Inlägg från: Två Barns Mamma |Visa alla inlägg
  • Två Barns Mamma

BF september 2011

She is Me: Då har vi BF sammtidigt.. :) är också på 13+0
  • Två Barns Mamma

Är det någon mera än jag från Blekinge här?

• Två Barns Mamma
    Dea: Vad kul med en till från blekinge, vart bor du då? Ronneby här.. ;)
  • Två Barns Mamma
    skomakarfrun skrev 2011-03-16 18:33:39 följande:
    hur känns sammandragningar??, jag har också spänningar i livmodern men tolkar det som att den växer.. trodde sammandragningar kändes som kramper typ..
    Sammandringar jhade jag tidigt både förra gången och nu med, de ska inte göra ont dock.. men magen bli juh spänd..
  • Två Barns Mamma
    skomakarfrun skrev 2011-03-16 18:38:13 följande:
    jajaha, jag har bara molvärk så då är det nog inte sammandragningar, tids nog får jag veta hur det känns antar jag Flört
    Molvärken har jag med, och det e för att det växer.. ;)
  • Två Barns Mamma

Hej alla, ska vara i veckan 16+2, åkte te akuten i går.. pgav onda sammandraningar m,m.. efter UL undersökning, ble jag funderasamma..

Enligt mätningar va huvudet i veckan 14+3 bennen på bebisen 15+6.. så nu vet jag ikke alls vilken vecka jag e i..
    :( sammandingar hade dock inte tagit på tappen nu.. så jag får hoppas inget händer denna gången dock..

blir nog extra ul undersökningar för detta. hoppas dock allt kommer stå rätt till endå..

• Två Barns Mamma
    Två Barns Mamma skrev 2011-03-24 07:14:06 följande:
    Hej alla, ska vara i veckan 16+2, åkte te akuten i går.. pgav onda sammandraningar m,m.. efter UL undersökning, ble jag funderasamma..

Enligt mätningar va huvudet i veckan 14+3 bennen på bebisen 15+6.. så nu vet jag ikke alls vilken vecka jag e i..
    :( sammandingar hade dock inte tagit på tappen nu.. så jag får hoppas inget händer denna gången dock..

blir nog extra ul undersökningar för detta. hoppas dock allt kommer stå rätt till endå..
    Vilket i dag blir huvudet 14+4 och benen 16+0
  • Två Barns Mamma
    Flisan79 skrev 2011-03-24 10:23:54 följande:
    När jag var på KUB fick jag ett lite liknande resultat. Huvudet var en v efter men längden på kroppen stämde. Jag lägger ingen större vikt vid det och eftersom att längden stämmer med ÄL så känns det måttet mer tillförlitligt.
    Okej, nje för det diffar typ 2 veckor annars.. vanligt att man kan plussa på Gravtest innan man vart gravid annars.. :/ blir endå noojig, da jag redan börja gå egenom allt som jag gick egonom sist, FAst det va då vecka 31, men lillan stannde endå te 39+2, efter brikanly, lungmogna och sängläga i flera veckor.
  • Två Barns Mamma

Fisan, Kanske är flicka? Det växer saktare.. :P

• Två Barns Mamma
    Flisan79 skrev 2011-03-24 10:34:03 följande:
    Gör de? Haha..äh, jag tror det är lätt hänt att felmäta då det hanlar om millilmeter och genomskärning av något runt måste det vara svårt att veta om man mäter där det är som allra störst. Foster kanske har olika form på huvudet precis som vuxna? Sen så har ju vissa mindre huvud än andra, det är ju ren fakta. Man får väl se fördelen isf att de är lättare att krysta ut...haha.
    Läkaren sa te mih att flickor växer saktar.. :P hehe..

NJoo killen va inte hundra på om man mäte rätt heler.. men det låter konstigt.. och det tyckter han med.. men jag har dock RUL på Tisdag, återstår att se hur det går då.. Vi vill dock veta könet med, så jag hoppas även det går att se. 
Svar på tråden BF september 2011