• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Astrogirl
    wanted skrev 2011-01-01 22:47:10 följande:
    Gud vad kul att vi är så många!

Jag har också börjat få en liten "bula" är i v 6 (5+1) och det kommer bli svårt att dölja, MEN jag hoppas att folk inte lägger märke till det så väl, för jag har gått ner från 80kg till 58 kg på lite över ett år, så jag tror att dom bara kommer tro att jag har fått ett "återfall" på sötsaker och börjar bli tjock igen :P
    Oj, börjar det märkas på magen så tidigt som i vecka 6. Det blir spännande att se om jag också får en liten bula nästa vecka.

Är det någon fara att ha tighta jeans tror ni? Många av mina jeans sitter rejält tight och typ trycker in nedre delen av magen när man sitter ner (eller man kan säga att linningen "skär in" i magen). Känns spontant som om det kanske inte är så bra, men jag vet inte hur känsligt det är  och hur snabbt magen växer.
  • Flisan79
    Astrogirl skrev 2011-01-01 23:01:17 följande:
    Oj, börjar det märkas på magen så tidigt som i vecka 6. Det blir spännande att se om jag också får en liten bula nästa vecka.

Är det någon fara att ha tighta jeans tror ni? Många av mina jeans sitter rejält tight och typ trycker in nedre delen av magen när man sitter ner (eller man kan säga att linningen "skär in" i magen). Känns spontant som om det kanske inte är så bra, men jag vet inte hur känsligt det är  och hur snabbt magen växer.
    Ungeför i v 12 kommer livmodern upp så långt att man kan känna den över blygbenet om man ligger ner(har själv inte kunnat känna den förens v 14 typ) så den ligger som du förstår väl skyddad i ditt bäcken. Däremot tyckte jag det ganska tidigt kändes obehagligt att ha något tight i midjan. Det första som putar är ju tarmarna som trycks upp.
  • Jokkan

Hejsan på er!

Vill bara meddela att jag blöder en del. Tråkigt men vi hade verkligen inte räknat med en graviditet, förstod knappt det kunde hända. Kanske blir bra att jag hinner jobba iaf 6 månader innan nästa ev. mammaledighet så får Pappsen vara hemma ett år som det var tänkt också. Får se fördelarna med det, för vi såg båda fram emot detta igen så det känns ju inte kul men nåja. Vi gottar oss i vår dotter som är 10 månader nu. =)

För visst borde man väl inte blöda om man är gravid heller? För jag är inte helt säker på att det är ett mf även om det säkert är risken. Jag är ganska realistisk så jag väntar mig inga förskönande svar heller. =)

Mvh, sköt om er och era magar.
    Jokkan

• Nonkan82
    Jokkan skrev 2011-01-02 02:35:43 följande:
    Hejsan på er!

Vill bara meddela att jag blöder en del. Tråkigt men vi hade verkligen inte räknat med en graviditet, förstod knappt det kunde hända. Kanske blir bra att jag hinner jobba iaf 6 månader innan nästa ev. mammaledighet så får Pappsen vara hemma ett år som det var tänkt också. Får se fördelarna med det, för vi såg båda fram emot detta igen så det känns ju inte kul men nåja. Vi gottar oss i vår dotter som är 10 månader nu. =)

För visst borde man väl inte blöda om man är gravid heller? För jag är inte helt säker på att det är ett mf även om det säkert är risken. Jag är ganska realistisk så jag väntar mig inga förskönande svar heller. =)

Jokkan
    Vad tråkigt :(  men men det är ändå bra att du kan se det positiva med att skjuta upp babyplanerna. Iof sig hade min kompis riklig mens de första 3 månaderna vid samma tillfälle som hon skulle ha mens när hon var gravid. Hon trodde också det var mf men grav-testerna därefter visade inte någon minskning av HCG.

Själv har jag varit vaken hela natten (hoppas jag somnar snart) pga magsjuka. Har både kräkts och diarreat.
  • nasj
    Nonkan82 skrev 2011-01-01 21:43:14 följande:
    Jag hade önskat att jag hade en kille som verkligen ser fram emot att få barn. men tyvärr gör ju inte min kille det. Vi har bråkat flera gånger om just det här med att bilda familj. Vi är förlovade , men han tycker liksom att det räcker (jag vill gifta mig nån gång :) ) och vill inte ha barn än tyvärr. Han hade kanske varit redo att börja planera barn i april har han sagt hela hösten. Nu blev ju jag gravid direkt efter p-pillerstoppet (du kan ju läsa om hur allt var i inlägget jag nyss skrev här ovan) och han hade nog inte räknat med det trots att han vet att jag är väldigt fertil.

Jag tycker verkligen att det är "ett tecken" att du blivit gravid på egen hand! Du vill väl inte göra abort?
    Fan vad trist,det är bara hoppas han ändrar sig när han väl får se bebisen,jag tror ett streck på stickan är ganska långtifrån ett barn för en kille men det kanske blir mer konkret vid ett ultraljud,jag vet att min bm sa till mig när jag var gravid med min son att jag måste göra min kille mer delaktig (Vilket inte är så lätt kan jag säga)men jag fick ett hormonutbrott,satt o böla o sa att han måste engagera sig mer (haha,jag var gravid,finns egentligen inte så mkt han kunde göra) men det slutade med att han satt o läste varje vecka om fostrets utveckling osv. Har din kille en bra relation med sin familj?Jag tror det var just att min kille kunde berätta för sin pappa att vi skulle ha barn som gjorde att han verkligen på riktigt ville det,han ville nog visa att han var vuxen nu (eller nått)
    Nej abort blir det inte,jag vill verkligen ha det här barnet,jag har hoppats på att bli gravid o jag skiter i om min kille tycker tajmingen inte är den bästa,som nån sa tidigare,studierna får vänta,jag har hela livet på mig
    Men igen,jag tror (och hoppas) din kille kommer ändra sig när han väl inser att du har en del av honom i din mage,han kanske är rädd att hela livet kommer bli astrist med barn,men jag tycker inte vårt liv ser särskilt annorlunda ut,visserligen är det svårare för spontana bio eller krogbesök,men annars tar vi med vår son överallt,vi reste till Thailand när han var 4 mån i 2 veckor vilket gick asbra och när han var 7 veckor var vi på en 3 veckors roadtrip i USA,allt går med lite vilja
  • nasj
    hanna elise skrev 2011-01-01 21:16:58 följande:
    Åh, vad tråkigt. 
    jag berättade för min man vid middagen idag. Han fick tårar i ögonen av lycka. (och nu vill han att jag bara ska vila, eftersom vi båda jobbar heltdi så har han sagt att han kan sköta allt hushållsarbete så att jag kan ta det lugnt,,, hahahha. Vi får väl se hur det går)
    Känns så underbart, hoppas bara att allt går vägen nu.... 
    Vad söt,det är så det ska varaSkrattande
  • nasj
    Jokkan skrev 2011-01-02 02:35:43 följande:
    Hejsan på er!

Jokkan
    Blöder du mkt är det förmodligen dessvärre ett mf,men kolla upp det försäkerhetsskull man kan faktiskt få mens och vara gravid.
    Håller tummarna,kram
  • dea

NONKAN82 : Jag tror din kille bara är skraj för vad som komma skall. Jag är nästan säker på att han kommer att ändra uppfattning om graviditeten så småningom. Så var det när vi fick vårt första iaf,min kille var inte heller jätte glad då jag berättade det. Men allt eftersom tiden gick och magen växte och jag berättade för honom och visade från en bok om hur mkt barnet växte där inne i magen så blev han mer bekväm med rollen att han verkligen skulle bli PAPPAGlad.   Så stå på dig,karriären hinner du nog med senare om du vill ,låt honom bara få smälta det förstFlört

JOKKAN : Usch vad jobbigt att blödaGråter, hoppas verkligen inte att det är ett mf. Håller tummarna för att det ska gå bra för dig,kram kram

• givinglife
    Soffen skrev 2011-01-01 21:50:09 följande:
    Sandqvist: Du kan ringa redan nu om du vill, men inskrivningen är inte förrän runt vecka 10. Vissa landsting har även hälsosamtal tidigare, i typ vecka 8 tror jag. Det är aboslut inte farligt att röra på sig när man är gravid, snarare hälsosamt. Så länge det känns bra är det bara att hålla igång, men allteftersom  magen växer blir ju vissa moment svårare att göra. Sit-ups eller hopp är ju inte särskilt lämpligt, men det är ju ganska uppenbart. Flört
    Jag har haft inskrivning v8 båda gångerna...
    Här vill de att man ringer tidigt så de kan planera in ev samtal inför KUB o sånt... bor i örebro
Svar på tråden BF september 2011