• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Ellebellebi2010
    28 aug Elink84 (första barnet)
    1 sep  Cornellia  
    (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    1 sep Cat            (första barnet)
    1 sep BettyBoop 123 (första barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    2 sep Betula (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    3 sep Joel4ever
     (första barnet)
    4 sep Flisan79 
    (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 
    (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    4 sep Kurbits (andra barnet)
    4 sep N e m i  (andra barnet)
    4 sep Astrogirl 
    (första barnet)
    4 sep Minnie Mouse (andra barnet)
    5 sep Misami (tredje barnet)
    5 sep Jokkan (andra barnet)
    5 sep Ellebellebi2010 (första barnet)
    6 sep Tingeling 85 (första barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    6 sep SannaMac (första barnet)
    6 sep Jolisan (andra barnet) Rimbo
    7 sep She is Me
     (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    7 sep sandqvist (första barnet
    7 sep Izz (första barnet)
    8 sep  Miniapa  (andra barnet)
    8 sep Nonkan82 (första barnet)
    9 sep jessii87 (första barnet)
    10 sep Myrran81 (3:e barnet)
    10 sep katzon (andra barnet)
    10 sep Laref (andra barnet)
    12 sep hanna elise 
    (andra barnet)
    12 sep NornaB (fjärde barnet)
    14 sep Saranen (första barnet)
  • Nonkan82
    nasj skrev 2011-01-02 08:00:43 följande:
    Fan vad trist,det är bara hoppas han ändrar sig när han väl får se bebisen,jag tror ett streck på stickan är ganska långtifrån ett barn för en kille men det kanske blir mer konkret vid ett ultraljud,jag vet att min bm sa till mig när jag var gravid med min son att jag måste göra min kille mer delaktig (Vilket inte är så lätt kan jag säga)men jag fick ett hormonutbrott,satt o böla o sa att han måste engagera sig mer (haha,jag var gravid,finns egentligen inte så mkt han kunde göra) men det slutade med att han satt o läste varje vecka om fostrets utveckling osv. Har din kille en bra relation med sin familj?Jag tror det var just att min kille kunde berätta för sin pappa att vi skulle ha barn som gjorde att han verkligen på riktigt ville det,han ville nog visa att han var vuxen nu (eller nått)
    Nej abort blir det inte,jag vill verkligen ha det här barnet,jag har hoppats på att bli gravid o jag skiter i om min kille tycker tajmingen inte är den bästa,som nån sa tidigare,studierna får vänta,jag har hela livet på mig
    Men igen,jag tror (och hoppas) din kille kommer ändra sig när han väl inser att du har en del av honom i din mage,han kanske är rädd att hela livet kommer bli astrist med barn,men jag tycker inte vårt liv ser särskilt annorlunda ut,visserligen är det svårare för spontana bio eller krogbesök,men annars tar vi med vår son överallt,vi reste till Thailand när han var 4 mån i 2 veckor vilket gick asbra och när han var 7 veckor var vi på en 3 veckors roadtrip i USA,allt går med lite vilja
    Idag har vi haft det jättebra ihop, killen och jag. Han har flera gånger sagt att han älskar mig och pussar på mig hela tiden :) så det känns lite tryggare nu att han kommer stanna med mig även om jag behåller barnet (vilket jag ska, emn han vet ju inte säkert att jag är gravid än). Får verkligen hoppas att han "tror" att jag är gravid (sa ju att jag skulle haft mensen nu på nyår så han borde ju ana tycker man) och ändå känner så mkt för mig och så. Man vet ju aldrig iof sig. Tycker vissa killar tänker lite lustigt ibland :)

Tänkte göra ultraljud runt v 12 för att kolla läget och det vore bra om han kom med på det. Tror det skulle få honom att förstå lite bättre. Vet iof sig inte hur han kommer reagera om någon/några veckor när jag säger att jag verkligen är gravid... känns obehagligt att tänka på det eftersom jag inte vet om han kommer bli sur och vilja göra slut eller så.
  • Nonkan82
    dea skrev 2011-01-02 09:56:19 följande:
    NONKAN82 : Jag tror din kille bara är skraj för vad som komma skall. Jag är nästan säker på att han kommer att ändra uppfattning om graviditeten så småningom. Så var det när vi fick vårt första iaf,min kille var inte heller jätte glad då jag berättade det. Men allt eftersom tiden gick och magen växte och jag berättade för honom och visade från en bok om hur mkt barnet växte där inne i magen så blev han mer bekväm med rollen att han verkligen skulle bli PAPPAGlad.   Så stå på dig,karriären hinner du nog med senare om du vill ,låt honom bara få smälta det förstFlört

JOKKAN : Usch vad jobbigt att blödaGråter, hoppas verkligen inte att det är ett mf. Håller tummarna för att det ska gå bra för dig,kram kram
    Du ger mig hopp och det är bra! Det behövs kan jag säga :) hoppas att det blir så för min kille med som det blev för din. Hoppas han smälter det fort sen för än så länge vet han inte säkert att jag är gravid. Har bara sagt tidigare i veckan att jag trodde att jag var det...
  • SannaM

Kom just hem från favoritträningspasset - spinnpuls/intervall! Bestämde mig idag för att köra lågintensivt, eftersom detta i vanliga fall är ett pass där man ligger mycket nära sin maxpuls och i slutet av passet fullkomligt skriker och vrålar alla i hela salen av trötthet och "smärta". Haha, sån träning gillar jag

Vad väldigt intressant att träna lågintensivt... Knappt trött efteråt. Nåväl, kändes ändå bra, för jag märker att jag är myyycket tröttare och segare i kroppen, blir liksom andfådd snabbt som tusan - jag som är en träningsmaskin i vanliga fall. Men det känns bra - jag vill ju ha en bebis och då tar jag det gärna lite lugnare

Massor av flytningar idag!! Ibland bara forsar det, känns det som, genomskinligt och kletigt, luktar inget. Normalt?! Jag känner mig liksom gravid också, tung i hela nederdelen av magen... skitkonstigt. Kanske bor två där inne?

Och antal försök, ja... tre försök blev det här, insemination eftersom min flickvän tyvärr inte kan befrukta mig :-P Men hon fick spruta in iaf! Det var lite roligt första gången, för då var det faktiskt första gången som jag alls hade spermier i min kropp... kanske behövde mina ägg tre gånger för att vänja sig vid tanken?

• Ellebellebi2010

Min graviditet var på första försöket kan man väl säga, trodde vi var säkra så hoppade över kondomen 2 ggr..
    Jag har läst i flera barnmorske-trådar att bruna flytningar är ok :) Känns lite bättre nu!!

• hanna elise

Är det någon fler än jag som grinar för ingenting?

Idag hade jag stått i duschen i en kvart när maken kom in och undrade om jag var färdig snart (vi skulle bort och han ville också hinna duscha). 
    Han frågade inte med sträng röst eller så, utan mer bara som en stilla undran.
    Och jag börjar storlipa och stegar ur duschen för jag tycker inte att han unnar mej varmvattnet. hahaha, jag hör ju nu hur löjligt det låter.
    Han får torka mej torr och torka mina tårar, stackarn :) 

Och jag har hunnit med att gråta några skvättar sen dess också ;) 

• Lunas mamma

Vi har försökt i ca 3 år och lyckades nu plussa efter första Ivf försöket.

Hanna Elise, jag verkar oxå kunna gråta för det mesta just nu så att titta på tv är farligt hihi

• änglabitch

Hej tjejer!
    Jag hänger med här om det är okej. Plussade igår på BIM-1
    Helt otroligt och omtumlande!Skrattande

28 aug Elink84 (första barnet)
    {#emotions_dlg.flower}September{#emotions_dlg.flower}
    1 sep  Cornellia  
    (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    1 sep Cat            (första barnet)
    1 sep BettyBoop 123 (första barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    2 sep Betula (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    3 sep Joel4ever
     (första barnet)
    4 sep Flisan79 
    (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 
    (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    4 sep Kurbits (andra barnet)
    4 sep N e m i  (andra barnet)
    4 sep Astrogirl 
    (första barnet)
    4 sep Minnie Mouse (andra barnet)
    5 sep Misami (tredje barnet)
    5 sep Jokkan (andra barnet)
    6 sep Tingeling 85 (första barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    6 sep SannaMac (första barnet)
    6 sep Jolisan (andra barnet) Rimbo
    7 sep She is Me
     (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    7 sep sandqvist (första barnet
    7 sep Izz (första barnet)
    8 sep  Miniapa  (andra barnet)
    8 sep Nonkan82 (första barnet)
    9 sep jessii87 (första barnet)
    10 sep Myrran81 (3:e barnet)
    10 sep katzon (andra barnet)
    10 sep Laref (andra barnet)
    10 sep änglabitch (första barnet)
    12 sep hanna elise 
    (andra barnet)
    12 sep NornaB (fjärde barnet)
    14 sep Saranen (första barnet)

• Flisan79

Barn ett tog hela 80 försök (7 år) vara ca 2-3 var hormonstimulerade (pergo kan jag tänka mig) 3 st var IVF men det som vi tillslut lyckades med var rosenrot och bisolvon. Har FL att tacka för det.
    Barn 2 kom till i farten, oplanerad
    Barn 3, på tredje försöket, andra försöket med RR+bisolvon

Har haft molvärk i magen idag vilket jag ser som ett gott tecken. Något händer där nere

Svar på tråden BF september 2011