Inlägg från: trivsamma forandringar |Visa alla inlägg
  • trivsamma forandringar

BF september 2011

Hemkommen från FVP. Det gick bra för mig, det kändes inte speciellt mycket. Det kändes som det blev något slags tryck i magen när hon försökte få upp vatten med nålen. Tyvärr lyckades hon dåligt med att få upp något vatten eftersom det blev någon vakuum i nålen på nåt sätt, så vattnet kom på sidan av den eller rann tillbaka. Hon fick ett halvt rör iallafall och trodde det skulle räcka för att fastställa resultat!

Värst var det nog för sambon som svimmade precis när vi var klara och skulle skriva namnteckning på ett papper och uppge telefonnummer som de kunde nå oss på. De sa att de skulle ringa oavsett resultat, så nu vet vi att de kommer ringa och kanske inte behöver känna ett lika stort obehag inför det.

Sambon slog sig faktiskt ganska rejält, fick ett rejält hack i bakhuvudet när han slog i ett handfat när han trillade ihop. Så det blev inte direkt att åka direkt hem o vila, utan vi fick köra honom i en säng till akuten där de sydde 5 stygn,
    Det är nog tur att det är kvinnor som föder barn och inte karlarna hehe

Det spelade ingen roll alls att det var en påskhelg emellan nu. De skulle skicka provet idag och hon trodde de kunde läsa av det direkt på tisdagen när de kom tillbaka från ledigheten. Så på tisdag eller onsdag får vi äntligen vårt svar på om det är en frisk krumilur eller inte där inne.
    Har så vansinnigt svårt att tänka mig att det skulle vara något galet med den livliga krabaten där inne. Det har varit full action varje gång vi varit inne för att titta på den.

HOPPAS HOPPAS att det kommer ett besked om att det INTE är några kromosom-avvikelser!!!
    Om nackspalten är över 3,5 mm vid KUB och det inte visar sig några avvikelser så kommer de titta på hjärtat och andra organ vid vecka 20 ungefär på ett speciellt UL.
    Vi fick även med oss en RUL-tid hem, den 12 maj klockan 13. Skulle vara så skönt att få gå dit igenom med en härligare känsla i magen!

• trivsamma forandringar

Sitter och väntar på att telefonjäkeln ska ringa!
    Vi kommer få svar på vårt FVP idag eller imorgon!

Har faktiskt kunnat slappna av under påsken eftersom jag vetat att vi inte kunnat få svar de dagarna.
    Men idag är det en stor klump i magen igen =(

Det här är en mardröm!
    Min mage syns massor nu, vecka 17 idag (16+0) och alla kommer fram och gratulerar mig.
    Vill att de ska ringa nu så vi får ett besked, och kanske kan börja glädjas om vi har riktigt tur!

• trivsamma forandringar
    She is Me skrev 2011-04-26 11:20:08 följande:
    usch väntan är den värsta som finns...  håller alla tummar på att det blir ett bra besked!
    Tack för omtanken!

Har uppgett min sambons nummer, så det är till hans mobil de kommer ringa.
    Jag skulle inte klara av att svara, och framförallt vara så blockerad så jag skulle inte förstå vad de säger!
  • trivsamma forandringar
    Jennypenny83 skrev 2011-04-26 17:48:51 följande:
    Jolala och Louisidora: Välkomna i tråden :) jag fattas fortfarande RUL, har den på torsdag är då v. 20+6. LÅNG tid att vänta!

Trivsamma forandringer: Hoppas de har ringt tillbaka nu med positivt besked! Väntetiden är bland det jobbigaste som finns...

Jag hade en hemsk dag på jobbet, så stressig... Framåt eftermiddagen var jag helt slut i både kropp och huvud, ville bara gå och lägga mig i en mörk sval hörna. Bäst som jag satt och tyckte synd om mig själv började liten sparka och busa rundor i magen, snacka om humörlyft! :) 
    Tyvärr har ingen ringt idag, så det är väl bara att invänta morgondagen och hämta nya krafter! Men tack för omtanken, det värmer!

Förstår att det blir ett humörlyft att känna den lilla sparka! Jag känner inget än, men på UL såg man tydligt att moderkakan ligger i framvägg och då är det ju helt normalt att man inte känner nåt riktigt än antar jag. Vecka 16+0 idag.
    Vill kunna glädjas åt min putande mage som många vill komma fram o klappa nu!
  • trivsamma forandringar

Idag fick vi svar på vårt fostervattensprov! Inga kromosom-avvikelser alls! =)

Nu äntligen ska jag börja njuta av min putande mage och äntligen börja planera för att det kommer en bebis till hösten!!!

Men än kan vi inte riktigt slappna av, de ska göra flera UL på oss för att kolla så det inte är några fel på organen (eftersom nackspalten var 3,7 mm).
    Först RUL den 12 maj och sedan ett riktat UL i vecka 20. Vi får se vår bebis väldigt ofta iallafall!
    Visst finns det massvis med hemskheter som de kan hitta på UL, men det känns som att de kan hitta fel på vem som helst nu. Och jag är glad över att de kommer kolla upp oss lite extra och jag känner att många av felen de hittar kanske de kan fixa till.
    Jag har varit så orolig för trisomi 13 och 18 som innebär att de ofta dör i magen och oftast inte klarar en förlossning! Men nu kan vi utesluta det till 100% trots att risken var 1:3!

Nu ska vi åka iväg och köpa grejer så vi kan bygga staket runt tomten!

Tack för ert stöd, nu kan jag börja hänga här på riktigt igen! KRAM på er

• trivsamma forandringar

Oj vad rörd jag blir när det är så många som gratulerar oss och för all omtanke ni visar!

Jag måste nog vara världens lyckligaste just nu! =)

Imorgon tror jag att jag ska försöka köpa lite mamma-kläder och kanske något baby-plagg för att känna att det är på riktigt!

Nu känner jag mig helt slut och både jag och sambon har sovit dåligt många nätter och vaknat av mardrömmar. Så nu ska det bli skönt att kunna sova i lugn o ro och inte oroa sig för några hemska telefonsamtal o besked!

Tack återigen alla som gratulerat mig!

• trivsamma forandringar
    Alcastar skrev 2011-04-28 09:59:16 följande:
    Godmorgon alla!
    Tänkte också komma med lite goda nyheter. Vårat RUL/organscreening med tvillingarna gick jättebra. De kollade ALLT kändes det som, allt från lillhjärna, hjärtklaffar, urinblåsa, ryggrad, njurar, överläpp, fotvinklar, pulsåderflöde osv osv :)
    Så nu vågar man hoppas att allt är bra trots resultatet på kub i början. Storleksmässigt är dom perfekta också och jag blev flyttad från 17/9 till 16/9.

Annars har jag gått upp 10 kg (för två veckor sen). Vägde innan 52 kg till mina 167 cm, och skulle tippa att 8 kg sitter på magen, ser grymt höggravid ut :)

Vi har nu shoppat sängar med tilbehör och rock a tot bilbarnstolar. Kläder har vi köpt lite nytt, lite begagnat från en vän och fått en rejäl laddning av svärmor/farmor. Nästa fokus är byta bil och köpa tvillingvagn.
    Vad härligt att RUL och organscreeningen på tvillingarna såg bra ut!
    Skönt att de ändå kollar upp en så noga, känns ju verkligen som man har chansen att föda friska barn om de inte hittar några avvikelser på de noggranna UL.

Ska själv på RUL i vecka 18+2 (12 maj) och sedan ytterligare en organscreening i vecka 20.
    Känns bra att man blir kollad ordentligt tycker jag. Den oron man gått runt med sedan dåligt resultat på KUB har nog svårt att lägga sig helt trots att man sitter med goda svar.
    Jag ska försöka att tänka att det ska gå bra. Om de hittar nåt på UL så hoppas jag att det är något som lätt går att fixa och som inte överhuvudtaget gör att man behöver ställas inför ett beslut om abort igen!

Så kul att börja shoppa till tvillingarna, kan tänka mig att det blir en hel del extra när det kommer 2 samtidigt! Så spännande! =)
  • trivsamma forandringar

Nu kan man förstå att man kommit en bit på vägen, för nu ligger "BF Januari 2012" ute här på FL! =)

Härligt! Går in i vecka 18 imorgon, och har nu längtat efter att få känna bebisens rörelser. Fick reda på UL vid FVP:et att moderkakan ligger i framvägg så det kanske dröjer ett litet tag till...

Hoppas ni får en riktigt skön måndag!

Svar på tråden BF september 2011