• Nelia82

BF september 2011

Men fy vad tråkigt MammaBjörn!! Gråter

Stay Strong Bönan
  • Nelia82
    lillagreizn skrev 2011-02-22 20:20:49 följande:
    Ja jag har sjukt svårt med mat, skrev ett inlägg om det här uppe. Kall mat går betydligt mycket bättre än varm mat, men tycker att allt är en kamp :(

"Jag är i behov av lite tips. Jag har fått jätte svårt att äta, efter några tuggor säger det stopp, börjar må illa och känner att äter jag mer kräks jag.  Oftast brukar jag får springa till toa efter jag ätit för att jag får kväljningar, vissa gånger kräks jag andra inte.

Någon som har något bra tips, känns inte som att jag får i mig all den mat jag behöver :/
    Tacksam för svar."
    Jag har också stora problem med att få i mig mat. Just nu funkar jordgubbskräm med mjölk. Och sötlimpa med smör och Billinge-ost (inte vilket ost som helst heller) med Oboy. That's it, typ. Varm mat är bara att glömma.
    Shirley skrev 2011-02-23 08:46:18 följande:
    Idag ska jag på inskrivning, är ju i dagarna i v 14, tyckte det var på tiden att ringa min bm då, hälsosamtal skippar jag, har vart på 6 såna förr *s*. Dom har en ulmaskin där, så jag skulle få ta en till tjuvtitt också, dock inte idag men nästa vecka då läkaren som hanterar maskinen är där. Mår fortfarande illa.. hoppas det avtar snart.
    Hoppas på att få RUL tiden idag, skulle tro jag ska på RUL i slutet av mars. {#emotions_dlg.flower} Har ni fått era RUL tider än?
    Förstår att du skippar hälsosamtalet, jag tyckte det var överflödigt även nu med andra barnet, hehe. Jag fick tid till RUL med en gång, ska dit 29 april. Lång väntan!
    Stay Strong Bönan
  • Nelia82
    lillagreizn skrev 2011-02-25 03:57:06 följande:
    Jag behöver tips och råd! Vaknade till av att jag tyckte det spännde som fan i buken, kändes lite som om man hållt sig länge innan man pissar, den dära lilla smärtan/krampliknade känslan. Sedan gick jag och duschade och då släppte det lite grann, men nu har det börjar det spänna igen. Har aldrig haft mensvärk i hela mitt liv så är inte så haj på spänningar/smärtor från nedre regionen.

Någon som känt likadant, ska det kännas såhära?  HJÄLP! Bör jag kontakta min barnmorska?
    Tycker det låter som vanlig växtvärk. Tror inte du behöver oroa dig. Det är helt normalt att känna hugg/kramper/mensvärk m.m. i graviditeten. Om jag sträcker ut mig för fort i sängen eller reser mig för snabbt kan det hugga till så jag viker mig dubbel. Heeeelt normalt! Hade så under de första veckorna när jag väntade sonen också.
    Stay Strong Bönan
  • Nelia82

Någon mer som känt sin livmoder så tidigt som vecka 10? Om jag inte minns helt fel så är det väl först runt vecka 12 den sticker upp ovanför blygdbenet? Jag känner min jättetydligt, den är enorm! *fnissar* Och jag är bara i vecka 10. Kan det vara för att jag är omföderska? Är orolig för tvillingar nämligen, det ligger i släkten samt att jag mått så extremt mycket mer illa den här gången mot förra graviditeten..... Kan det vara det eller nojjar jag bara??

Stay Strong Bönan
  • Nelia82
    Flisan79 skrev 2011-02-25 09:56:12 följande:
    Nelia82: kan vara för att du är om föderska men jag kände inte min förens v 12 och jag är inne på nr 3.
    Kan vara tecken på tvillingar med..hehe. Spännande
    Haha, ja vi får väl se. Jag ska be bm om jag inte kan få ett VUL av den anledningen. Det kanske är beräknat fel annars med BF osv... vem vet...?
    Tekla78 skrev 2011-02-25 13:10:20 följande:
    Hihi, jag är i 10+2 och min är mittemellan blygdbenet och naveln. Har samma nojja som du... Har ett barn sedan tidigare. Om 2 veckor får jag veta...

Kan man känna rörelser såhär tidigt? Jag tycker att jag känt att den ligger på vänster sida och att det ibland spritter/bubblar till på samma ställe. Min bror hade en rolig kommentar till det. Nä, du kan inte känna något nu. Du kommer att känna innifrån i vecka 16 och din man kommer att kunna känna i vecka 20. Bra att du har sån fin erfarenhet av att vara gravid sa jag då
    Då är jag inte ensam iaf, hihi
    Stay Strong Bönan
  • Nelia82

Usch och aj. Jag som alltid förespråkar att växtvärk är bra att ha i livmodern osv, men nu håller min på och krampar nåt fruktansvärt, kan knappt sitta rakt upp eller stå... aj aj aj... hoppas inget är på tok...

• Nelia82

Jag mäter på två ställen. Först vid midjan, en bit över naveln där jag är som smalast, där är jag 74 cm. Oförändrat sen innan graviditet alltså. Och vid naveln, där jag är som bredast är jag 84 cm, också oförändrat. Är i vecka 9+3 idag.

Stay Strong Bönan
  • Nelia82

Sofiafia82: Vilka fina 3D-bilder du har fått!! Tycker också att det ser ut som en pung och en snopp, hihi.

När vi gjorde UL på sonen var jag helt hundra på att jag såg en snopp, men min sambo bara skrattade åt mig och sa att det lika gärna kunde varit navelsträngen, och visst kunde det varit det, men vi fick ju en grabb också så

Stay Strong Bönan
  • Nelia82
    Sofiafia82 skrev 2011-02-26 18:22:51 följande:
    Ja de bilderna jag har i 3D är ju mycket tydligare än de andra jag har i 2D.

Vilken vecka var du i när du såg snoppen? Jag är ju i v 13 nu och hon som gjorde ultraljud på mig sa att de kan se säkert från v 14, så det borde ju kunnas anas nu tycker man. Eller så menade hon v 14+0, dvs i v 15.
    Jag var i vecka 19 då, det var det vanliga RUL
    Stay Strong Bönan
  • Nelia82
    She is Me skrev 2011-02-28 09:09:06 följande:
    Ni som fått RUL tidern när ska ni göra dem, och vilken vecka är ni då i.... väntar och väntar på min kallelse.....  vill  veta så att man vet vad nästa mål är de andra två ggr har jag fått RUL i v19
    Jag har redan fått tid för RUL, det bokade bm åt mig när jag var på hälsosamtalet. Kommer gå 29 april och kommer vara i vecka 19 då. Känns som en evighet tills dess, haha...
    Stay Strong Bönan
Svar på tråden BF september 2011