Inlägg från: MuM2girls |Visa alla inlägg
  • MuM2girls

BF september 2011

Flisan79 skrev 2011-01-31 10:25:55 följande:
    Mmm, fördelen är ju att vi kan gå ut och äta på fredag . Jag och min man firar då 10 år som gifta (eller ja eg på torsdag men det var lättare med barnvakt på fredagen).

Har haft moderkakan fram båda grav och för mig har det alltså inte gjort att jag kännt mindre som det kan bli för vissa. Är snarare lite orolig för att ha den bak. Hur mycket känns det då lixom? Hade mardrömmar om att barnen stack ut en fot genom skinnet pga de tydliga sparkarna....hua!
    Grattis i förskott:)

Okie, gudarna vilket dröm, ja vi får hoppas på att det inte var någon sanndröm då;)
  • MuM2girls

Ska prov ringknepet sedan:D Men dottern fick peka på mina fingrar i dag en var pojke en var flicka, hon är ju bara 1 år och vet ju inte innbörden av frågan men hon pekade på en tjej:D

• MuM2girls

Hejsan!! Det var ett tag sedan jag skrev sist. Jag har börjat må bättre för varje dag som går, ingen direkt matlust med illamåendet känns inte av så mycket längre. Tröttheten försvinner mer och mer för varje dag som går, jag börjar känna mig som männinska igen!
    På Fredag så är det inskrivning!! Då blir det stick i fingret, stick i armen, vägning, kiss i rör och mycket mera, , mötet skulle ta 60-90 minuter!
    Om 2,5 vecka så är det dax för kubbet, är döa nervig tänk om det inte finns någon bebbe? Tänk om det finns två? ja så går mina tankar just nu!!
    Annars så är veckorna fulla uppa, nästa vecka ska vi till ullared:D Älskar det stället mycket, nu står inredning på köpelistan!!! Sedan letar vi lägenhet så vi kan flytta till, vi vill inte bo i vårat hus vi hyr tyvärr!! För det är en så kallad fuskbyggare som renoverat det och då kan ni lista ut resten!!
    Ja ja i dag är jag i v10+1:D

• MuM2girls
    Mliic skrev 2011-02-08 11:42:33 följande:
    Tack=) Jag är i v10+0 och räknar v11!! vilken vecka är du i?
    Då har du ju två veckor kvar till den säkrare perioden!! Det är ju i v12+0 det blir lite säkrare, visst det blir ju lite säkrare för varje dag som går nu, och det är ju så underbart:D
  • MuM2girls
    Mliic skrev 2011-02-08 12:49:12 följande:
    ja jo jag vet det egentligen!! men för min egen ro så känner jag att av bara gå in i v 12 så känns det säkrare=) lite dumt kanske hehe. Sen att det är en hel vecka kvar till 12+0 det ignorerar jag haha=)
    Haha bra tänkt:D Kommer jag med göra går in i v12 på söndag:)
  • MuM2girls

Gud att ni kan äta så mycket:= 0 Här är man glad om man får i sig 2 mackor och en middag per dag, mer matsug har inte jag!!

• MuM2girls
    betula skrev 2011-02-10 10:05:24 följande:
    Försäkring har vi inte diskuterat ännu, men ser det som en självklarhet att vi skall teckna det. Frågan är bara VAD? Har länsförsäkringar till boende o bil, men folksam till hundarna. Undra om man får nån rabatt hos länsförsäkringar om man tecknar hos dem (för de bör väl ha en gravidförsäkring?)? Folksam brukar vara snåla m rabatter tycker jag, men å andra sidan är jag supernöjd m dem gällande hundarna.

Idag är sista inskrivningsbesöket hos BM. Nu skall jag vägas, mätas och allt vad det är som skall undersökas :D
    Länsförsäkringar har gravförsäkringar, en bas som är gratis sedan kan man ta plus och tillkommer en kostad på typ 700 tror jag det var. Den försäkringen blir även en barnförsäkring de första 6 månaderna av barnets liv. Sedan får man erbjudande om barnförsäkring. Vår barnförsäkring hos de går på 915 per år då är vi helkunder hos läns och får 15% billigare!!
    Vi tycker de är bra, men de har ju fått skit för några år sedan men det är ju viktigt att man läser vilkor m.m.
    jessii87 skrev 2011-02-09 18:34:11 följande:
    Hej Allioppa!

Hoppas ni alla mår bra o njuter av graviditeten! =)) Har en liten fundering kring kläder för nyfödda. Jag är sån som inte kan hålla sej utan kommer väl att köpa lite då o då. Men vilken storlek ska jag satsa på? Tror ni 56 blir lagom den första tiden? Vad behöver man första tiden innan man vill ut o börja shoppa? =))
    Det beror ju på bebisen stl, vi hade stl 50, och det var nästan för stort för våran tös!! Så bästa är att köpa några 50 och lite mer 56 .
  • MuM2girls
    malar87 skrev 2011-02-10 20:34:33 följande:
    sitter å kollar på sveriges värsta bilförare :D Men en sak stör mig tvillning paret som är med har ngn av dom varit med i tv förut tkr jag känner igen den ena men får inye hop de
    en av de var med i färjan, då de hade gjort ett data program med hur båten skulle gå osv, sedan skullle de ju vinka till kameran som fannas i mariehamn så kompisarna på nätet kunde se de.
  • MuM2girls

Morgonen börja med tårar och förtvivlan, lite ljusrosa blod på toapappret, verkligen lite men det fanns där:( Jag blir ju jätte nojjig av detta!! Det har inte kommit något mera en den där lilla ljusrosa fläken. Jag tänkte, jaha tack för den. Hade ju inskrivningen i dag me, och gick dit med tårarna instägnda, sa vad som har hänt och hon sa att det är nog ingen fara och berättade att 30-50 av alla gravida har en liten blödning under graviditeten.
    JAg gjorde alla prover och allt var perfekt:D Bara BIM som var lite negativt! MEn jag skulle slippa glukosbelastning, men sedan kom det ju upp att min pappa har fått diabetes på äldre dar, och då försvann hoppaet att sippa. Så denna graviditet så blir det glukosbelastning slapp det förra gången pga pappa inte hade fått diagnosen då!!!
    Sedan gjordes en gyn undersöknning, och allt såg bra ut, livmodern var så stor som den skulle vara i v 11:) Och hon fick inget blod på fingrarna:D MEn hon sa att min tapp kan vara känslig för den ligger så långt ner så den kan lätt blöda lite, men hon sa att jag måste göra lite knipövningar för att få upp tappen lite.
    Nu är det bara hoppas på att det inte blir några mer ljusrosa blödningar, om det skulle hända skulle jag ringa och få en tid till en läkare.
     Så nu vet jag inte om jag ska gråta eller vara lycklig att allt såg bra ut!!!

• MuM2girls
    MuM2girls skrev 2011-02-11 13:18:32 följande:
    Morgonen börja med tårar och förtvivlan, lite ljusrosa blod på toapappret, verkligen lite men det fanns där:( Jag blir ju jätte nojjig av detta!! Det har inte kommit något mera en den där lilla ljusrosa fläken. Jag tänkte, jaha tack för den. Hade ju inskrivningen i dag me, och gick dit med tårarna instägnda, sa vad som har hänt och hon sa att det är nog ingen fara och berättade att 30-50 av alla gravida har en liten blödning under graviditeten.
    JAg gjorde alla prover och allt var perfekt:D Bara BIM som var lite negativt! MEn jag skulle slippa glukosbelastning, men sedan kom det ju upp att min pappa har fått diabetes på äldre dar, och då försvann hoppaet att sippa. Så denna graviditet så blir det glukosbelastning slapp det förra gången pga pappa inte hade fått diagnosen då!!!
    Sedan gjordes en gyn undersöknning, och allt såg bra ut, livmodern var så stor som den skulle vara i v 11:) Och hon fick inget blod på fingrarna:D MEn hon sa att min tapp kan vara känslig för den ligger så långt ner så den kan lätt blöda lite, men hon sa att jag måste göra lite knipövningar för att få upp tappen lite.
    Nu är det bara hoppas på att det inte blir några mer ljusrosa blödningar, om det skulle hända skulle jag ringa och få en tid till en läkare.
     Så nu vet jag inte om jag ska gråta eller vara lycklig att allt såg bra ut!!!
    Mena BMI:D
Svar på tråden BF september 2011