• velvet

BF september 2011

Flisan79 skrev 2011-03-09 15:37:24 följande:
    Japp, killnamn är klart men tjejnamn har vi typ förbrukat på de töser vi har, haha.
    Spännande!

Vi har valt tjejnamn, både för och mellannamn. Så om det blir en kille, vilket jag känner på mig att det kommer bli, så har vi lite svårare... ;)
  • velvet

Om det blir en tjej så har vi dessa förslag: Noelle, Valentina, Judit, Lily, Bianca, Elise, Iris eller Ines.

Och om det blir en kille (vilket jag tror!) så har vi: Bastian, Fabian eller Albert.

• velvet
    Syster Bettan skrev 2011-03-10 09:16:27 följande:
    Kub-ul imorgon..... Börjar bli duktigt nervös.....
    Det var det roligaste jag varit med om! Jag var dock också jättenervös innan, men kände någonstans i magen att det skulle gå bra. :)
  • velvet
    She is Me skrev 2011-03-11 13:48:47 följande:
    Vilka får 1:20 000 eg?  är ni över 30 hur mkt väger man?
    jag fick 1:3800 och tyckte det var väldigt bra....  så jag bara fundrar lite utan prov och Ul hade jag 1:280 tror jag
    Jag fick det. Är 26 år, 170 lång och väger runt 63 kg.
  • velvet

Jag fick ju 1:20 000 på alla testerna. Kan ju lägga till att jag inte röker heller.

• velvet
    Syster Bettan skrev 2011-03-11 15:00:13 följande:
    Hej! Har idag gjort kub-ul, risk 1:20000. Allt såg bra ut och vilken sten som försvann från mitt bröst! Nu vill jag bara skrika ut i världen att vi väntar en tvåa!! Aaaaaaaaaaaaaaahhhhhhh! Såg att ni undrade om ålder och vikt gällande kubresultat. Är 29 och väger 86kg.
    GRATTIS! Bra start på helgen!
  • velvet

ska göra RUL när jag är i v. 19+0, är detta sent tycker ni?

är i v. 15 nu och kan inte direkt säga att jag känner bebben... har inga barn sedan tidigare,

behöver jag vara orolig? :(

• velvet
    She is Me skrev 2011-03-16 10:55:55 följande:
    man kan göra UL mellan  v17+ till 20+  de flesta brukar få tid i v18+ el 19+ tycker jag.  Så det är en helt normal tid. 
    Att du inte heller känner bebisen är helt normalt, första barnet känner man oftaste inte sparkarna förrän runt v 18-19 och även senare. Särskilt om du har moderkakan i framvägg, då kanske du känner det ännu senare.  Du behöver inte oroa dig, även om det är svårt att låta bli.Hjärta 
    tack... även om jag VET att jag inte borde oroa mig så är det så lätt att göra det. och då känns det bättre när någon skriver några lugnande rader. :)
  • velvet

Den senaste veckan så har jag uppmärksammat... någonting, haha.

Dock är jag osäker på vad det är för någonting som känns. Det känns inte som vare sig luftbubblor, sparkar eller fiskar.

Går in i v. 16 idag och har inga barn sedan tidigare.

Någon som känner igen sig?

• velvet
    CEEW skrev 2011-03-21 09:23:15 följande:

Velvet: Jag känner av något liknande, kan ärligt inte säga att det är liten som rör sig därinne även om jag tror det! Jag känner mest att det är något som rör sig. Många andra talar bl.a. om fladder. Jag känner bara att det rör sig. Har även när jag ligger ner känt en liten bula på höger sida av livmodern och lägger jag handen där försvinner den efter en stund... hmm..

Haha, gud vad roligt med din lilla bula!

Jag skulle nog beskriva det jag känner som någonting som "borstar" mot insidan av mig. Kanske lite flummigt men det är typ så det känns. :)
Svar på tråden BF september 2011