BF september 2011
Förresten så tror jag att magen bara är extra känslig för sammandragningarna. Känner inte direkt av dem förutom när jag promenerar för fort, men det skapar nog för mkt tarmrörelse.
Förresten så tror jag att magen bara är extra känslig för sammandragningarna. Känner inte direkt av dem förutom när jag promenerar för fort, men det skapar nog för mkt tarmrörelse.
Idag har jag packat bb-väskan! Lite tidigt kanske (är i v 36) men ska iväg på jobbuppdrag (med mitt extrajobb) i 10-14 dar och kommer bo ca 60 mil bort från sambon. Så på onsdag åker jag iväg och lämnar bb-väskan här hemma så att sambon kan ta med den och åka till mig om förlossningen sätter igång förtidigt. Känns lite lustigt att åka tåg i 7 h så här sent i graviditeten men det ska nog gå bra :) får hoppas det inte blir förseningar som det brukar. Sen ska ja ju ta tåget tillbaka med när jag är i v 38-39...
Frelin: grattis så mkt till lilltösen!
Dior: hur som helst är det skönt att ha det gjort :)
Är mest nervös inför den långa tågresan. Hoppas inte jag får värkar på tåget :D
Dior: det får man hoppas!
Lillagreizn: stort grattis till den fina lillkillen!
Killen å jag jobbade ihop en endaste dag för 6 år sen. Jag tyckte han var trevlig mm men tänkte inte så mkt mer om det sen. 5 dagar senare ringer han (har fixat min nr via jobbet) å vi börjar dejta
Nu är vi förlovade och längtar efter bebis!
Grattis Lovika!!!
Jag har 11 dar kvar till BF och befinner mig fortfarande 7 timmar bort från sambon. Vi jobbar på olika orter (länder till och med) för tillfället. Så jag bor inte ens hemma nu utan hos sambons mormor. I 2 v har vi varit ifrån varandra och han kommer upp en vecka innan BF så vi räknar kallt med att bebisen inte vill ut innan dess
Man har ju hört att det vanligaste är att förstföderskor går över tiden...
Sen stannar vi bara här uppe i max en vecka efter förlossningen innan vi tar oss hemåt med bebisen. Det blir en lång bilresa för den lilla!
Jag känner absolut ingenting än så länge. Inga förvärkar eller nåt. Har inte sett skymten av slemproppen heller. Förra veckan hos barnmorskan låg bebisen högt upp. Huvudet var neråt och ruckbart men det hade inte sjunkit så djupt. Livmodertappen var helt sluten. Blodtrycket fortfarande lågt. Dessutom fick jag ingen mer tid förrän om två veckor. Så allt det här tolkar jag som om bebisen inte är det minsta redo på att titta fram. Lär gå över 3 v (för det får man göra här). Eller vad tror ni?? Visst låter det inte nära? 11 dagar till BF (både ul och senaste mensen gav samma dag).
SannaMac och TessaG: ja vi får väl se om jag kommer hinna känna av förvärkar eller nåt annat eller om det bara smäller till
Diarré har jag haft till och från under hela graviditeten och har det minst 3 dagar i veckan så det kan jag inte heller se som ett tecken. Nu är det ju väldigt bra om bebisen väntar på sin pappa att komma hit (om ca 4 dar) innan den vill födas.
Velvet: jag tycker livia bianca noelle låter bäst!
Denovana: jag har som du... Vi bor i ett annat land 7 h bort med bil, men ska föda här där vi är skrivna och har släkt. Killen har varit borta i 2 v nu och kommer upp på torsdag (en vecka innan BF) så jag är jätteorolig om nätterna att vattnet ska gå. Han måste fixa hyrbil innan för att kunna ta sig hit med alla saker. Kommer kanske totalt ta honom 10 h att fixa allt å köra hit, men det går ju inte att hyra bil mitt i natten... Det är ju oftast då det sätter igång. Än så länge känner jag inte av några tecken på att det är på gång men en del känner inget innan har man hört.
Grattis Flisan! Skönt att det är över nu för du har ju sån förlossningsrädsla. Hoppas det gick bra och att det inte blev lika obehagligt som du mindes från de andra två gångerna.
Cornellia: jag har också fått sämre "mat"-aptit men ökat dig efter godis och kakor dom jag tidigare under graviditeten knappt varit sugen på. Kanske är kroppens sätt att kolhydratladda
Hua, nu har jag haft värkar sen ca kl 21-22 igår torsdag. Har inte känt nånting alls som tytt på att förlossningen varit på g och i tisdags hos bm var tappen inte öppen alls. Bebisen har inte ens fixerat sig. Det bara small till med molvärk på en gång och sen övergick det i oregelbundna värkar som nu är regelbundna var tredje minut. Dock blöder jag inte nåt än och kan inte tänka mig att jag öppnats så mkt så jag vågar inte åka in till förlossningen än. Kanske bara är öppen 1 cm ju... Eller ännu värre - inget alls! Har läst att latensfasen varar från 8 timmar och uppåt för en förstföderska. Nu har jag bara haft värkar i ca 5 h och de är inte olidliga än liksom. Fast det går inte att sova pga smärtan. Enligt rul och äl har jag BF idag fredag. Enligt kub var det i måndags. Får väl se om det blir en bebis snart eller om kroppen bara luras...
Förresten, grattis alla som redan fått sina bebisar!!
Igår 110909 föddes min pojke kl 12! Han kom på sin dag enligt rul och ägglossningen. Enligt kub skulle han ha kommit i måndags. En stooor bjässe på 4380 g och 53 cm lång. Hade jag vetat det så hade jag varit lite orolig inför förlossningen faktiskt. Värkarna satte igång helt utan förvarning kl 22 på torsdagen. Jag skrev ju då att jag inte visste om det var riktiga värkar. Sen tyckte jag inte dr gjorde så ont men de kom regelbundet med 2-3 min mellan direkt. När vi åkte in till fl kl 4 var jag helt öppen! Snacka om förvånad jag blev för jag trodde de skulle skicka hem mig igen! Trodde jag typ öppnat mig en cm eller nåt för det gjorde verkligen inte sp ont som jag hade föreställt mig. Sen stannade tyvärr förlossningen upp eftersom hinnsäcken vägrade gå sönder sp vattnet gick inte trots 3 h med intensivt värkarbete. Då krystade jag istället ut hinnsäcken fylld med vatten så den hängde ut som en ballong
de tyckte jag skulle ta Eda för att inte utdrivningsskedet skulle gå för fort. Så det tog jag. Sen låg jag på sidan och krystade ut bjässen! Fick sy 8-9 stygn för han kom ut utan att snurra helt och hade axlarna uppdragna till öronen. Sprack inget nät huvudet kom ut så det var synd att det blev så tokigt ändå. Sen kom inte hela moderkakan ut så jag blödde jättemycket i flera timmar tills det kom ut en stor klump som fyllde upp hela min hand idag när jag duschade. Det var hinnor och en del av moderkakan, usch!
Xanncar: flera olika bm undersökte mig och klämde på magen och även ultraljud gjordes två ggr. De såg inte att det var moderkaka kvar utan trodde det bara var avslag. Trots att jag sa att jag hade kraftig mensvärk och låg och skakade av smärta så trodde de inte att det var så allvarligt. Om de sett resterna hade de gjort en skrapning på mig igår. Nu är man orolig att man har fler rester kvar liksom.
Nemi: tack :) ja han var riktigt duktig på att passa tiden ;) tur var väl det för annars hade det kanske blivit akutsnitt för mig också. On jag gått över menar jag och han fortsatt växa.