• mymy

BF september 2011

Renni skrev 2011-08-23 09:16:15 följande:
    Godmorgon!

13 dagar kvar & det känns i kroppen. Jag är sjukt trött & orkar inte göra nånting förens jag flåsar som en badande flodhäst.
    Allting känns jobbigt och hormonerna skjuter i höjden för INGENTING.
    Sömn vet jag inte vad det är längre... Har fruktansvärt ont av foglossningen & en halsbränna som heter duga. Så nätterna är en pina.
    Nej, fy vad jag klagar nu... Förlåt... men ni är väl dem ända som förstår på "riktigt" =) Mannen min får höra tillräckligt haha!!

Jag tror nog att min slempropp har släppt också... Har haft massa konstigt slemmiga flytningar (ursäkta) & en hel del förvärkar så jag vill tro det iallafall.

Idag lämnade jag vår dotter hos dagmamman igen efter att ha varit hemma hos mig hela sommarn & jag bölade som värsta barnungen när jag satte mig i bilen igen och skulle hem. Känns så tomt & konstigt utan henne...
    visst är det jobbigt att lämna iväg barnen men försök unna dig vila nu de sista dagarna, det behöver du. Och det är ju inte skadligt för din tös att vara hos dagmamman utan jag tror hon njuter av att vara där, tror du inte.:)
    Njut av den lilla lediga tid du har nu, ta ett bad (om du har badkar) och bara njut. Kram
  • mymy

Idag tänker jag inte göra någonting tänkte jag, om jag kan låta bli..:)
    Har lite känningar i ryggen och mensvärk i magen, även i övre delem av magen har jag känningar. Förvärkar mest troligt.
    Är ju ändå i vecka 38 och jag hoppas detta sätter igång snart så min lilla lilla prutt får komma ut och få lite riktig näring i sig.
    Vad ska ni göra idag?

• mymy
    Miniapa skrev 2011-08-23 08:17:41 följande:
    Godmorgon! Nu närmar det sig med stormsteg! 20 dagar kvar :)
    19 till BF för mig.. fast jag hoppas jag inte behöver gå och oroa mig så länge för min lillprutt...:)
  • mymy
    VeronicaNyberg skrev 2011-08-23 09:37:22 följande:
    Wihoo, jag blöder litegrann nu märkte jag. Behöver ju inte betyda att det är på gång, men man kan ju hoppas lite iallafall! :-P
    Spännande! Vad säger förlossningen om blödandet?
  • mymy
    velvet skrev 2011-08-23 09:37:07 följande:
    14 dagar kvar idag... Det går så otroligt långsamt. Längtar till nästa vecka, för då kan jag börja säga att "nästa vecka har vi garanterat vår bebis..." Tungan ute
    :) härligt!
  • mymy
    Dior skrev 2011-08-23 09:48:02 följande:
    Sitter här med stenhård mage och har ont i ryggen, vill bara att det ska komma igång nu...jag är så less på att vara gravid. Pallar knappt göra något heller, man blir ju så trött direkt.
    Hoppas du får som du vill.:)
    Kram på dig!
  • mymy
    Jennypenny83 skrev 2011-08-23 09:51:26 följande:
    Åhh vad det närmar sig nu :) Spännade med blödningar och slemproppar som går ju! Här händer absolut ingenting, men det gjorde det inte sist heller och födde ändå BF-1.

Ja, vad ska jag hitta på idag... Borde göra en hel massa, men efter ännu en natt  utan ordentlig sömn så känner jag mig som en urvriden disklasa. Vill annars så gärna in tillf risören och klippa luggen, borde beställa läkartid till sonen, ska omboka en tid till min mamma. Men i eftermiddag startar babysimmet efter sommaruppehåll, än så länge kan jag ju själv ta sonen :) Så får väl se till att trimma benen lite iaf, så man ser vettig ut haha... 
    ha ha haa... ja, benen vill man ju gärna trimma..:)
    Frisören ska jag också boka in idag, måste klippa mig nu. Har kort hår och det syns direkt näår det blir för mycket och förlångt. Har så tjockt hår också så det blir så stort..:)
    Jag har massor av energi men samtidigt ingen ork... ska försöka slita mig från datorn och äta lite brunch tänkte jag..:)

Ha en bra dag idag!
  • mymy
    N e m i skrev 2011-08-23 10:24:51 följande:
    Jag ska också ta det lugnt idag! Har haft kalas 2 dagar och äntligen är det tyst o lugnt, då jag lämnat sonen på dagis. Njuter av kaffe o en muffin med katterna. Fyller 28 idag och ser fram emot kvällen då min bästa vän bjuder mig på restaurang! En tradition vi startat sedan vi fick barn, ist för paket. Supermysigt!
    Har också smått mensvärk, sd, ilningar nedåt o hugg i ljumsken då o då. Känns lagom mycket då det inte är något som plågar mig, utan det mer känns som att det närmar sig!
    Härligt föresten med dessa dagar då man själv kan tänka "Vad ska jag göra idag?"
    GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!
  • mymy
    She is Me skrev 2011-08-20 15:00:32 följande:
    Trött, tRött, TröTt! Är så trött och känner mig helt matt i kroppen. Blä... Bebis kom nu, tack!
    Halloj??!! Hur går det för dig?
  • mymy
    kallevallevanna skrev 2011-08-21 19:45:36 följande:
    Ja, riktigt konstigt. Trots att jag har fixat med sovkorg och vagnar och kläder så känns det märkligt. Jag hoppas att jag inte kommer att tycka att det är lika jobbigt med den här som jag tyckte med Elenor. Jag hade absolut ingen förlossningsdepression men hade nog svårt att anpassa mig till att bli mamma. Eller hur jag ska förklara det... Men samtidigt vet jag ju nu att det kommer en tid efteråt, så det blir nog bra!

(Bara han kommer ut!! ) 
    Hörrudu du!! Hur har det gått för dig? Du skrev inget igår och har haft förvärkar... en bebis på G kanske??
Svar på tråden BF september 2011