• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • NornaB

Vi kommer att ta reda på könet eftersom vi är så sjukt nyfikna. För oss spelar könet ingen som helst roll så sett. Men jag vill kunna handla lite efter kön. För jag är lite "gammeldags" och vill gärna inte klä mina pojkar i "flick" kläder!! 

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • betula

Jag menade verkligen inget ont till de som väljer att ta reda på könet. Det tycker jag verkligen är upp till var o en. Det jag har upplevt vara så konstigt är just att folk man berättar att man väntar barn till har könsfrågan somen av de allra första. Som om det var det viktigaste för dem att veta. Inte hur jag mår, inte hur allt har gått, inte ens alltid NÄR bebis skall komma. Det känns så konstigt för mig och var verkligen ingen jag hade förväntat mig.

• Anna4

Man får väldigt konstiga frågor som gravid o nyförlöst! Jag kan bli vansinnig på allt, de frågar hur mycket mjölk man har, hur mycket man sprack osv. Detta har folk jag inte känner frågat när jag kommit från bb...

Renni, jag bor i Sundsvall :)

• Jennypenny83

Vi tog reda på könet vid RUL på ettan, vi var nyfikna :) Dessutom hjälpte det mig att knyta an till den lilla individen i magen, att kunna säga han eller hon, istället för en den. Det blev mer en verklig person, istället för en "sak". Låter knasigt, men så kände jag.

Jag är nog lite gammeldags av mig också, det finns två kön, varför neka det?! Självklart ska barnet oavsett ha samma möjligheter men det här med könsnutralitet kan bli så överdrivet enligt mig. Däremot kan jag förlja dig också betula, när allt annat blir ignorerat som ju egentligen är mycket viktigare.

Renni: Vi ska på RUL den 28 april :)

Dagens mål idag är att ta den första magbilden! Börjar få dåligt samvete snart ju, men jag är så trött på kvällarna och jag måste ju ha sambons hjälp...

• Jennypenny83
    lillagreizn skrev 2011-03-27 13:02:49 följande:
    Känns bara som att jag sprider negativ energi runt mig denna vecka.
    Ringde nyss akuten men dom kopplade mig till bb och rådfråga om blödningar som fortfarande inte har slutat, började i torsdags första svängen. Nu har det oxå börjat sticka till, krampa i magen :/   Hon på bb trodde de var mf på g, jag hoppas & tror att hon har jävligt fel!!!  Hon sa även att jag ska ringa gyn imorgon, så jag får komma in på ultraljud och blir smärtorna för våra att hantera så kunde jag komma in för att få smärtstillande.

Ajja hoppas bara pyret mår bra där inne och att det är nått annat som spökar. Förra gången jag hade blödningar i en vecka så vare torra slemhinnor, men då vare utan smärta och med gammalt blod oxå. Nu kommer det bara färskt! Fy fan va äcklig hjälplös jag känner mig, stressar upp mig fast jag ska ta det lugnt, men det är inte det lättaste!
    Hoppas det går bra för dig imorgon på gyn.  Vilken vecka är du i? Håller tummarna hårt!

Norna B: Vad fint av er att vara så nära i hennes sista tid. Även om det är sorgligt kan det vara mycket fridfullt och vackert, speciellt när hon har sina nära och kära omkring sig. Jag tror fullt och fast på att personen känner av det ända till det sista andetaget. Kram
  • Ellebellebi2010

Jag vill också veta könet om det går att se! Babyrummet blir ganska neutralt, men kommer att bli mer grönt om pojke och mer rosa om flicka. Mest lite detaljer, så man kan byta om nummer 2 är av annat kön Jag fantiserar också lite, ungefär som Flisan gör. Tur att vi alla är olika! Idag boar jag lite, så roligt!

• NornaB
    Jennypenny83 skrev 2011-03-27 18:03:08 följande:
    Hoppas det går bra för dig imorgon på gyn.  Vilken vecka är du i? Håller tummarna hårt!

Norna B: Vad fint av er att vara så nära i hennes sista tid. Även om det är sorgligt kan det vara mycket fridfullt och vackert, speciellt när hon har sina nära och kära omkring sig. Jag tror fullt och fast på att personen känner av det ända till det sista andetaget. Kram
    Tack!
    Vi va hos henne när hon vid halv tolv idag tog sitt sitt sista andetag det va väldigt fridfullt. Sorgligt, och jag gråter från och till men nu har hon frid. Hon va väldigt sjuk...  Hon dog på sin avlidna systers födelsedag. 
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • Anna4

Är inne på en vanlig dator just nu, varför står det gruppmedlem eller gruppvärd på alla??

• aliceolivia

Angående det här med att ta reda på kön eller inte. I mitt landsting berättar dom inte även om dom skulle se. Nu är det så att jag tycker verkligen inte om överraskningar och funderar därför på att boka privat köns-UL. Tror jag skulle ha lättare att relatera till barnet där inne om jag visste vad det var och att det skulle bli en bättre upplevelse totalt sett.

Svar på tråden BF september 2011