• OoOoO

BF september 2011

Godmorgon!

Nu är det september!!!!

Och vi ska ju få septemberbebisar   :)

Ganska lugn natt, utan förvärkar, hoppas det är livmodern som vilar inför de riktiga värkarna. Hoppas kan man ju alltid.

• OoOoO
    NessaG skrev 2011-09-01 09:16:50 följande:

Hej alla tröttisar :D:D Skriver inte ofta här men läser i tråden dagligen...har skrivit nån gång tidigare för er som känner igen mig haha

Tänkte fråga er som fött barn tidigare, hur känns värkar?

Med 1:a barnet kände jag inte att jag hade värkar alls förrän vattnet gått och jag åkte på kontroll. När de gjorde CTG och berättade för mig att jag hade en värk, sa jag bara att jaså, då har jag haft värkar hela dagen då.

2:a barnet kände jag på en gång att det var riktiga värkar, minns inga förvärkar då, men de kan jag ha förträngt.

Nu med tredje har jag haft sammandragningar sen vecka 16 och mer regelbundna förvärkar sen ca en månad. Har själv börjat fundera på om jag känner igen när de riktiga värkarna kommer, men det lär man ju göra....
  • OoOoO
    Liiiiina skrev 2011-09-01 12:33:59 följande:
    Igår var jag hos min bm och fick då veta att jag var öppen ca 2,5 cm och att tappen var helt utplånad, hon försökte göra en hinnsvepning, men eftersom hinnorna redan var separerade från varandra  fanns det inte så mkt att svepa... Hon sa även att hinnan buktade och att hon lätt om hon velat kunnat få vattnet att gå....

Kände typ ingeting efteråt men i natt och idag på förmiddagen har det kommit blodblandat slem när jag varit på toaletten och jag har även en del sammandragningar/förvärkar, men inga jätte kraftiga!

Tror ni det kan vara på g? Vill så gärna ha bebis här nu....
    Har Bf 10 sep, men då dottern kom 3 v tidigt känns det redan som man är på övertid! 
    Låter verkligen som det är på g, snart har du din bebis....
  • OoOoO

MIn dotter har en sådan som skolväska. Skulle kunna tänka mig som skötväska, men jag har en kronan

• OoOoO

Hyfsad natt igen..

Igår kväll när jag satt i soffan bökade han runt rejält, jordbävningsvarning. Undrar hur många varv han snurrade och hur han ligger nu. Ska inte till bm förrän på torsdag, ett besök jag hade hoppats inte behöva.

Idag ska vi iallafall till familjerätten och bekräfta faderskapet. Något att se fram emot. Man behöver lite sådana saker att se fram emot när man bara väntar. Har i denna stund världens förvärk,  varför kan de inte börja göra ont för, är bara obehagliga.

18 dagar till bf 

• OoOoO
    SannaMac skrev 2011-09-03 16:38:18 följande:
    Jo jag har läst på många ställen att 75% eller 7 av 10 barn föds efter BF. Och så har jag läst att 90% av alla de som går över tiden har fött inom 10 dagar efter BF! Så det är en ganska liten procent kvar som går över så mycket som två veckor och måste bli igångsatta... Fyra dagar över tiden är nåt slags genomsnitt för förstagångsföderskor. Så mycket statistik det finns

...och om det stämmer så har jag med stor sannolikhet min bebis sisådär runt tisdag-onsdag nästa vecka...
    Deprimerande siffror att läsa för en med 17 dagar till bf.

Haft en del förvärkar idag, men det är också allt 
  • OoOoO

Här är en med extrem mycket förvärkar. Känner också att ur ska jag orka med de riktiga, helt matt mellan varven. Funderar även på om jag kommer fatta när det verkligen är på g.

37+5 nu, samma som när äldsta föddes, men sen kom 2:an på 40+1.

Har hela tiden trott att denna ska komma tidigare, men det är ju pga alla sammandragningar/förvärkar.

Bm på torsdag och jag som sa att då kommer jag inte komma, men som det känns nu så lär jag göra det. 

• OoOoO

Försöker intala mig att sluta vänta på att det ska sätta igång. Det kommer när det är redo.

Håller med, dags för sängen. Har visserligen redan lagt mig, men gått upp igen....

• OoOoO
    Lindatmw skrev 2011-09-04 00:56:05 följande:
    Jag försöker precis det samma, haha. Låtsas att jag inte väntar liksom. Men varje morgon då jag vaknar utan att det hänt nått så blir jag lika besviken. Men samtidigt så vet jag ju att jag är larvig. Jaja, man får väl fortsätta låtsas för sig själv att man inte väntar ett dugg, FAST MAN VÄNTAR SÅ MAN INTE VET VART MAN SKA TA VÄGEN.

Åh känner igen det där med att inte kunna sova.. Hoppas dock du kan komma i säng nu. Jag ska också ned som sagt. Jag har massa molande bak i ryggen och förvärkar som kommer och går. Men det är inget jag tänker på (fingrarna ordentligt i kors). Jag är helt oberörd. att hoppa i säng nu har ju inget med att se till att sova ifall det kickar igång att göra, utan simpelt för att klockan snart är ett på natten Drömmer
    God natt, god natt. Bara att krypa ner bredvid en snarkandes sambo och försöka att inte tänka på det kanske är i natt det sätter igång. Lär ju bli väckt av 4-åringen senast kl 7
  • OoOoO
    Gloria skrev 2011-09-04 06:11:40 följande:
    Åååh ni sover ju säkert nu..och jag sitter sömnlös i flera timmar.tredje grav,BF 6.sept.Hinnsvepning 5.sept.

Så help me Gud..orkar inte mer.Skulle vara lagom att föda nu i veckan(onsdag senast;)

Zombi ska lägga sig nu:S

Kram  på er mammorna!     

Somnade till slut, inga värkar här inte. Låg vaken nån timme vid 5...

Skulle gärna föda innan onsdag, då sambon kommer jobba 2 timmar bort just på onsdag. (mot 5 min i vanliga fall.)
Svar på tråden BF september 2011