• mymy

BF september 2011

kallevallevanna skrev 2011-08-23 13:06:24 följande:
     Men då står väl jag till tjänst då :D

Igår kom han äntligen, vår fina, tjocke lille kille :)

Vi blev inskrivna 02.15 och Teodor är född 04.12 :)  Han vägde 4230 g och var 48 cm lång. En knubbsäl med andra ord. 
    Vi mår bra, allihopa, och har precis kommit hem. 

Ska läsa ifatt lite och sen skriver jag mer senare!
    Jag som precis skickade en efterlysning :)) Lustigt!
    GRATTIS till Teodor! En liten knubbis verkligen..:)))) Så härligt för er att äntligen få träffa honom och så skönt att allt gick bra!! GRATTIS igen! Är SÅ glad för Er skull!!!
    Kram
  • mymy
    Friiidaaay skrev 2011-08-23 13:16:18 följande:
    Här om dagen fick vi äntligen hem våran korg som har gått i arv. Först hade farmor den till hennes 4 barn, sen mina föräldrar till oss 3 och nu ska jag få ha den till min lilla korv :) Ett tag iaf, tills han behöver ny säng.. Men det känns lite kul med något som gått i flera generationer Skrattande

De är så fina de där korgsängarna. Hade gärna haft en sådan faktiskt..:)
  • mymy

Provade pendla om ankomst för lillprutten igen.. fick först den 29/8 när jag pendlade förut, sen den 25/9... nu säger den att lillprutten ska komma denna veckan... vi får väl se. Har mensvärk, känningar i ryggen, ont i övre delen av magen och känningar ner mot baken, plus att magen känns så tung och trycker ner mot underlivet.... Jag vet att det inte betyder något men man vet ju aldrig, det jag vill är att lillprutten kommer ut så jag med egna ögon får se att han mår bra...
    Kan ju inte påverka så mycket, det som sker sker liksom...Glad

Här är en liten bild på tjockemagen i vecka 37+1. Inte så liten tycker jag men lillprutten inuti är inte så stor...

• mymy

Kallevallevanna:
    Vilken fart det var på det hela. Ganska skönt, bara man hinner med liksom..:)
    STORT GRATTIS IGEN!! Hoppas vi snart få se bild på underverket också!!!
    Längtar som en tok efter min lille prutt..:)

• mymy
    lillagreizn skrev 2011-08-23 15:57:50 följande:
    hehe tänk min lilla som bara väger 1981gram nu och är 44 cm Tungan ute
    Så stor han blivit..:) var inne på din blogg och kollade. Min plutt i magen ska enl tillväxtultraljudet bara väga mellan 1800-1900 gram, alltså lite mindre än vad din pojk väger nu. Vet du, det var så skönt att gå in på din sida och läsa för din prins var SÅ liten och klarar sig så bra ändå, då får jag hopp om att min lilla prutt kommer klara sig bra också. SÅ otroligt skönt..:)
  • mymy

Mensvärken o sammandragningarna är lite mer påtagliga. Undras om nåt är på G eller om det är falskt alarm.. Bara vänta o se....

• mymy
    She is Me skrev 2011-08-23 23:07:58 följande:
    Grattis kallevallevanna; blir skit sotis jag har ju bf dan efter dig och hade tänkt att bebisen kunde komma, helst igår ;)

man är ju dum bara för att ettan kom 38+2 och tvåan 37+2 så tror man att trean oxå ska va tidig. I morgon är jag 37+2 men inga tecken på att det vrrkligen skulle vara nått på gång. Har å andra sidan inte haft förvärkar el sammandragningar eller några andra tecken de andra gångerna det har bara börjat pang och bom och några timmar senare klart.
    Har mycket sammandragningar denna gången men mest i övre delen av magen och onda sådana imellanåt. Men det är väl inget tecken på att det är på gång?
    Det är ju det som är det svåra, man vet inte om det är på G eller inte, blir lurad flera gånger om...
    har också fått mer sammandragningar nu, vi får se om de leder någon vart eller inte. Mensvärk också... mest troligt bara pinvärkar så det dröjer nog lite till innan min lillprutt tittar ut.
  • mymy
    Heffa skrev 2011-08-24 07:52:29 följande:
    Usch vad svårt det är att sova :/ Tänk om lille bebis ville titta ut idag? Det är ju ännu segare att vänta nu när man vet att de är färdigbakade där inne.

Inga nyfödda inatt?
    Nope ingen nyfödd här i alla fall..:)
    Har sovit som vanligt, ganska bra ed andra ord, har dock mer sammandragningar och mensvärk samt känningar i ryggen... mest troligt bara vanliga förvärkar...
  • mymy
    Molly skrev 2011-08-24 08:24:45 följande:
    Jag köpte hallonbladste igår, drack 1 liter igår kväll. Men fy va ont jag har haft i natt. Nu har jag fått bekänna färg, de avsaknaden sammandragningarna var på besök så att säga. Då ni som inte känner ett smack, testa hallonbladste. Nu ska jag kliva upp ur sängen, ska till BM och få akupunktur mot foglossningen. Ha en fin dag alla!
    Hmmm... har ju fått mer sammandragningar och mensvärk... kanske skulle man prova hallonblads-te ändå... var köper man det?
  • mymy
    Dior skrev 2011-08-24 19:12:33 följande:
    Idag har det verkligen varit en seg dag, iaf hela tiden fram tills det var dax att hämta på dagis, sen har det varit full rulle. Nu i eftermiddag/kväll när det var tid för middag så var det tusen andra saker också och sonen som kallar och kallar på mig för att han ville att jag skulle titta när han lekte och när jag inte hade tid just då så trillar han och slå huvudet i elmentet och jag släpper allt och tröstar och glömmer maten på spisen, så det blev överkokt pasta idag. 
    Så det har varit en lite stökig eftermiddag tills pappa kom hem och då kom ju tårarna igen och pappa skulle titta och blåsa på bulan han fick. Men nu verkar det som han inte alls har ont.

Är helt slut och snart är det jag som ska sitta i soffan och titta på Livet på BB kl 21:00.   

min dag har gått ganska fort, tycker jag..:) Skönt.
    Skönt att han klarade sig såpass bra i alla fall trots kollissionen med elemenetet. Min pojke, 9 år nu, har alltid  varit sån också om han skadat sig. Han håller sig tills jag kommer i närheten eller pratar med honom i telefon och då bryter han ihop och jag får trösta och pussa om jag kan och så vidare. Ganska sött tycker jag..:)
Svar på tråden BF september 2011