• mymy

BF september 2011

CEEW skrev 2011-04-14 12:15:06 följande:

RUL gick finfint! Allt på rätt ställe :)
    Vi såg dock inte vad det var för kön, så det blir en överraskning!
    BF blev flyttat två dagar åt "rätt" håll. Från den 13 sep till den 11 sep.
    Vilken fin bild! Det ser ut som om den lille ler..:)
    Överraskningar är spännande det med!!
    Då har vi samma BF dag nu, kul..:)
  • mymy
    nam skrev 2011-04-14 11:29:06 följande:

DET ÄR EN POJKE!

Grattis till kommande liten kille..:)
  • mymy
    She is Me skrev 2011-04-14 13:33:25 följande:

Härligt med alla positiva RUL-besked!  I de flesta delar av skåne har man ett RUL 2 med, runt v 32  är det inga fler som har det? Fast politikerna har nu valt att plocka bort det from september. Men vi hinner kika på bebisen en gång till

Bor ju i NV Skåne men har inte hört om ngt RUL 2. Spännande om det blir men det går bra utan för min del också..:)
  • mymy
    M y skrev 2011-04-14 12:14:31 följande:
    Hejhej,

Hemma från RUL

Allt såg jätte bra ut och vi har en livlig bebis som tog 1 tim. att kolla upp. Ny BF 22/9 och ny UL i v 32 pga placentans placering....

NU ska jag verkligen börja njuta är så lycklig att tårarna inte vill sluta komma
    Det är en sån underbar lycka man känner, själv höll jag på att gråta under ultraljudet, blev så rörd över den "fina" lilla killen som låg i magen på mig..:)
  • mymy

Sa till sambon igår att det känns så konsigt mysigt underbart att veta att det är en liten han i magen. Just att man kan kalla honom lilla kille, han, honom....:) Det hade ju inte spelat någon roll om det var en tjej för då hade man ju kunnat kalla den för hon, henne osv...:) En mysko härlig konstig känsla..:) Lycka! Har ju tre barn sen innan och tidigare har jag aldrig fått veta vad det blir för nåt.

• mymy
    M y skrev 2011-04-14 21:41:15 följande:
    mm,om inte annat så glömmer man bort smärtan vid förlossningen med tanken på att man ska igenom den en gång till.
    Minns att jag sa till maken när vi kom upp till Förlossningen med nr 2 " VAD gör jag här igen???" Lite sent kan man tycka
    När jag kom på förlossning nummer 3 sa jag att jag aldrig skulle göra om det... och här är jag nu... tur mn glömmer..:)
  • mymy
    VeronicaNyberg skrev 2011-04-15 08:42:46 följande:
    Ojojojojoj...nu går det fort här. Från att ha stått helt stilla i vikt har jag nu gått upp ca 3kg på en vecka Obestämd Stannar det av till och från eller? Annars kommer jag se ut som en flodhäst inom kort Tungan ute
    Har hittills gått upp 4,5 kg totalt, hoppas jag håller den ökningstakten..:) Det kanske är vatten du samlat på dig?
  • mymy
    Flisan79 skrev 2011-04-15 11:30:31 följande:
    Varit hos bm nu. Som jag misstänkte är det dags för järntabletter. Är så trött. Hoppas bara magen inte blir allt för påverkad.
    Blodtrycket var 105/60 så jag fick beröm för bra kondis...hahaha, jag som flåsar bara jag ökar på takten .

Vägde mig tyvärr inte men misstänker att det dragit iväg nu. Kanske bäst att inte veta
    Jag ska ta ut mina järntabletter som jag fått besked på att ta sen innan, har bara slarvat med det..:( kanske blir man lite piggare då, speciellt på kvällarna... efter kvällsmaten är jag inte människa mer resten av kvällen och det är SÅ trist. Somnar direkt när jag lägger huvudet på kudden..:) Men det ska bli ändring på det! Hoppas jag..:)

Vikten är som den är, den får man ta itu med sen..:)
  • mymy
    Miniapa skrev 2011-04-17 07:20:11 följande:
    Godmorgon!
    Dottern kände tydligen för att utnyttja så många timmar som möjligt denna helgen...GÄSP!

Om 2 timmar blir det som vanligt 5km promenad i Fontin :)
    God morgon!
    Så duktig du är som ska gå så långt. Själv har jag ingen ork för det... ska försöka ta mig i kragen och börja med mina promenader igen men, ja, hittar inte kragen riktigt..;)
    Ha en bra dag!
  • mymy
    Miniapa skrev 2011-04-18 07:14:21 följande:
    Godmorgon alla! Idag är jag i v 20! Halvlek :) Solen strålar och det är måndag, kan det bli bättre? Dax att kliva upp och äta frukost.
    God morgon!
    Idag ska visst bli en fantastiskt fin dag, 15 grader här nere i skåne.
    Samtidigt som jag älskar mitt jobb och trivs här vill jag vara hemma och njuta av värmen som kommer nu..:)
    Idag är jag i vecka 19, snart halvlek..:)
Svar på tråden BF september 2011