Inlägg från: Cornellia |Visa alla inlägg
  • Cornellia

BF september 2011

SannaMac skrev 2011-01-04 09:21:32 följande:
    Faaan... igår kände jag mig så säker när mina bröst såg blå och svulstiga  ut, men i natt hade jag en sån jäkls "mens"värk, var tvungen att gå upp två gånger... och idag är brösten MINDRE och känns INGENTING!!! De har ju svullnat mer och mer i en vecka nu och varit helt stumma och ömma, nu kan jag krama dem och hoppa utan att det känns. Normalt???

Skiträdd... Ringde Huddinge som sa att "det är heeelt normalt så länge du inte blöder", men jag har ju hört att symtomen ibland försvinner när fostret dör... Usch,ge mig hopp någon!!

Är forts trött, men det kan ju bero på förkylningen jag dragit på mig...
    Jag förstår känslan

jag har inte heller några speciella symptom, dessutom vaknade jag i natt av att det gjorde skitont, typ som mensvärk, men mycket mer. Man blir ju jätteorolig.
  • Cornellia
    SannaMac skrev 2011-01-04 09:36:34 följande:
    Jag tror det är mer lugnt om du inte haft några symtom från början, då kanske din kropp inte reagerar så snabbt på graviditeten utan att det är någon fara! Tror det är värre när man haft väldigt myckt symtom som plötsligt avtar, då tyder ju det på att något hänt i kroppen.

Mensvärken sa barnmorskan tyder på växtvärk, eftersom livmodern är en muskel som jobbar och tänjer ut sig. Det är jag helt med på, inte konstigt att det gör ont när den ska ta plats där inne! Jag har också vaknat och behövt kissa, men sen när jag sitter på toa går det inte - då är det nog bara livmodern sm tryckt på urinblåsan och "lurat" den att känna sig kissnödig.

Överlag har jag haft mindre ömma bröst på morgonen, så jag ska väl andas nu och vänta... om de blir större igen framåt kvällen behöver jag kanske inte oroa mig. Men ska köpa fler grav.test och kolla imorn bitti och även på fredag med digitalt. Om det inte står 3+ då så blir jag orolig på riktigt. Usch alltså
    Jag hade symptom, ömma bröst och illamående, men nu mår jag helt som vanligt...
  • Cornellia
    SannaMac skrev 2011-01-04 10:05:28 följande:
    Då hoppas jag att min barnmorska har rätt!! Hon sa att "man ska inte lyssna på vad andra säger" och "så länge du inte blöder så ska du vara lugn och njuta av att vara gravid!"

Antar att hon har rätt... och OM detta är ett tecken på att missfall är på g, ja då kan man väl inte göra så mkt åt det. Jag ska köpa tester idag och testa imorn bitti och på fredag. Försöker att inte oroa mig innan dess... Fast det är förbannat svårt!
    Ja det är det som är så svårt, att låta bli att oroa sig

Jag testade igår dock, och hade verkligen världens starkaste plus, man får väl försöka lita på det....
  • Cornellia
    RonjaLi skrev 2011-01-04 13:08:50 följande:
    Nej skärpning tjejer!
    Vi väntar barm, inte missfall!
    Sluta testa er, ett plus är ett plus och man är inte mer gravid för att man får ett starkare plus.
    Dessutom är det ingen idé att testa så fort man tycker att symptomen försvunnit för grav-hormonerna finns kvar i veckor efteråt och kommer alltså ändå visa positivt även om graviditeten avslutats.
    Tråkigt men sant!

Vill inte vara negativ eller skrämma upp er! Vill bara att ni ska koncentrera er på det som är nu istället för att oroa er hela tiden.
    Jag har haft 3 missfall och har fått ett barn så jag vet hur det är att oroa sig. Men min oro när jag väntade sonen förstörde hela graviditeten för mig! Därför tänker jag denna gång inte oroa mig så länge jag inte börjar blöda.
    Jag väntar som sagt barn, inte missfall!

Sköt om er tjejer och NJUT!
    Haha, jag försöker säga mig själv samma sak, tyvärr går det inte så bra. Jag tror nog att oron kommer släppa när man passerat typ vecka 12-13. Hoppas jag....
  • Cornellia
    nasj skrev 2011-01-04 19:37:52 följande:
    Gu vad söta ni e,vi höll på sådär med vår lillkille,jag målade hans säng i typ 3 veckor,planerade barnvagn osv,men nu är vi 3 pers i en 2:a och ev en ny i magen,både jag o killen pluggar,blir inte lätt att hitta plats för en till bebis,nu blir det till att sälja vår vagn somvi sammanlagt betalde 11000 för och försöka hitta en billig syskonvagn,har även kollat på lgh,vi bor i Sthlm,bodde i Hammarby sjöstad men bytte bort den när vi börja plugga vilket jag ångrar nu,bostadsbristen suger när man inte kan köpa,dock kan vi faktiskt bo här som 4 ett år iallafall,hur bor ni andra?
    Vi bor i en liten lägenhet på 45kv, och vi tänker inte flytta dom närmsta två åren iaf.  Det kommer nog bli lite trångt, men jag tror på att det finns lösningar
  • Cornellia
    RonjaLi skrev 2011-01-04 19:41:47 följande:
    Finns det hjärterum så finns det stjärterum
    Precis! Dessutom älskar vi lägenheten, och att ha en boendekostnad under 3000 är nog toppen när man är föräldraledig (och en av oss bara får ut lägsta ersättning).

Det kommer nog bli lite ovanliga lösningar, bla håller vi på att planera en köksrenovering så att vi ska få in en tvätt maskin i köket, och vi kommer nog inte ha en vanlig spjälsäng, utan den kommer nog byggas in lite osv osv.
  • Cornellia
    Renni skrev 2011-01-06 15:09:33 följande:
    Vad kul att vi är så många nu tjejjor =)
    Denna tråden kommer ju enorm om vi forsätter skriva i den här takten till september... haha.. Jätte kul!
    Tänkt vad kul om vi kunde göra en forsättningstråd när vi alla fått våra bebisar =)
    Det måste vi ju göra!

Idag har jag känt lite "drag" i brösten & EXTREM hunger... är hungrig hela tiden.
    Men ändå är jag inte sugen på något speciellt.... Eller jo riktigt flötig pizza :PP
    Speciellt med tanke på att vi bara hunnit till 14/9 i listan, typ lika många till kommer nog lägga till sig
  • Cornellia

Visstja ålder!

Min man och jag är 27 år gamla, men hinner bli 28 innan september.
    Vi har varit ihop i 10 år och gifta i 3 år. Vi (jag iaf) har längtat efter bar kanske 2-3 år, men eftersom vi pluggat båda två så har det inte alls varit läge. Nu är iaf min man klar med studierna och har fått fast jobb från 1 februari.

Svar på tråden BF september 2011