Inlägg från: Cornellia |Visa alla inlägg
  • Cornellia

BF september 2011

Idag har vi iaf varit till BM. Trevligt besök, tror att vi kommer trivas med henne. Som jag sa tidigare så vet jag fortfarande inte om det var inskrivning eller om det var ett hälsosamtal, vi pratade ju om min hälsa, men vad jag förstod så skapades det oxå en journal och så.

Men det känns bra iaf, jag skulle få en remiss till dietist, och sen så skulle jga till BM i slutet av januari nästa gång.

Dessutom har jag berättat för mamma. Jag tror att hon skulle få slag av glädje, hon har "tjatat" dom senaste åren . Hur funderar ni kring att berätta för folk?

• Cornellia
    elink84 skrev 2010-12-29 22:30:17 följande:
      Hon är nog den som kommer att bli gladast. Hennes första barnbarn. Som hon har tjatat.
    Samma här, första barnet i släkten på evigheter, och jag tror mamma började ge upp hoppet om barnbarn, maken och jag har varit ihop 10 år men ändå inte tagit steget tidigare, och min bror är 30+ utan en flickvän i sikte

Jag kände att jag ville berätta för mamma direkt, vi står nära varandra, och om det går på skit så kommer hon garanterat märka det oxå, även om jag håller med om att det är tidigt.

Barnmorskan beräknade mig visserligen till 25/8 istället för 1/9, men iom att hon räknar på sista mensen, och graviditetsverktyget räknar på ägglossningen, så gissar jag att det kommer bli framflyttat vid UL.
  • Cornellia
    Miniapa skrev 2010-12-30 09:45:35 följande:
    Vi berättade för min bror och hans fru igår då de reste iväg ett par veckor på (4 år försenad) bröllopsresa. De är gravida med efter lång väntan och berättade tidigt för oss. Så nu kan vi följas åt under vägen, det skiljer 7 veckor mellan oss.
    Vad roligt att ha någon att dela det med på det sättet!
  • Cornellia
    Renni skrev 2010-12-30 10:04:47 följande:
    Vi har berättat för våra familjer. Även att det är tidigt så kändes det bra.
    Vi fick ju missfall i Oktober och då hade vi berättat för dem också att vi skulle ha få ett syskon.
    Men sen blev det ju missfall tyvärr... Men då var det "skönt" att känna att dem visste om det.
    Men behöver få stöd & någon att prata med när sånt där händer.
    Men sen har vi ju väldigt bra kontakt med våra familjer också.

Men våra vänner får snällt vänta ett tag till innan dem får reda på något =)
    Men visst är det svårt att hålla sig?!
    Man vill ju berätta för alla ... haha..

En fråga till er kära vänner.

Äter ni folsyra?
    Har ni gjort det innan ni blev gravida då också? eller började ni nu när ni fick ett plus?
    Jag tänkte börja äta folsyra från o med idag... tror ni att det är okej??

Jag minns när vi väntade dottern. Då skulle man äta folsyra fram till vecka 12... gärna längre=)

Jag har ätit folsyra sen november.
    BM sa att om jag inte åt det nu så skulle jag börja med det, så jag skulle oxå börja om jag var du.
  • Cornellia
    k03san skrev 2010-12-30 15:00:29 följande:

Nu när det är så tidigt så går man mest och hoppas att allt ska gå bra den här första tiden. Min man och jag vågar knappt prata om namn och sådant som vi kunde skoja om tidigare långt innan vi försökte att bli gravida. Min man gillar innenamn och jag gillar ovanliga namn så vi kan kivas ganska bra om det.
    Hur ställer ni er till att ta reda på barnets kön i förväg?

Helt klart för! Det ska vi garanterat göra.
  • Cornellia
    k03san skrev 2010-12-30 15:18:05 följande:
    Det måste vara bland det mest spännande man är med om =)
    ...jag är väldigt tveeggad...
    Renni skrev 2010-12-30 15:14:28 följande:
    Vi kommer inte ta reda på barnets kön.
    Det är så otroligt spännande när man inte vet =).... en väldigt speciell & underbar känsla.
    Vi gjorde inte det med dottern heller.
    Jag tror ju att känslan efter förlossning är helt underbar och superspännande även om man vet könet....
  • Cornellia

Gott nytt år allihop!

2011 kommer bli ett fantastiskt år.
    Ett år då vi ska få lära oss riktigt kärlek. Ett år med en massa "första".
    Första graviditeten, första fasta jobbet, första huset, första barnet.
    Ett spännande år.

• Cornellia

Jag känner inget speciellt mer än att mitt underliv fått spunk, det kliar,svider och gör ont mest hela tiden. Dessutom blöder jag lite från slemhinnorna (dvs ingen "riktig" blödning från slidan, utan mer lite rosa på pappret)

• Cornellia
    knorrig skrev 2011-01-02 22:26:24 följande:
    Såhär på kvällskvisten sitter jag med lätt illamående, molande värk och hunger men med ett leende på läpparna över att ha hittat den här tråden :)
    Plusade imorse på BIM-1 och BF 8 sep enligt FL.

Någon som bor i eller i närheten av Gävle?

Lägger till mig på listan.

{#emotions_dlg.flower}September{#emotions_dlg.flower}
    28 aug Elink84 (första barnet)
    1 sep  Cornellia  (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    1 sep Cat            (första barnet)
    1 sep BettyBoop 123 (första barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    2 sep Betula (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    3 sep Joel4ever (första barnet)
    4 sep Flisan79 (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    4 sep Kurbits (andra barnet)
    4 sep N e m i  (andra barnet)
    4 sep Astrogirl (första barnet)
    4 sep Minnie Mouse (andra barnet)
    5 sep Misami (tredje barnet)
    5 sep Jokkan (andra barnet)
    6 sep Tingeling 85 (första barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    6 sep SannaMac (första barnet)
    6 sep Jolisan (andra barnet) Rimbo
    7 sep She is Me (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    7 sep sandqvist (första barnet
    7 sep Izz (första barnet)
    8 sep  Miniapa  (andra barnet)
    8 sep Nonkan82 (första barnet)
    8 sep Knorrig  (första barnet)
    9 sep jessii87 (första barnet)
    10 sep Myrran81 (3:e barnet)
    10 sep katzon (andra barnet)
    10 sep Laref (andra barnet)
    10 sep änglabitch (första barnet)
    12 sep hanna elise (andra barnet)
    12 sep NornaB (fjärde barnet)
    14 sep Saranen (första barnet)
    Jag bor i Gävle
  • Cornellia
    wanted skrev 2011-01-03 13:40:33 följande:
    Alltså ni som gjort CB med vecko indikator, vilken vecka har no varit i(enligt egna beräkningar) och vad har testet visat??

De flesta verkar ha varit i vecka 5 och fått 2-3 veckor men när jag gjorde mitt CB för en vecka sen 4+2 så visade det 3+..

Är jag höghormonare(utan symptom) eller är det normalt att de visar olika fr person till person?

Jag har inga som helst symptom tycker jag, en förkylning som vägrar släppa, trött och lite ömmande bröst.. Men inget som jag tänker på...
    Jag har för mig att jag läste i beskrivningen att CB räknade veckorna från befruktningen.
Svar på tråden BF september 2011