Inlägg från: skomakarfrun |Visa alla inlägg
  • skomakarfrun

BF september 2011

NornaB skrev 2011-01-24 15:19:42 följande:
    Ja, jag tror det är rätt olika. Jag va hos BM ca 15-20 minuter idag. Knappt värt besväret faktiskt. 
    så kände iofs jag också våran BM satt och tjatade om hur farligt det var med rökning hur länge som helst, fast varken jag eller sambon röker... knasigt
    lilla ärtan, stanna där du är
  • skomakarfrun

Mitt illamående är som värst på eftermiddagen/ kvällen så jag hoppas jag klarar av skolan som börjar på måndag. Har lite smått panik inför de, inte kan jag sjukskriva mig heller...
    Jag ska dessutom pendla 1 h enkel väg, spännande på hemvägen.... Not!

Jag är verkligen dålig på att hantera illamåendet ligger bara i soffan och tycker synd om migsjälv. Samt tvingar alla att serva mig hela tiden...

Jag bor i Gävle

• skomakarfrun
    Cornellia skrev 2011-01-25 11:57:36 följande:
    Kul med en till i Gävle, vad jag sett så är vi tre i tråden nu.
    jasså, vem är den tredje? roligt då får vi följas åt lite extra, staden är ju liten så det är inte omöjligt att man träffas på på nå babysim eller annat.. roligt =)
  • skomakarfrun
    Cornellia skrev 2011-01-25 13:33:46 följande:
    Knorrig tror jag hon hette har dock inte sett henne skriva så mycket den sista tiden.

Jo det är juh troligt att man kommer ses. Var bor du någonstans?
    på söder, så jag tillhör södertull, du då?
    Såg att du hade en hund, det har jag med, två lagottos...
  • skomakarfrun
    Cornellia skrev 2011-01-25 16:57:16 följande:
    Oj, aldrig kul att vara sjuk, tur att ni börjar bli bättre

Fika och kontakt låter toppen, alltid kul att träffa folk i samma situation som en själv.
    jag tycker också det låter bra med fika och kontakt =)
  • skomakarfrun

jag är så lättad, köpte seaband på apoteket idag och fast jag inte riktigt trodde på dem så fungerade det.. mår inge illa alls.. hoppas hoppas det håller i sig

• skomakarfrun

idag var jag och tittade på babykläder, var sååååå sugen att köpa men har bestämt mig någonstans att inte köpa något förrän efter UL, känns som att man aldrig ska ta ut något i förskott eller vara för lycklig, då skiter sig allt... =P

som jag skrev tidigare har jag blivit helt hjälpt av sea-band, nu mår jag inte illa alls. Så skönt...
    Men jag är inte sugen på mat ändå, kall mat går bra, frukt, sallad osv osv lever på det och hoppas jag får i mig tillräckligt.. har nog gått ner lite men inte så farligt, hade lite att ta av då jag gick upp 10 kg av p-staven, sen jag tog ut den i våras har jag gått ner 5-6 kg men går gärna ner några kilon till innan jag börjar gå upp alla mammakilona... tänk att det ska vara så jobbigt med vikten...

• skomakarfrun
    Vill bli fyra skrev 2011-01-26 14:02:42 följande:
    Har ni berättat om era bebisar för era familjer ännu? Mår jag så illa som förra gången kommer folk oundvikligen förstå vad som är fel. Måste dessutom bo hos mina föräldrar ett tag då vi måste renovera badrum. Inte så kul med en ettåring hemma då. Nåja, det jag ville komma till. Hur har ni berättat? Jag har beställt en egentryckt tröja till grabben. Det står "Jag ska bli STOREBROR" på den. Han får sköta det där med att berätta helt enkelt :)
    jag har berättat för syskon, mamma och mormor, sen råkade mamma berätta för sin syster så jag antar att hela hennes familj vet om det också... har inte sagt något till pappa än.. måste göra det denna vecka och sen ska jag även ringa farmor och morfar...

vissa vänner vet även om det..

jag tycker att det är svårt att berätta det, för jag vet inte hur folk kommer reagera, sen är det ju dessutom rätt så tidigt, gick in i vecka 8 idag, men allt känns bra så jag tror att det kommer gå bra också. Svårt att hålla något så stort inom sig. Vi har inte sagt något till sambons släkt, han har sagt det till sin bästa kompis bara, vi väntar nog lite till där.. och det spelar ju inte mig någon roll

pappa är svårast att berätta för, han är så inriktad på att jag ska klara min utbildning och det är allt han pratar om, så måste jag komma och säga att det kommer bli ytterligare ett avbrott i studierna.. men han kommer nog bli glad, när det väl har lagt sig...
  • skomakarfrun
    betula skrev 2011-01-26 14:07:00 följande:
    Hela min familj vet om det + svärföräldrarna. Tror sambon kommer berätta för sina syrror i helgen då han träffar dem.

Mår illa och känner mig så matt. Superfint väder här idag, så jag tänkte ta en härlig tur m nån av hundarna, men efter att ha morgonkissat dem och känt som om jag skulle svimma när jag tog av mig skorna har ja inte vågat ut igen :(

Drömde att jag köpte en vagn för 8000:- och sambon tyckte det var liiiite tidigt, men jag ville ha den sa jag och var så nöjd så :D Det var som en byggsats som jag försökte bygga ihop.
    jag har också drömt om barnvagnar, drömde att min snåla sambo köpte en begagnad risig sak. däcken var dåligt pumpade och den hade inga finesser, sen hittade jag en ny bättre och skulle byta, flytta över bebis och allt mitt i affären.. haha knasiga dröm
    men bebisen i drömmen var den veckraste bebis jag sett...
  • skomakarfrun
    Cornellia skrev 2011-01-26 15:57:22 följande:
    Idag har jag varit på provtagning hos BM. Väldigt händelselöst.

Nästa vecka blir det besök hos läkare, ytterligare provtagning hos BM och även besök hos dietist, fullt upp helt enkelt.

Iaf, idag fick jag datum för RUL. 17/3. Känns väldigt tidigt, då jag kommer bara vara i v 16, är det verkligen vanligt att göra så tidigt?
    hoppas att jag också får så tidigt då... längtar tills jag får se att allt står rätt till med bebisen..

har du varit på VUL?

jag ska inte på provtagning förrän vecka 12 och UL i början av april fast har inte fått datum än, det skulle vi bestämma på provtagningen, konstigt att det är så olika fast det är samma MVC... är du på södertull eller på carema förresten?
Svar på tråden BF september 2011