mumia skrev 2011-03-19 20:33:42 följande:
Rozensliv - ja det lät ju inte som de bästa arbetsförhållanderna med onda fogar direkt
Trivsamma forandringar - gu va skönt att få det klart så tidigt.
jag ska också försöka söka gp de sista veckorna men det kan bli svårt. Förra gången var det inga som helst problem men jag tror fk blivit lite tuffare. Jobbar som sjuksköterska inom kommunal omsorg.
Har önskat semester under sena perioden (29-30) för säkerhetsskull och hoppas kunna få gp därefter och inte behöva gå tillbaka o jobba efter det.
För övrigt är jag less nu! - Trodde ju illamåendet hade vänt när jag gick in i v 13 i måndags...mådde skapligt i början på veckan, men nu de senaste dagarna har jag kräkits värre än värst! Allt är bara ner o vänder.
Känner illamående och äcklig smak i munnen - lindrar med ett äpple el. dyl. och nåt att dricka - kräks som en tok kort därefter. Hann inte mer än börja smaka på frukosten i morse så kände jag att den får nog inte stanna länge inte...mycket riktigt
Tog en postafen idag igen och den hjälpte, men va fan nu är jag ju APTRÖTT i stället!!!
Ja, det var jätteskönt! Är hemma med GP från vecka 5 till förlossning. Hade trott att det skulle vara svårare att få igenom det, men eftersom det står i socialförsäkringslagen och arbetsmiljölagen att vibrationerna jag utsätts för är skadliga för foster så kan de ju inte säga emot. Däremot var jag lite rädd över att de inte skulle tro på att det inte fanns något annat jobb till mig på min arbetsplats. Men nu har ju allt löst sig, nu kan jag slappna av från det.
Tycker synd om er med foglossningar som måste jobba om ni känner att ni inte klarar av det! Jag känner inget utav det än, men jag är ju bara i vecka 11, så det kommer väl säkert...
Har känt att det har låst sig lite i höften/bak i ryggen om jag suttit ett tag o sen reser mig upp och ska gå iväg, men jag vet inte om det är det... Det är min första graviditetet så det är mycket man ska vara med om och fundera över!