• mymy

BF september 2011

jolala skrev 2011-04-26 15:07:15 följande:
    hejsan alla gravida! :) .tänkte hoppa in här om d går bra :D .
    är gravid med mitt andra barn, BF 17 september, enligt  RUL så är det en liten pojke.

har nu börjat känna lill killen ordentligt när han sparkar, innan va de ju bara som en liten fjäril, nu e de riktiga sparkar! (även sambon kan känna, och se när lillen buffar runt därinne :D ) . Är roligt att vara gravid nu, när man verkligen kan känna att de är något i magen :P .

Hur mår alla då?
    Grattis..:) Viisst är det ljuvligt med sparkarna..:)
    Är nu i vecka 20+1 och mår alldeles utmärkt, ja trött som fasen p g a vi kom hem sent igår kväll från vår minisemester på Gotland, men annars bra..:)
  • mymy

Idag har jag tagit fram alla gamla bebiskläder jag har hemma. Har tvättat en maskin som ska hängas upp. Vi behöver inte köpa en massa direkt i början men såklart köper vi något nytt :) bara för att det är kul :)

• mymy
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-04-27 08:29:30 följande:
    Godmorgon!

Har haft så ont i halsen i snart 4 dagar nu, och idag mår jag riktigt dåigt så blir inget jobb för mig idag. Ska ligga hemma och ta det lugnt så att man snart kan bli frisk.
    Annars är allt bra, magen växer  på och jag kännde lillan puffa lite igår kväll,mysigt.
    Ska kolla runt lite på blocket efter söta bebiskläder, man kan hitta så himla mycket fina originella saker som nån bara har använt ett par gånger.
    Älskar att solen fortfarande är kvar. Är den någon mer som känner typ en ilande värk i pannan när solen lyser rakt på? Låter säkert skitskumt men det är samma när jag duschar och har hett vatten. 
    God morgon! Krya på dig!
    Känner inte igen den där ilande värken du beskriver i pannan.
    Ska också kolla på blocket sen men ska först gå igenom allt jag har hemma efter barnen..:) Började igår och snacka om att få en liten resa tillbaka i tiden..:)
  • mymy

Trivsamma förändringar- vilken underbar nyhet! Helt fantastiskt ju! Njut nu av din graviditet för det är en underbar tid!

• mymy

Har suttit o kollat runt på barnvagnar. Jisses!! Det är ju en djungel!! Vet att jag vill ha med ordentliga hjul så vi kan köra den var som helst, samtidigt får det inte vara en sån klumpig en... Ja ja, bara att kolla vidare :)

• mymy
    hanna elise skrev 2011-04-28 16:10:54 följande:
    Hemma från BM.
    Lillhjärtat slog 150 härliga slag i minuten (tjej eller kille? vad tror ni?).
    Nu känner man ju bäbis sparka varje dag men det är ändå så häftigt och mysigt att höra.

Mitt järnvädre var tydligen helt perfekt, trots att jag inte äter ngt tillskott. (men minns inte siffrorna, tyckte hon sa ngt med 129 kanske?)
    Vågen visade att jag gått upp 2 kg sen jag blev gravid. Otroligt skönt att det inte var mer.  
    Skönt att allt var bra. Jag ska till BM 16 maj så vi får se vad hon säger. Äter järntillskott då det var lågt så vi får hoppas det inte blivit sämre i alla fall.
    Vad är det man säger, höga slag tjej, låga slag kille, eller var det tvärt om?
    Har du kollat upp på RUL vad det blir? Jag väntar en liten kille så vi får se vad mina slag visar..:)
Svar på tråden BF september 2011