• mymy

BF september 2011

Mumia- jag inbillar mig att det är lillprutten som bestämmer när det är dags så jag har haft lite samtal med honom o sagt att jag gärna träffar honom nu :) samtidigt dricker jag hallonbladste för att få igång nåt...:)

• mymy
    Lovika83- GRATTIS till en underbar liten tösabit!

She is me -
    hur är det med dig? Vad säger FL om dina svullna fötter osv?

Igår hade jag konstiga känslor i magen, gjorde mer ont liksom och sammandragningar som kändes lite mer men icke.... inte ens mitt baljande hallonbladste hjälpte då...
    Här hemma har det inte hjälpt med vare sig färdknäpp Flört eller hallonbladste idag, även om jag inbillar mig att lillprutten trycker nedåt mer än tidigare och att jag har lite mer sammandragningar.

Det var någon som frågade mig om jag hade provat hallonbladste med mina tidigare barn och nej, det har jag inte gjort. Tror väl eg inte på att man kan sätta igång det hela med några medel så men funkar det så funkar det. Och det är dessutom gott..:)
    ~*~* Mymy *~*~ Min blogg: flerbarnsmamma.bloggplatsen.se
  • mymy
    velvet skrev 2011-08-29 14:30:30 följande:
    Det känns lite konstigt att veta att jag får träffa min bebis om senast en vecka... Tungan ute
    :) Visst är det konstigt.. och jag blir igångsatt imorgon.... hjälp..:)
  • mymy

Idag var jag på tillväxtkontroll av lillprutten igen... Han har vuit lite till och väger nu cirka 2300 gram (vecka 38+0). Läkaren kollade livmodertappen och den var mjuk och öppen 2 cm och eftersom jag är så orolig över lillprutten så gjorde hon en hinnsvepning och imorgon kl 8 ska vi vara på förlossningen och sättas igång. Så nu är det inte länge kvar. Känns underbart, konstigt, känslosamt... min lillprutt ska få komma till oss..:)

• mymy
    MammaMu74 skrev 2011-08-29 20:09:45 följande:
    Ska in till BM imorgon för att kolla om jag är tillräckligt mogen för hinnsvepning, är 38+0 imorgon och har sån hemsk foglossning att jag knappt kan röra mig.
    Ni som har gjort hinnsvepning, gjorde det så ont som alla säger?
    Gjorde hinnsvepning idag, fattade inte ens att det var det hon gjorde. Visst kändes det men inget man inte klarar av..:)
  • mymy
    She is Me skrev 2011-08-29 20:14:17 följande:
    Tyckte inte hinnsvepning gjorde jätteont, det var lite obehagligt, fick bita ihop. Men inte jätte ont. Föda gör jätte ont ;)
    visst gör det ont att föda men det är också nåt som går över så fort, man får ju verkligen lön för mödan där..:)
  • mymy
    cicci89 skrev 2011-08-29 20:15:47 följande:
    Ska med till barnmorskan imorgon! Blir nog en hinnsvepning:) 38+4 imorgon! Vill ha ut lilleman nu :)
    Hoppas det blir en hinnsvepning. Lycka till!
  • mymy
    She is Me skrev 2011-08-29 19:45:34 följande:
    Varit hos bm, bad henne kolla läget och det visade sig att tappen bara var till hälften utplånad 2 cm och 2 -3 öppen sen gjorde hon en hinnsvepning, så nu sitter jag och har mensvärk... Får se om det blir mer.
    Spännande!
    Min tapp var mjuk, öppen 2 cm... hoppas det sätter igång för dig.
    Jag ska ju in kl 8 till förlossningen för igångsättning..:) Det är SÅ spännande!! och SÅ nervöst!
  • mymy
    Flisan79 skrev 2011-08-29 22:46:45 följande:
    V 39+0 idag och dagen jag var mogen för igångsättning. Dvs att jag ligger på bb just nu med en nykläckt tös på bröstet. Såååå skönt att det är över.
    Grattis till tösabiten Flisan!!
    Idag ska jag in för igångsättning.:)
Svar på tråden BF september 2011