• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • BettyBoop 123
    givinglife skrev 2011-01-02 10:04:54 följande:
    Jag har haft inskrivning v8 båda gångerna...
    Här vill de att man ringer tidigt så de kan planera in ev samtal inför KUB o sånt... bor i örebro
    När får man göra vul/ul ? Vet du om det finns nån chans att få göra det tidigare?
     *nyfiken*
  • Flisan79
    BettyBoop 123 skrev 2011-01-02 10:11:47 följande:
    När får man göra vul/ul ? Vet du om det finns nån chans att få göra det tidigare?
     *nyfiken*
    Privat "får" man göra VUL (är det som gäller så här tidigt) när man vill men de brukar rekomendera att man väntar till v 8 då man inte med säkerhet kan se så mycket innan. Beror ju lite på hur avanserad utrustninge de har. Men om det är hjärtat man vill se så bör man vänta lite för att vara på den säkra sidan. Vissa kan se redan v 6 men om inget syns tydligt då så får man komma tillbaka efter ett par  v och eftersom att den risken är ganska stor rekomenderar de som sagt att vänt.
  • Renni
    laref skrev 2011-01-02 10:10:07 följande:
    gör er sällskap, plussade 30/12, andra barnet :)
    Grattis =)

Lägg gärna in dig i BF- listan =)
  • Renni
    Imorgon ska jag ringa till barnmorskan...Sen tänkte jag även ringa o kolla om jag kan få en tid för VUL också.

Hur mår alla?

Jag är jätte trött & känner bakis hela tiden.
    Och brösten ömmar lite ibland, inte hela tiden. Är lite orolig för det.
    Sen har jag även illamående- attacker då & då.

Jag fattar inte, även att detta är min tredje graviditet så är man ändå osäker på symtomen..
    haha... Nojjig!
  • Flisan79

Jag kunde inte sova av nojja igår. Fattar inte att man inte bara kunde spy lite eller få sånna där superömma bröst....någonting som liksom skrek graviditet. Borde inte symtomen öka nu i början?
    Har lite ont i ljumskarna men det är typ det ända.....jag tappar förståndet...gahhhh!!!!!!!!!!!!!!!!

• hanna elise
    Renni skrev 2011-01-02 10:39:53 följande:
    Imorgon ska jag ringa till barnmorskan...Sen tänkte jag även ringa o kolla om jag kan få en tid för VUL också.

Hur mår alla?

Jag är jätte trött & känner bakis hela tiden.
    Och brösten ömmar lite ibland, inte hela tiden. Är lite orolig för det.
    Sen har jag även illamående- attacker då & då.

Jag fattar inte, även att detta är min tredje graviditet så är man ändå osäker på symtomen..
    haha... Nojjig!
    Jag mår inte illa (men det gjorde jag aldrig under förra grav heller så jag hoppas att det fortsätter så.)
    Men är grymt trött och vääääldigt hård i magen :S

Ska gå en lång promenad med maken nu för att få lite fart på tarmarna :) 
  • BettyBoop 123

Känner inte mer än att jag är  trött.
    Orolig för att det inte fäst på rätt ställe, därför skulle jag vilja göra vul eller så snart.
    ska på hälsosamtal imorn så får om det finns någon chans till det.

• SannaM

Vaknade i natt av att jag hade sån himla mensvärk, alltså exakt som mensvärk (innan jag vaknat ordentligt tänkte jag verkligen "fan, nu fick jag mens!"), kände mig även superkissnödig men gick upp och kunde inte alls kissa. Blev aningen orolig, även om jag har läst att växtvärk kan kännas precis som mensvärk. Tidigare nu under veckorna har jag bara haft lättare molningar och mer "dragningar" i livmodern och korsryggen liksom.

Känner någon igen detta?

Vi tog ändå ett CB digital i morse för att kolla, och jag fick "Gravid 2-3", det borde ju vara bra, eftersom jag är på vecka 4+3 idag! Var rädd att det skulle stå "1-2", för då skulle ju något vara galet... Men shit, fattar ändå inte riktigt att det är sant och kommer nog testa igen i veckan... Brösten är dock definitivt större och väldigt ömma!

• Cat
    SannaMac skrev 2011-01-02 10:53:02 följande:
    Vaknade i natt av att jag hade sån himla mensvärk, alltså exakt som mensvärk (innan jag vaknat ordentligt tänkte jag verkligen "fan, nu fick jag mens!"), kände mig även superkissnödig men gick upp och kunde inte alls kissa. Blev aningen orolig, även om jag har läst att växtvärk kan kännas precis som mensvärk. Tidigare nu under veckorna har jag bara haft lättare molningar och mer "dragningar" i livmodern och korsryggen liksom.

Känner någon igen detta?

Vi tog ändå ett CB digital i morse för att kolla, och jag fick "Gravid 2-3", det borde ju vara bra, eftersom jag är på vecka 4+3 idag! Var rädd att det skulle stå "1-2", för då skulle ju något vara galet... Men shit, fattar ändå inte riktigt att det är sant och kommer nog testa igen i veckan... Brösten är dock definitivt större och väldigt ömma!
    Jag har samma sak, varje natt, senaste veckan. Det är en plåga eftersom jag får gå upp 2-3-4 gånger varje natt. Börjar bli trött... Kärt besvär.
Svar på tråden BF september 2011