Inlägg från: Lillywhite |Visa alla inlägg
  • Lillywhite

BF september 2011

Flisan79: Jag har också fått 7 april o vi har ju lika långt gångna. :)
    Vart gör du ditt? Jag har fått min tid 9.30 (tror jag) på Odenplan.

Vill ha NUUU!!!

Drömde inatt att jag fick mig en frisk liten dotter vid namn Lea- hoppas min dröm blir verklighet. :)

• Lillywhite

Vi tror att det är en flicka (jag drömmer iaf varje natt om att det är en tjej)
    Namnet just nu: Lea.

• Lillywhite

Nu har mina sammandragningar satt fart... :/
    Är i vecks 16 och har haft tydliga sammandragningar de två sista dagarna. Jobbar m 21 3-5 åringar så det är full fart hela tiden och jag har känt av det i samband med på-avklädningen, man far ju upp o ner hela tiden då.
    Är det nån som haft det såhär tidigt utan att det är någon fara...?

... o flytningarna ska vi inte tala om- nån mer med RIKLIGA flytningar? Usch! Känner sig RÄTT ofräsch :(

• Lillywhite

Igår bokade vi resa till Turkiet 9-17 april och då jag hade inbokat möte med bm 15/4 ringde jag henne idag för att ändra tiden. Nämnde i "förbifarten" att jag känt av sammandragningar senaste dagarna och frågade om det var normalt.
    Fick INTE det svar jag räknat med- "Att få sammandragningar i vecka 16/17 ska man ta med största allvar. Jag vill att du omgående kommer ner med ett urinprov så vi kan utesluta ev urinvägsinfektion- därefter vill jag boka in eth möte med vår doktor så hon kan undersöka så att inte livmodertappen är påverkad. Vill det sig riktigt illa är det risk för att kroppen startar en förlossning."

Hjälp! :S Min bm jag varit väääldigt mild och "det är säkert ingen fara, det är normalt" tidigare i graviditeten när jag haft frågor- så nu blir man ju oroad.

Soffan o praliner i helgen och på måndag och ta en rejäl funderare på om jag ska sjukskriva mig från jobbet (förskola 40h/v) hela nästa vecka o vila.

• Lillywhite

Alcastar: Härligt o höra! :))

Idag var jag på Gynmottagningen o fick träffa en läkare angående mina sammandragningar senaste veckan. Blev ju knappast klokare av det där besöket... Min bm ville ju att jag skulle undersökas så inte livmodertappen var påverkad av sammandragningarna- konstaterades att det hade den inte blivit, enorm lättnad!
    Men sen så sa läkaren direkt att "är det verkligen sammandragningar du känner?"
    "öhm, jag antar det... Det drar ihop sig och livmodern blir stenhård i ngn/ngr minuter o sedan mjuknar igen"

"fast sammandragningar har man inte såhär tidigt, det kanske är ligamenten du känner"

"njae, det känns annorlunda och när det växer o drar i ligamenten har inte livmodern blivit hård"

Som sagt, gick inte direkt klokare därifrån. Herregud det står ju överallt att man kan få sammandragningar tidigt-för mig då i v 16.
    Men men, gick iaf veta att tappen inte var påverkad och det var ju huvudsaken! Gick därifrån m 25% sjukskrivning tom 4/8 så NÅT måste hon ju tyckt iaf för jag sa att jag gärna jobbar fullt bara hon anser att det inte är någon fara.

Snurrigt! :P

• Lillywhite

Renni: Jo, jag lämnade in ett urinprov till labbet imorse så återstår att se om det visar något... Hoppas slippa antibiotika...

• Lillywhite

NU har jag känt lill-n i magen! Äntligen! :P
    Trodde för ngn vecka sedan att jag kände det då jag kände som små små bubblor som kittlade men vet inte om det var bebis eller tarmarna men nu har jag sedan igår känt som kraftfulla pulsslag (bara det att det var ett "pulsslag" var 30e sekund ungefär.) :P imorse kunde jag knappt ligga ner för att det kändes lite obehagligt. :) MYYYS!!!

• Lillywhite

Misslie; Jag kan inte annat än instämma med dig! Min sömn har varit kaosartad senaste tre veckorna. Börjar på kvällen m att jag är ENORMT trött men har en liten kickande sak som tycks vara extra aktiv just vid mammas insomningstid... Blir kul o se hur det artar sig när den blivit större- är ju bara v 18 än så länge..
    Sen drömmer jag sjuuukt skumt, oroligt och vaknar antingen efter ett par timmar o somnar om för att drömma ngt annat skumt (vänder mig från vänster till höger säkert 15 ggr/natt, jobbigt m alla kuddar jag "måste" placera vid magen o mellan benen!) eller så vaknar jag på morgonen m världens huvudvärk o känner mig helt slut i skallen. :/

• Lillywhite

Misslie: Instämmer om att jag har dåligt samvete för att jag är så trött och sliten på kvällarna, han får sitta uppe sista tre timmarna på kvällen själv...

Det är min första så jag har dessvärre inget att jämföra med :P

• Lillywhite

Fy i h-lvete vilken natt och dag jag har haft!!! o än så länge verkar det inte bli bättre heller. :(

Har varit förstoppad sedan i tisdags (varit såå tacksam över att jag inte haft ngr problem tidigare i graviditeten!)
    Inatt sa kroppen ifrån efter en god middag m lite väl mkt mat för en med förstoppning... Har kräkts HELA natten och så fort jag försökte dricka så mkt (lite!) som en cl har jag kastat upp det igen! Varit på akuten som var "underbemannade nu i helgen och kunde inte ta emot mig".
    Fick nåt som heter laxido apelsin att ta (trots att jag TYDLIGT sa att jag inte fick behålla nåt.
    Såg sen när jag kom hem att man INTE ska dricka detta under graviditet... trots att läkaren sa att det inte alls är någon fara när jag fick receptet...
    Vad göra liksom?!

Ligger o är sååå törstig o har en aktiv krabat i magen som inte alls vill hålla sig lugn för mammas skull. :(

Gnäll, gnäll... ;)

O så stundar rul på torsdag samt resa t Turkiet i helgen- ingen vidare timing detta. :(

Nån annan som varit så förstoppad att det kommer ut andra änden...? :,(

Svar på tråden BF september 2011