BF september 2011
Tack Leilaz!!
Tack Leilaz!!
Grattis nemi!! och lycka till Norna!!
Och håll tummarna för mig nu...ska vara inne på förlossningen för TUL nu kl 11. Hoppas såå kunna få dra igång det hela....
grattis till bebisar!
Härligt Norna att du slipper kämpa mer nu!
Zargenta - det var inte illa pinkat att du lyckades få till det
grattis!
Jag lyckades också! dock ej idag. Efter TUL som dom idag fick till ..... håll i hatten nu....4700g höll jag på att svimma av chocken och dom insåg att här lär vi komma igång. Dom undersökte tappen som var lätt bakåt fortfarande, några cm lång och öppen för 1-1½ finger. Dom ville få mig att vänta en vecka - ALDRIG....dom försökte få mig vänta till torsdag - NEJ, men dom lyckades övertala mig om att vänta till onsdag morgon...efter mycket om och men. Fick med mig läkemedel så jag skulle kunna sova ordentligt natten till onsdag.
Du är i vecka 40.
Du har gått 39 fulla veckor och 6 fulla dagar (v39+6).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum idag
Du har 0 dagar kvar till beräknad förlossning.
Så ser min graviditetskalender ut här på FL...lite härligt att man äntligen hankat sig på hela vägen ![]()
TessaG - fördelen (?) för mig är ju dock att jag förhoppningsvis slipper vänta så mycket mer. Har ju igångsättning i morgon bitte.
Lycka till nu Zargenta....häftigt att det kom igång av sig självt bara så där
Nu har vi nog våra bebbar allihopa snart!
Grattis Norna!!!
Jo El - lycka till i morgon!! Jag håller tummarna för oss båda! jag ska vara inne till 8.30...
Helt ärligt....jag är rädd som fan!! Är nog tur jag har fått lite värktabletter och en sömntablett nu till natten så jag skall vara utvilad när jag kommer för annars lär jag nog inte sova en blund.
Hej på er allihopa!! Jag orkar tyvärr inte läsa tillbaka allt nu ikväll...hoppas ni mår bra alla och grattis till alla som fått sina bebbar!!
Jag åkte ju in för igångsättning i onsdags. Nytt TUL sa fortfarande ca 4700 men dom vill åter skicka hem mig och avvakta egen start...men jag tvärvägra. Så kl. 11 i onsdags stoppa dom upp en liten Cytotec (eller vad den heter) efter lunch flyttades jag upp till BB i väntan på resultat. 15.30 gick vattnet spontant och värkarna satte fart...det kan jag lova. Aj aj!
Vid 17-17.30 tiden återvände jag till förlossningen och började med lustgas. Det tröck på ganska tidigt. Vid 18- eller 18.30-tiden var jag bara öppen 4 cm och bebbe stod högt upp sa hon. Strax före 19 larma jag efter mer smärtlindring för jag tänkte att om den står högt och bara öppen 4 så orkar jag inte. men det var knökfullt på förlossningen och det pågick förlossning i varenda förlossningsrum så de hade inte tid att ge mig nåt utan de rekomenderade mig att gå och kissa så skulle de undersöka mig sen.
Grejen var bara den att under andra värken inte på toaletten kommer bebbe!!!
Jag börjar vråla rakt ut av trycket, mamma öppnar dörren och ser mig stå och hålla handen mellan benen och in stormar sen en jävla massa personal som "kastar" ikull mig på golvet och 2 krystvärkar senare pluppar han ut på toalettgolvet
Det gick jättebra! Det blev en pojke till min största förvåning (var så 100 på att det var en tös
) och den som mätte TUL till 4,7 hade fel......åt fel håll. Håll i hatten nu tjejer....han vägde 5152g!! Många var imponerade att jag pluppade ut en så stor grabb med sån "enkelhet" på toagolvet
ska läsa ifatt lite om era händelser nån dag när jag landat lite mer här hemma.
Kram till er!
Stoort grattis till alla som nu fått sina älsklingar!! Inte många kvar här i tråden nu va?
Själv har jag svårt att hinna in här och hålla mig uppdaterad...fullt upp att få i ordning en ny vardag med 2 knoddar. Jolina är visserligen 4 år och väldigt hjälpsam men samvetet tryter då man känner det svårt att hinna med henne riktigt så här i början.