Inlägg från: Lillywhite |Visa alla inlägg
  • Lillywhite

BF september 2011

Ultraljudsdags idag då! :)

Allt såg bara bra ut (guuud va nervös jag var när BM en lååång stund inte sa nåt!)

Vi väntar en liten tjej. :) (Sambon har hela tiden varit 100 % övertygad om att det är en tjej)

Sååå lycklig och lättad just nu!

• Lillywhite

Var glada för att ni inte åkt på rejäl förstoppning!

Som jag skrev i söndags har jag varit förstoppad sedan förra tisdagen- ÄNNU har inget hänt!!! Varit två ggr på Danderyds sjukhusakuten där jag blivit hemskickad, sen hos barnmorskan som säger åt mig att åka till husläkaren, därefter skickad till gynakuten och där sitter jag NU!

Jag hade önskan att få lavemang men enligt min husläkare vågar han inte skriva ut det pga graviditeten och att det kanske skulle sätta igång nåt... Återstår att se vad dom säger på gyn, vill ju inte riskera att nåt ska hända min lilla tjej men nu börjar jag bli desperat!!!

Skulle resa på semester till turkiet imorgon men just nu ser det vääldigt mörkt ut...

Blä för bråkiga magar!

• Lillywhite

Hemma från Turkiet med massor av sol och alldeles för mkt onyttigheter (..o d som står överallt att man ska undvika onyttigheter under grav...!) :/ Usch va jag har dåligt samvete efter denna vecka... Får bättra mig fram till semestern nu! :P

Min tjej har känts i nästan en månad nu och jag fick veta vid ultraljudet att min moderkaka ligger i framvägg men på högra sidan- vilket förklarar att jag tills för nån vecka sen enbart känt kickar till vänster.

Hur mkt är VANLIGT att det sparkas o slås därinne ni som kan relatera till tidigare geaviditeter?
    Börjat fundera lite om hon är överaktiv därinne (:P) för vid rul vägrade hon ligga still, en endaste stund- hos barnmorskan morgonen efter gick det knappt att lyssna på hjärtljuden pga att hon förde ett sånt LIV därinne! Sen samma dag fick jag ett nytt ul på gynakuten pga mina förstoppningsproblem och även då for hon bokstavligen runt därinne under hela undersökningen..,
    Gångerna det går över 10-15 min och jag inte märkt flertalet kickar går att räkna på en hand!

• Lillywhite

Lindatmw; Låter skönt med info från rutinerade flerbarnsmödrar som haft väldigt aktiva småttingar i magen- är ju helt klart glad att hon ständigt gör sig påmind men ibland så undrar man ju! :P

Barnmorskan och de bägge gynekologerna sa ngt liknande alla tre "Oj, detta var en rejält aktiv liten tjej!" o när jag frågade om det var ovanligt så sa dom att "det är sååå individuellt"- så ngt riktigt svar på frågan fick jag inte. :P

• Lillywhite

Hoppas alla haft en riktigt härlig påsk! Känner att det är en hel del att läsa ikapp! :P

Är det nån mer som vid sammandragningar har en ENORM utstående sida fram på magen?! :P
    När magen blir hård står mig högra sida ut åtminstone 1 dm (!) mer än vänstra sidan. Har varit så i ngr veckor nu- vet att jag har moderkakan till höger i framväggen o antar att det är den o bebben som håller till
    där- men ser SÅ märkligt ut! :P

• Lillywhite

Jag går in i vecka 22 imorgon och gått upp 6-7 kilo redan! Vägde in mig på 56/168 cm, nu väger jag 62kg...!
    Vet att jag börjat dricka läsk som jag inte gjort innan graviditeten men annars tycker jag inte att jag ändrat min kost alls. Blir till att ha nolltolerans på socker o salt nu o bara satsa på mat :P
    Men tycker inte att kilona syns mer än kulan på magen iaf- vilket känns lite skönt. :)

• Lillywhite

Kastar ut en liten fråga till rutinerade mammor här:

Nån som vet om man kan ta ut föräldrapenningsdagar under julimånad (2mån innan bf) och sen gå på graviditetspenning 4 veckor under augustimånad (om jag nu får det beviljat villsäga)

Jag skulle vilja lyxa till denna sommar o kliva på semester/ledigt redan i gravvecka 31 o sen inte gå tillbaka till arbetet men isf blir det ngr veckor i juli som inte min semester täcker.

Tycker jag inte kan läsa mig till ngt svar på Försäkringskassans hemsida...

• Lillywhite

She is me: anledningen är att inte någon på min förskola fått längre än 4 veckors graviditetspenning/havandeskapspenning så därför hoppas jag att jag får för dessa 4 veckor men det är ju inte säkert, därför chansar jag inte på att ansöka om längre än så för då kanske jag får avslag helt. Men det kanske är dumt att jag inte provade... :S

• Lillywhite

Frelin: Jag har också stora problem m förstoppning (sist helt förstoppad utan ett enda besök på tre veckor) Jag har fått Toilax utskrivet (kanske e receptfritt vet ej) och det var det enda som funkade. Mitt heta tips! :)

Tryckte massor av laktulos, Kiwi, linfrön, vindruvor, katrinplommon, messmör utan ngn som helst förbättring. Hemskt!

Svar på tråden BF september 2011