jag tyckte kändes skönt.
    Sen ska jag på glukosbelastning 16/6 igen... usch usch!!
    Visst är gotland underbart! Min bror bor där så vi kommer undan ganska billigt med resa dit, skönt..:)
    Vilken vecka är du i? Min BM ville inte mäta sf måttet ännu då det var för tidig (?).. men det hinns ju med det också.
    Vägde mig igår och har gått upp strax under 5 kg, känns bra, är lite nojjig då jag just gått ner 29 kg..:)
  • mymy
    Flisan79 skrev 2011-05-18 11:38:02 följande:
    Jag kommer spendera en vecka på landet då jag är i v 35. Landet ligger i örnsköldsvik så man kanske skulle ta med sig det nödvändigaste ifall att. Jag hoppas dock att bebben stannar där den är längre än så för jag ska ju bli igån satt . Vi ska visserligen även utforma en b-plan ifall bebben plötsligt kommer tidigt men den kommer vi inte skriva förens veckan därpå....hmm
    Jaja, bm (på pse) sa att barnen brukar följa samma mönster och mina barn är båda födda ganska nära BF så det blir nog så nu med.
    OJ, följa samma mönster som med tidigare.. Hmmm... första kom 1 vecka för sent... med nr 2 började värkarna på BF datum... nr 3 kom 1 vecka för tidigt... kommer denna lilla prutt 2 veckor tidigare då.... hmm... vi får väl se..:)
Svar på tråden BF september 2011