betula skrev 2011-02-10 10:05:24 följande:
Försäkring har vi inte diskuterat ännu, men ser det som en självklarhet att vi skall teckna det. Frågan är bara VAD? Har länsförsäkringar till boende o bil, men folksam till hundarna. Undra om man får nån rabatt hos länsförsäkringar om man tecknar hos dem (för de bör väl ha en gravidförsäkring?)? Folksam brukar vara snåla m rabatter tycker jag, men å andra sidan är jag supernöjd m dem gällande hundarna.
Idag är sista inskrivningsbesöket hos BM. Nu skall jag vägas, mätas och allt vad det är som skall undersökas :D
Länsförsäkringar har gravförsäkringar, en bas som är gratis sedan kan man ta plus och tillkommer en kostad på typ 700 tror jag det var. Den försäkringen blir även en barnförsäkring de första 6 månaderna av barnets liv. Sedan får man erbjudande om barnförsäkring. Vår barnförsäkring hos de går på 915 per år då är vi helkunder hos läns och får 15% billigare!!
Vi tycker de är bra, men de har ju fått skit för några år sedan men det är ju viktigt att man läser vilkor m.m.
jessii87 skrev 2011-02-09 18:34:11 följande:
Hej Allioppa!
Hoppas ni alla mår bra o njuter av graviditeten! =)) Har en liten fundering kring kläder för nyfödda. Jag är sån som inte kan hålla sej utan kommer väl att köpa lite då o då. Men vilken storlek ska jag satsa på? Tror ni 56 blir lagom den första tiden? Vad behöver man första tiden innan man vill ut o börja shoppa? =))
Det beror ju på bebisen stl, vi hade stl 50, och det var nästan för stort för våran tös!! Så bästa är att köpa några 50 och lite mer 56 .