Inlägg från: Anonym (Bealin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bealin)

Köpstopp hela 2011

Pigelinen skrev 2011-01-10 16:23:47 följande:
    Innan jul rullade jag 4 kg färs till köttbullar så det har vi i frysen Smidigt...

kycklingklubba lät ju gott... mmm

mamma ska komma hit på torsdag kanske ska be henne göra en jumbo laddning lasange,,,
    Lax är också jättesmidigt att göra i ugnen. Bara att lägga i en ugnsform och kleta på lite pesto för enklast möjliga varianten. Går även detta lika bra med fryst som med färsk/tinad lax.
  • Anonym (Bealin)

Jag kollade in ICAs 10-kronorsmatvaror, men det var ju mest skräp Äckelmargarin, fejkgrädde, pulversåser, hel- och halvfabrikat... Ok, några grönsaker var med på listan men mestadels var det skräp.

• Anonym (Bealin)
    Anonym (SparaSparaSpara) skrev 2011-01-13 23:07:22 följande:
    Det här kan man kanske spara en slant på

www.tamponsforfree.se/Home.aspx

har dock inte vågat registrera mig än.
    Menskopp är annars ett hett tips. Kostar i ca 3 kr/månad och är skonsammare för underlivet än vad både bindor och tamponger är.
  • Anonym (Bealin)
    Jessika82 skrev 2011-01-13 23:17:53 följande:
    Jag funderar på att investera i en menskopp istället för att köpa bindor...
    Mycket smidigare, och framförallt bekvämare.
  • Anonym (Bealin)
    Anonym (SparaSparaSpara) skrev 2011-01-13 23:48:12 följande:
    Har funderat på det faktiskt men kan inte komma till skott att beställa. Sedan jag fick mitt andra barn har min mens blivit helt annorlunda. Känns som jag ska förblöda en gång i månaden och det håller på över en vecka Rynkar på näsan
    En menskopp rymmer mer vätska än en binda eller tampong, inte lika mycket spring på toa i alla fall
  • Anonym (Bealin)

Åh, jag är så sugen på att beställa ett gäng böcker... Får se, har jag pengar över i slutet av månaden så kanske jag "får" köpa dem (dvs inte nalla på sparkontot)... En skulle faktiskt vara väldigt bra för mig, den handlar om att få saker gjorda, det är jag sådär bra på Den är billigast också.. Ett par av de andra är två stycken 1000-sidorsklumpar, men de verkar såå bra och jag är såå sugen på dem!

• Anonym (Bealin)

Gjorde ett bra klipp i affären i dag, fick nästan 1 kg grytbitar av nöt för 54 kr! Det var extrapris och så hade dessa bäst före-datum i morgon, så då var det 30% rabatt där med! Ska göra en god gryta av dem i morgon

• Anonym (Bealin)
    Anonym (spargris) skrev 2011-01-14 18:45:13 följande:
    Deet känns inte riktigt seriöst med ett inlägg av någon som sparar 8000 kr i månaden när vi andra kämpar för att få vardagen att gå runt. Vi sparar 200 kr i månaden till äldsta barnet och har gjort det sen hon var 6 år och vill börja spara till de andra 3 barnen också men de är helt omöjligt i nulöäget- Det inebär att på 1 år sparar du ihop 100 000 kr, måste kännas härligt, Förstår
    Oj, här bet man ifrån.

Då kanske inte jag heller är välkommen i tråden eftersom jag har pengar sparade både i fonder, aktier och på konto, även om jag vill ta mig i kragen och få kontroll över mina utgifter och leva på min månadsinkomst som student, i stället för att hela tiden gå och nalla på sparandet?

Alla är vi olika och visst är det bättre att kunna spara 8000 kr/månad än inget alls, men är man orolig över sina pengar så är man, och då förtjänar man råd och stöttning oavsett vad man har på banken!
  • Anonym (Bealin)
    Anonym (Spara) skrev 2011-01-14 19:19:51 följande:
    46 kr på mat idag, kanske lite till ikväll....

För övrigt kanske vi ska fundera lite för ramarna för tråden. Kanske det räcker med att man vill göra ett köpstopp? Orsakerna är ju lika många som köpstoppare........
    Ja, jag tycker att alla som vill förbättra sin ekonomiska situation (eller sluta handla för miljöns skull för den delen!) ska vara välkomna. Sen exakt hur man gör eller vilka förutsättningar man har tycker jag är mindre viktigt.
  • Anonym (Bealin)
    Anonym (spargris) skrev 2011-01-14 20:31:27 följande:
    Givetvis är alla välkomna i tråden!! Men tycka att man är orolig för att det ska bli tuffare när man ska ha två barn istället för ett, jag menar bara en månads sparande á 8000 kr försörjer ju det andra barnet i minst ett halvår och sen kan man ju ta en annans månads sparande till nästa månad.Bättre att spara 100 kr än inget alls menar du väl. Det finns väl knappast många människor som kan lägga undan 8000 kr var månad.
    Nej, jag menade som jag skrev. Det är bättre att kunna spara mycket än att inte kunna spara alls. Men det betyder inte att du kan bestämma att man inte får vara orolig när att man sparar 8000 kr/mån.
Svar på tråden Köpstopp hela 2011