• OoOoO

BF september 2011

Liz skrev 2011-08-27 14:15:43 följande:
    Hej allihopa !

Åkte in till förlossningen vid 10. och visst var det vattnet som gått/går... rinner till lite då och då fortfarande också...  Så ska dit igen imorgon bitti om inte värkarna sätter fart innnan..

Har inga regelbunda förvärkar alls så det blir nog igångsättning...  men vem vet sånt hinner väll ändras...

Så snart har vi våran lillprins härHjärta
    Spännande, hoppas det sätter igång snart.... stort lycka till!
  • OoOoO

En hel natt utan förvärkar... Istället hade jag hemsk halsbränna och fick för mig att han inte rörde på sig som han brukar, så det blev dålig sömn ändå, men nu på morgonen har han rört sig igen.

Vi fick shoppa loss på barnens hus igår. Blivande farfar drog kortet, så det blev en hel del båda nödvändigt och sådant som vi inte hade köpt annars.

Bla en babygunga som ni pratade om. Hade aldrig köpt en så dyr annars. Nu blev det lux deluxe, värsta sorten tror jag.

Idag ska vagnen komma, så nu är vi så redo. Tänk om bara bebis ville tycka det med. 36+6 idag.... 

• OoOoO

Grattis till flickan Flisan!!

Lycka till idag mymy!!

Vill också, fick hem vagnen igår, så nu är det bara att komma.

Förvärkar nästan hela natten igen. Behöver verkligen sova.

37+0 idag, så nu är han helt fullgången, bara att komma ut... NUUUUUU! 

• OoOoO

Nu har vi fått hem vagnen, så kul, nu vill jag ha någon att lägga i den

• OoOoO
    LN03 skrev 2011-08-30 10:47:00 följande:
    Måste bara fråga, känner ni bebis mycket nu?
    Min bökar faktiskt runt just nu.
    Igår var han riktigt aktiv, men i förrgår kväll blev jag nästan orolig då jag inte känt så mycket under dagen/kvällen. Fast då var det full fart hela dagen med annat.
  • OoOoO
    betula skrev 2011-08-30 10:52:45 följande:
    Inte precis i denna sekund, men det bökas, knör och har har sig en massa i magen på mig stort sett hela dagarna. Kypet gillar at köra "bänkpress" m fötterna ut i vänster sida på mig och jag tar handen o pressar emot då det gör så förbannat ont annars. Så håller vi på hela kvällarna framför tvn och när jag skall sova :P
    Ha ha, min kör också ut fötterna på vänstersida så det gör lite småont och jag brukar också pressa tillbaka. Det kan vi också hålla på med långa stunder.  Sen sticker han gärna upp rumpan på höger sida
  • OoOoO
    Frka11: Lycka till!!

mymy: Grattis till lillkillen! 

Själv har jag haft molvärk nästan hela natten, men inte så mycket förvärkar som jag brukar. Nu är det väldig fart därinne.

Dags att lämna stora tjejen i skolan... Sen får vi väl se vad jag och lilltjejen hittar på, måste verkligen sluta "bara gå och vänta"  
  • OoOoO
    velvet skrev 2011-08-31 07:30:21 följande:
    Här är en till som bara går och väntar... Jag försöker verkligen att glädjas över annat men det är SÅ SVÅRT.
    Försöker verkligen göra annat än att vänta

Hade inte du tid för snitt ganska snart? Här kan det faktiskt ta 5 veckor om det vill sig, men jag är helt inställd på innan bf 20 sep, vet ju inte varför. Samtidigt vill jag inte gnälla på magen, Hade 1 ma och 2 mf  under 2010. Dessutom är det antagligen sista gången jag är gravid, så man ska väl njuta.

Men jag längtar efter bebis nuuuuuuu!!!!!!! 
  • OoOoO
    velvet skrev 2011-08-31 08:43:45 följande:
    Det är klart att man inte vill gnälla, är ju otroligt tacksam över att allting gått vägen hittills... Nu är man ju bara SÅ FÖRVÄNTANSFULL. Tungan ute

Jag har tid för snitt på tisdag, vilket såklart innebär en hel del blandade känslor. Jätteglad över att få träffa bebisen, men väldigt orolig för hur jag kommer att må...
    Snitt är nog min största fasa, vet inte riktigt varför. Har haft två lätta förlossningar tidigare, men nu är jag jätteorolig för det mesta.
Svar på tråden BF september 2011