Inlägg från: Sofiafia82 |Visa alla inlägg
  • Sofiafia82

BF september 2011

She is Me skrev 2011-03-21 09:33:07 följande:
    8/10 visar på flicka för mig om jag räknar cirkel för flicka på ringtestet:) vi ska inte ta reda på det på Rul, är det bara vi som inte vill ta reda på det? Jag tycker det är superkul att spekulera i alla test som finns.
    Nej jag vill inte heller veta könet förrän bebisen kommer. Det är ju det som är så spännande med andra som är gravida tycker jag :) alltså när kompisar varit det och inte vetat könet så undrar man runt bf "har hon fött nu, vad blev det vad blev det?"
    Så jag vill känna lite så för mig själv också. Att man liksom undrar ända tills den tittar ut. Och om jag hade vetat könet så hade jag inte kunnat hålla mig ifrån att säga det till alla =) så då försvinner ju deras spänning också (alltså vänners och familjemedlemmars).
  • Sofiafia82
    Alcastar skrev 2011-03-21 14:38:02 följande:
    YES!!!!!
    Fick svaret från moderkaksprovet idag (snabbtestet) och BÅDA tvillingarnas prov är normala!!!
    Vilken lycka :D
    Nu väntar vi bara svar på den fullständiga analysen för "risk-tvillingen". Det kommer om 2 - 3 veckor. Men jag känner mig väldigt trygg med detta svaret!
    Åh grattis vad roligt! Nu kan du äntligen slappna av
  • Sofiafia82
    lillagreizn skrev 2011-03-26 08:53:10 följande:
    Okej det var en del som inte gått upp något. Jag är då så förbannat orolig över att jag inte gått upp ett enda gram, med tanke på att jag väger under 50 kg.
    Ja men det beror ju på hur lång du är också :) tror ju inte att du tex är 175 cm till den vikten ;)
  • Sofiafia82

Jag trodde inte jag skulle ha gått upp mer än 1-2 kg sen starten eftersom jag vägde mig förra månaden och då gått upp ca 0,5 kg. Idag vägde jag mig och har nu gått upp 4 kg sen starten! Där ser man :) fast det gör ingen för allt är på magen och jag har inte blivit större om kroppen för övrigt. Går in i v 18 på tisdag och känner att det molar och drar nere i magen. Den växer som bara den nu!

Kollade hjärtljuden och hb hos BM igår. Hjärtljudet låg på 150 slag/min och hb var 117.
    10 dagar kvar till RUL!!!

• Sofiafia82

Imorn ska jag på RUL! Längtar så! Tyvärr kan inte killen följa med :(
    Ringde till lasarettet igår för att försöka byta tid men det var fullbokat 3 veckor framåt,
    så jag får gå själv. Man vill ju inte gå för sent så att de inte kan göra mätningarna.

• Sofiafia82

Jag undrar lite om alla kommer köpa en kombivagn eller om en del funderar på att ta enbart en liggvagn nu och sen köpa en sittvagn? Jag har nämligen tänkt i de banorna då jag tycker att en del kombivagnar blir fula sittvagnar sen.
    Eller är det helt onödigt att köpa två separata vagnar?? Eller man kanske bara byter överdel och behåller chassit?

• Sofiafia82
    betula skrev 2011-04-05 16:00:44 följande:
    Jag har funderat i de banorna, men inte hittat en ren liggvagn som känns aktuell att köpa. Vi har funderat på det mest för att rena sulkys (m fullt liggläge) ofta kan fllas ihop o bli mindre än en sittvagn (från kombi/duo). Kommer vi över en pinsamt billig liggvagn som vi tror vi kan trivas med, så blir det nog att vi köper den och sen satsar på en kronan sulky. Annars blir det nog en kronan duo.
    Tycker det är svårt att hitta en kombivagn som är fin som både ligg- och sittvagn, men de flesta liggvagnar verkar som du säger vara kombivagnar. Det gör det inte direkt lätt att hitta nån =)
    Får väl kanske köpa en kombivagn och sen en sulkysittvagn också senare som man kan ha när man reser mm.
  • Sofiafia82

Tänkte på en annan sak... har ni gravidförsäkring? Jag har inte det och tycker det verkar onödigt.

• Sofiafia82

Men vad täcker en gravidförsäkring som inte en vanlig hemförsäkring täcker? Är det inte gratis vård om barnet tex föds för tidigt oavsett grav.försäkring eller inte? Sen när det är fött kan man väl skriva in barnet i hemförsäkringen bara?

• Sofiafia82

Tack för alla svar angående grav.försäkring! Har fått mer inblick i det nu och kommer teckna trygg hansas för 1000 kr.

Vad gäller vikten  så har jag nu i v 19 gått upp 4 kg, men tycker inte det stör mig alls eftersom de ligger på magen Glad 
    För er som är intresserade av att kolla om ni "följer kurvan" kan jag rekommendera "viktkurva" på www.blimamma.se

Svar på tråden BF september 2011