• Nelia82

BF september 2011

lyckligt gift skrev 2011-02-08 11:37:17 följande:

Vi har berättat för våran dotter som är lite över 2 år. Hon pekar jämt på magen när hon ser en bebis i någon tidning eller tv:n samt att hon säger att bebisen låter voff voff *skratt*

Hihi, vad gulligt!!
    Flisan79 skrev 2011-02-08 13:45:37 följande:
    Vill förtydliga lite varför vi vill vänta med att berätta. Vi har inte berättat för familj eller allmänheten än (bara några nära vänner) och att berätta för en tjej på 4 år skulle vara desamma som att sätta ett plakat på bilen . Hela världen skulle få vet så vi vill vara lite säkrar i graviditeten innan tex hela dagis vet för deras sympati vid ett MF vill jag inte ha.
    Ja, det förstår man ju då, hehe.
    Stay Strong Bönan!
  • Nelia82
    Lillywhite skrev 2011-02-10 09:26:29 följande:
    Tack för hjälpen! :)
    Jo det är ju helt klart värt det om det täcker barnets första månader också- ska kika lite mer på det här med försäkringarna!

Nån som äter/ätit LERGIGAN COMP och känt av svår yrsel/blodtrycksfall o hjärtklappning? Ska pröva Postafen enligt BM ist - är hemma och sjukskriven en vecka och då gör det ju inte så mkt att man blir dåsig. :P
    Jag började med Lergigan comp igår och känner mig darrig och får hjärtklappning. Men jag tror det är en helt vanlig biverkning med tanke på att det är både koffein och efedrin i. Jag känner bara väldigt starka symtom om jag tar tabletten på tom mage. Igår kände jag inget alls, tog den i samband med middagen.

För övrigt är jag glad att jag fick Lergigan comp utskrivet för det + sea band trollar bort mitt illamående nästan helt och hållet. Någon mer som har sea band? Kan man ha dem på sig hela tiden? Tog av mig dem igår kväll för jag hade tänkt att sova utan, men illamåendet smög sig på direkt så de åkte på igen. Nu törs jag knappt ta av dem ju...

Får nya matnojjor varje dag, men just nu är det baguette med aioli, räkor, rödlök och pressad citron på. Aaaah, dregglar bara jag tänker på det! Åt det igår och hade gärna ätit ikväll igen, men räkorna är ju svindyra! Köpte 3 hg igår, för 75 spänn!!
    Stay Strong Bönan!
  • Nelia82

Jag har inte gått upp nämnvärt än. Är dock bara i vecka 8 så jag är glad för det. Gick upp 18 kg med sonen och hoppas på max +15 kg den här gången. Kom precis ner till vikten innan förra grav, 60 kg, innan jag blev gravid igen och vägde mig i morse, låg på 61 kg.

Mina symtom har försvunnit. Känner mig inte gravid längre (bortsett från lite illamående, men det kan väl vara Lergigan och sea band som gör det). Men inga ömma, stora, spända bröst längre, känner inget i mensmagen längre... Någon mer runt vecka 8 som känner samma? Har för mig att jag gick in i "spökveckorna" runt vecka 12 med sonen nämligen.. Blir lite orolig..

Stay Strong Bönan!
  • Nelia82
    Renni skrev 2011-02-14 09:22:27 följande:
    Jag håller på att gå under..... Jag mår så jäkla dåligt... spyr om varannat hela tiden. Jag känner att min ork tynar bort allt mer...
    Samtidigt som jag vill tänka positivt att detta är för något underbart men just nu är det så svårt & jag får dåligt samvete för det.
    Jag hoppas att det kommer bli bättre tills jag börjar jobba igen... är sjukskriven två veckor till =(.....
    Har du testat några mediciner? Be bm att få något utskrivet, du ska ju inte behöva må så illa. Jag kräks hela dagarna om jag inte äter Lergigan comp. Det är en enorm skillnad med eller utan.
    Stay Strong Bönan
  • Nelia82
    Renni skrev 2011-02-14 09:58:02 följande:
    Jag har testat allt man bara kan testa... postafen, lergigan comp & primepran... ingenting hjälper!
    Hopplöst!!
    Usch, din stackare!! Har du testat vitamin B6 också? Långskott kanske, men har läst att många blir hjälpta av det, ihop med ex. postafen...
    Stay Strong Bönan
  • Nelia82

Jag har gått ner 2,5 kg på bara några dagar nu pga av allt kräkande, illamående och noll aptit. Vågen stod på 59,5 kg i morse, det är 1 kg mindre än det jag vägde som lägst innan jag blev gravid.

Usch, det känns inte bra. Någon mer som gått ner nu i början? Jag ska nog ringa bm och boka läkartid, det är nog dags för sjukskrivning tror jag...

Stay Strong Bönan
  • Nelia82
    Flisan79 skrev 2011-02-17 00:57:16 följande:
    Ursh! Min yngsta har varit sjuk idag och nu fick hon ett kruppanfall så gubben är med henne på akuten. Hon hade så svårt att andas att hon kräktes. Min stora dotter har också haft det några gånger och har fått åka in. De har tyvärr ärvt det av mig
    Usch då, hur har det gått med henne? Vår son har också haft många krupp-anfall och varit till akuten många gånger. Det är verkligen inte roligt Det enda som tröstar är att det inte är farligt och att det blir bättre ju äldre de blir. Men det låter verkligen som att de inte får någon luft alls. Så himla otäckt.

Går in i vecka 9 idag. Vågen fortsätter tyvärr nedåt. Men jag är i alla fall sjukskriven 2 veckor, alltid något. Hoppas bara att detta jäkla illamåendet har förstånd nog att försvinna lagom tills dess, eller hellre ännu tidigare men det har jag inga förhoppningar om precis...
    Stay Strong Bönan
  • Nelia82

Wow Shirley, 7 barn! Jag är imponerad. Här har diskussionerna kretsat mycket kring om vi orkar ha 2! Hur är det att ha så stor familj? Måste vara mycket glädje och kärlek under ett och samma tak. Jag blir helt varm i hjärtat av tanken, även om jag själv aldrig sett mig få så många barn. Hur har dina graviditeter varit? Detta är definitivt min sista, mår jätteilla hela tiden och går bara ner i vikt just nu.

Stay Strong Bönan
Svar på tråden BF september 2011