• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • She is Me
    betula skrev 2011-03-28 13:59:32 följande:
    Skall man höra av sig till bm om man upplever att livmodern är väldigt hård då o då/ofta?
    Jag avskyr telefoner, men vill ju inte riskera bebis om det kan vara farligt. Det gör inte ont, men ibland kan det kännas obehagligt lite beroende på hur jag sitter.
    det låter som du har sammandragningar, om de inte är ihållande och inte gör jätteont är det ingen fara. Det är bara livmodern som över sig inför födseln. 
    Google is my friend ♥
  • betula
    She is Me skrev 2011-03-28 14:32:08 följande:
    det låter som du har sammandragningar, om de inte är ihållande och inte gör jätteont är det ingen fara. Det är bara livmodern som över sig inför födseln. 
    När räknas de som ihållande då? Ont gör de inte. Kanske om jag klämmer/trycker på livmodern då, men anars känns de knappt alls.
  • She is Me
    betula skrev 2011-03-28 14:37:48 följande:
    När räknas de som ihållande då? Ont gör de inte. Kanske om jag klämmer/trycker på livmodern då, men anars känns de knappt alls.
    om det inte släpper efter en liten stund, typ om du vilar eller tar en alvedon. Och om de inte gör ont så är det troligtvis ingen fara.

www.growingpeople.se/templates/Page.aspx&del=1#Inledning  På Growingpeople.se finns massor bra fakta att läsa om olika "besvär"  det är en sida sjukvården brukar rekommendera så det är inget hokus pokus där 
    Google is my friend ♥
  • Ellebellebi2010

Aliceolivia: Tyvärr, helt min värdering, finns det ju de som aborterar om det inte är det önskade könet! Men just att de undanhåller! Man kan ju iofs be om sin egen journal, men att de vet ngt om mitt barn som undanhålls mig som förälder?! Tycker inte att det är etiskt rätt. Kan ju tillägga att där jag bor får man veta om de kan se!

• She is Me

Åh snart dags för andra visningen av huset, skulle komma in ett bud idag och jag hoppas på fler... Är så nervös!!!

• Flisan79
    betula skrev 2011-03-28 14:37:48 följande:
    Hur mycket är mycket? Jag hade kollat upp det då det kan bero på UVI tex. Visst kan man ha sd hela grav utan att det är farligt (hade från v 14 båda mina tidiagare) men det kan också vara tecken på annat. Sen så ska man som sagt ha koll så de inte kommer under vila eller gör ont. Jag hade ca 40-50 om dagen i v 26 förra grav, inte direkt smärtsamma men så att man stannade av på takten. Min livmodertapp var då till helften utplånad så jag blev sjukskriven för hotande förtidsbörd. "normalt" kan man ha 5-15 sd per dag runt den veckan.
  • betula
    Flisan79 skrev 2011-03-28 15:47:44 följande:
    Hur mycket är mycket? Jag hade kollat upp det då det kan bero på UVI tex. Visst kan man ha sd hela grav utan att det är farligt (hade från v 14 båda mina tidiagare) men det kan också vara tecken på annat. Sen så ska man som sagt ha koll så de inte kommer under vila eller gör ont. Jag hade ca 40-50 om dagen i v 26 förra grav, inte direkt smärtsamma men så att man stannade av på takten. Min livmodertapp var då till helften utplånad så jag blev sjukskriven för hotande förtidsbörd. "normalt" kan man ha 5-15 sd per dag runt den veckan.
    Tusan vad svårt det blir... :P

Hur hård blir livmodern vid sd? Jag har ju liksom ingen koll alls gällande vad som är normlat o vad som jag skall se som ett larm...?

Tyckte det kändes så där konstigt när jag lagade mat nu så jag satte mig ner o kände på livmodern. Kändes mest spänd på hö-sida så jag la handen där o la ett visst tryck på o då försvann det. Sen dröjde det inte länge förrän det dök upp på vä-sida istället. Funderar på om det kan vara bebis som knör där bara? Eller knör h*n isf för att det är en sd? Jag tycker livmodern känns mer eller mindre hård hela tiden numer, men den kanske är som den skall bara det att jag inte är van vid att ha den där?
  • lillagreizn

Wiiiiie!! Allt så bara bra ut, han trodde blödningarna kunde beror på att menscyckeln fortsatt även fast jag är gravid. För allt var då slutet och fint, ingen tendens till att nått var påväg och öppna sig, så inget missfall här inte Skrattande

Vi gjorde både ett UL & VUL, kan säga att vi har en liten kickboxare där inne, armarna viftade i luften och benen sparkade åt sidorna. Den ligger i hårdträning :D Hehe! Inte konstigt jag har ont, om jag blir extra känslig när jag har blödningar och den är i full fart att kickboxas där inne :)

Tack för alla värmade kommentarer och stöd! Glad

• katzon

Åååh va härligt!!! Tycker alltid att det känns jobbigt när det är misstanke om missfall, särskilt såhär sent.. Du får fira att pyret mår bra o kickboxas ikväll!!!

• NornaB
    lillagreizn skrev 2011-03-28 17:27:29 följande:
    Wiiiiie!! Allt så bara bra ut, han trodde blödningarna kunde beror på att menscyckeln fortsatt även fast jag är gravid. För allt var då slutet och fint, ingen tendens till att nått var påväg och öppna sig, så inget missfall här inte Skrattande

Vi gjorde både ett UL & VUL, kan säga att vi har en liten kickboxare där inne, armarna viftade i luften och benen sparkade åt sidorna. Den ligger i hårdträning :D Hehe! Inte konstigt jag har ont, om jag blir extra känslig när jag har blödningar och den är i full fart att kickboxas där inne :)

Tack för alla värmade kommentarer och stöd! Glad
    Åhh, vad härligt!!!

Solig 
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
Svar på tråden BF september 2011