Inlägg från: MuM2girls |Visa alla inlägg
  • MuM2girls

BF september 2011

kul att deklarationen hade öppnat för er, för min del försvann barnvagnen totalt!! Skatteskuld på 2800 kr, suck. Pga av att jag har jobbat och varit mamma ledig, de blev knasigt då med skatteavdragen tyvärr. Men lärt mig tills nästa gång iallafall:D Att de drar mer skatt på Fk då!!

• MuM2girls
    Flisan79 skrev 2011-03-22 17:37:46 följande:
    Illamåendet har hållt i sig och upp kom tillslut min första gravdspya någonsin. Känns lite i senaste laget att börja spy nu.
    Gud va jobbigt:( Det är ju nu man ska må som bäst som gravid!!! Inte för jag heller gör det!!! Trött, seg och inte tala om att inte kunna njuta av någon mat:( Allt smakar, ja de smakar inget:(
  • MuM2girls

Hejsan!!

Här har vi inte heller gått upp någe, utan gått ner ca 5 kg istället!!

Annrs mår jag inte så bra, har råkat ut för en rejäl släng av bihåleinflamation:( Det gör ont ialla 4 bihåler och pga av detta känns det som man har tandvärk i överkäken:( Inne på min 6 dag med skiten!! Det går över efter ett par veckor läste jag:(
    Det var ju inte så kul att jobba med skiten, men jag känner mig verkligen stolt att jag klarat av 3 dar med jobb, och värdens sämsta arbetsuppgifter när man har bihåleinflamation, 8 timmar fram åt lutande skrubbning av mattor, tjho!!!
    Men nu är man ledig i helgen, bara hoppas på att det är lite bättre på Måndag så man ska skrubba mattor igen!!

• MuM2girls
    Flisan79 skrev 2011-03-26 11:04:35 följande:
    Kastar in ett tips. Sinova (som det görs reklam om) är faktist väldigt bra och förkortar sjukdomsförloppen. Och ja, de får tas vid graviditete . Jag får själv ofta bihåleinflammation och så även min syster och mamma. Vanlig nässpray blev jag rekomenderad av doktorn att använda även om jag inte var täppt för att svälla av bihålorna. Jag tål inte penicillin och den medecin man annars får är inte rekomenderad vid graviditet så jag måste kurera på annat vis.
    Tack för tipset:) Ska allt se om jag kan ta och köpa det på måndag när apoteket öppnar. Brukar ha problem med biålerna varje gång jag är förkyld, men denna slår allt:(
  • MuM2girls

Här har vi Rul den 15 April:) Ska bli så soligt att se den lille igen!!! Som jag sa en gång tidigare så sätter vårat landsting ett BF vid kubben, om rul visar annolunda så skiter de idet!!! Kan ju vara skönt i vissa fall!! Fast det som retar mig är ju att jag vet exakt när bebben blev till, men kubben visade 3 dagar senare, så det gör mig lite irreterad!!! I mitt huvuf är BF 3 sep även om kubben visar 6 september!!!

• MuM2girls

Läste att ni prata lite om drömmar, jag drömmer sex/kärlekspirr drömmar:=0 tjena mors, har jag aldrig gjort förr. Nu vaknar man varje morgon som ett lik, man vill ju helst tillbaka till de där underbara drömmarna, haha.......
    det roligaste är att min sambo är med i de ibland, men ibland inte:=0 är jag otrogen i sömnen tro, hihi!!

Någon som vet varför/eller typ sådan drömmar kommer till?

• MuM2girls
    Flisan79 skrev 2011-03-31 16:05:52 följande:
    Vet inte varför men det är helt klart vanligt. Själv drömmer jag endast om sambon, hur tråkig får man va lixom..haha. Det knäppaste är att jag inte är ett dug sugen just nu på dagen men kan ändå ha de här drömmarna på natten.

På tal om sex. Har upptäkt att de där slemmig flytningarna kommer dagarna efter så det har med det att göra. Tror jag läste någonstans att det kunde vara så.
    Ja själv får man ju skuldkänslor när det är andra killar i, men jag vet inte vilka de är. Kanske är mina fantasi killar:D
    Annars har man väll set de någon gång utan att komma ihåg det.
  • MuM2girls

Hej!!!
    Sitter här min sådan värk i överkäken, det gör ont när jag trycker runt bihålerna vid nästan:( 2 veckor snart med skiten, tror nog att jag måste ringa VC för att få läkemedel nu, har inte haft en dag utan värk:( 
    Provat recept fria medel men det har inte hjälpt:( 

• MuM2girls

När jag gick på kvinnohälsan hade vi samtal i v8 (hälso) inskrivning i v11, sedan hade vi ett i v20 då hon lyssna på hjärtat och sådant.
    Nu går jag på MVC och där var det ett kombinerat hälso/inskrivning i 12 och nästa är inte förrens i v25, så det är nog olika beroende på vart man går!

Tycker oxå det är mysigt att gå till barnmorskan, iallafall sedan när man börjar mäta magen och lyssna på hjärtljuden:)

• MuM2girls
    Flisan79 skrev 2011-04-04 16:37:17 följande:
    Såg just den första bf dec 2011 tråden. Jösses, då inser man hur långt man ändå kommit
    Ja vi har kommit en bit, det har gått snabbt faktiskt!!! Snart kommer det stå BF januari 2012, och vi ska ju få barn sensommaren i år ju, tjoho!!!
Svar på tråden BF september 2011