nasj skrev 2011-01-02 08:00:43 följande:
Fan vad trist,det är bara hoppas han ändrar sig när han väl får se bebisen,jag tror ett streck på stickan är ganska långtifrån ett barn för en kille men det kanske blir mer konkret vid ett ultraljud,jag vet att min bm sa till mig när jag var gravid med min son att jag måste göra min kille mer delaktig (Vilket inte är så lätt kan jag säga)men jag fick ett hormonutbrott,satt o böla o sa att han måste engagera sig mer (haha,jag var gravid,finns egentligen inte så mkt han kunde göra) men det slutade med att han satt o läste varje vecka om fostrets utveckling osv. Har din kille en bra relation med sin familj?Jag tror det var just att min kille kunde berätta för sin pappa att vi skulle ha barn som gjorde att han verkligen på riktigt ville det,han ville nog visa att han var vuxen nu (eller nått)
Nej abort blir det inte,jag vill verkligen ha det här barnet,jag har hoppats på att bli gravid o jag skiter i om min kille tycker tajmingen inte är den bästa,som nån sa tidigare,studierna får vänta,jag har hela livet på mig
Men igen,jag tror (och hoppas) din kille kommer ändra sig när han väl inser att du har en del av honom i din mage,han kanske är rädd att hela livet kommer bli astrist med barn,men jag tycker inte vårt liv ser särskilt annorlunda ut,visserligen är det svårare för spontana bio eller krogbesök,men annars tar vi med vår son överallt,vi reste till Thailand när han var 4 mån i 2 veckor vilket gick asbra och när han var 7 veckor var vi på en 3 veckors roadtrip i USA,allt går med lite vilja

Idag har vi haft det jättebra ihop, killen och jag. Han har flera gånger sagt att han älskar mig och pussar på mig hela tiden :) så det känns lite tryggare nu att han kommer stanna med mig även om jag behåller barnet (vilket jag ska, emn han vet ju inte säkert att jag är gravid än). Får verkligen hoppas att han "tror" att jag är gravid (sa ju att jag skulle haft mensen nu på nyår så han borde ju ana tycker man) och ändå känner så mkt för mig och så. Man vet ju aldrig iof sig. Tycker vissa killar tänker lite lustigt ibland :)
Tänkte göra ultraljud runt v 12 för att kolla läget och det vore bra om han kom med på det. Tror det skulle få honom att förstå lite bättre. Vet iof sig inte hur han kommer reagera om någon/några veckor när jag säger att jag verkligen är gravid... känns obehagligt att tänka på det eftersom jag inte vet om han kommer bli sur och vilja göra slut eller så.