• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • She is Me

SannaMac: du kanske ska prata med din BM om din oro. Kanske få lite stödsamtal? Har du fått lyssna på hjärtat? Det kan ju lugna lite!

• Flisan79

Tillbaka från läkarbesöket. Hittades ingenting egentligen. Vargen svamp eller vb. Hon trodde flytningarna kom från livmoderhalsen och var helt ofarliga. Däremot hittade hon en polyp som troligen var anledningen till mina små små blödningar efter sex så fick ett svar iaf. Dessa är tydligen ofarliga och kan tas bort efter grav.
    Frågade om foglossning, fick inte mycket svar då doktorn (som alltid) hade bråttom. Troligen har jag början på foglossning, skulle prata med bm om det.

Igårkväll var det party i magen kände många sparkar även utanpå. Myyyyyss!

• She is Me
    Flisan79 skrev 2011-03-25 11:16:11 följande:
    Tillbaka från läkarbesöket. Hittades ingenting egentligen. Vargen svamp eller vb. Hon trodde flytningarna kom från livmoderhalsen och var helt ofarliga. Däremot hittade hon en polyp som troligen var anledningen till mina små små blödningar efter sex så fick ett svar iaf. Dessa är tydligen ofarliga och kan tas bort efter grav.
    Frågade om foglossning, fick inte mycket svar då doktorn (som alltid) hade bråttom. Troligen har jag början på foglossning, skulle prata med bm om det.

Igårkväll var det party i magen kände många sparkar även utanpå. Myyyyyss!
    Kontakta sjukgymnasten ang frågor om foglossningar, det är de som har bäst koll på sånt

skönt att det inte var någon fara för bebisen! 
    Google is my friend ♥
  • Ellebellebi2010

Flisan: Vad skönt att få svar! (Jag pustar också ut lite.. )

• lillagreizn

Någon annan jag än som har yrsel och känner mig svimfärdig mest hela tiden? Jobbigast äre det när man är i affären och ska handla, stå  i kön osv. Många gånger man känt att man varit påväg att svimma. Kanske dags att ta kontakt med bm, ska ringa direkt på måndag när dom har telefontid. Är säkert blodtrycket eller blodvärdet som är knas, kanske behöver få i mig mer järn. Fast jag äter redan järn tabletter, jaja jag får helt enkelt se..

Någon annan som har nå tips för att minska yrsel & svimningskänslan?

• Ellebellebi2010

I boken jag har står det, kortfattat: drick ordentligt, håll blodsockret jämnt, undvik att bli för varm. Plus klassikern: Huvudet mellan knäna!

• CEEW

lillagreizn: Jag är också svimfärdig/yr/yrslig för jämnan. Precis som du skriver - speciellt när man är och handlar.
    Skitjobbiga blodtrycksfall när jag reser mig upp -  kan även vara från liggande till sittande t.ex på morgonen i sängen.
    Var på inskrivning för 2v sen ( i v. 14) då var mitt hb på 135 och jag var likadan då (svimfärdig).
    Men att hålla blodsockret på jämn nivå gör det något bättre.

• Flisan79
    lillagreizn skrev 2011-03-25 13:01:44 följande:
    Någon annan jag än som har yrsel och känner mig svimfärdig mest hela tiden? Jobbigast äre det när man är i affären och ska handla, stå  i kön osv. Många gånger man känt att man varit påväg att svimma. Kanske dags att ta kontakt med bm, ska ringa direkt på måndag när dom har telefontid. Är säkert blodtrycket eller blodvärdet som är knas, kanske behöver få i mig mer järn. Fast jag äter redan järn tabletter, jaja jag får helt enkelt se..

Förra grav hade jag som du och då var mitt blodtryck nere på 100/55. Hb tror jag var OK. Motion ska tydligen vara bra samt det de andra skrivit.

Känner av lite nu med så kan vara samma igen
  • trivsamma forandringar
    lillagreizn skrev 2011-03-25 13:01:44 följande:

Jag har också känt mig yr och lite lätt illamående i samband med yrseln. Kanske inte svimfärdig, men på promenader får jag ställa mig o ta det lite lugnt ibland innan jag går vidare. Mest yr är jag nog på morgonen/fm. Blodtrycket kollade jag häromdagen och det ligger på samma som det gjorde innan jag blev gravid. Järnvärdet sa inte läkaren någonting om...

Inga tips tyvärr...
  • Flisan79
    trivsamma forandringar skrev 2011-03-25 14:27:48 följande:
    Jag har också känt mig yr och lite lätt illamående i samband med yrseln. Kanske inte svimfärdig, men på promenader får jag ställa mig o ta det lite lugnt ibland innan jag går vidare. Mest yr är jag nog på morgonen/fm. Blodtrycket kollade jag häromdagen och det ligger på samma som det gjorde innan jag blev gravid. Järnvärdet sa inte läkaren någonting om...

Inga tips tyvärr...
    Kan nog ha med den ökade blodvolymen att göra då kanske?
Svar på tråden BF september 2011