Irma01 skrev 2010-12-28 13:00:49 följande:
Det finns inte par som är mer undersökta på längden och tvären än de som adopterar och gör ÄD. Vi fick träffa ne psykolog på Huddinge för att bli godkända.
Så nej, det är inte att ta så stora ord i sin mun. Inte om du jämför med att du har inga garantier för barn som får sina barn på naturlig väg....
Och att vilka idioter som helst kan få barn bara deras kroppar fungerar. Ingen kollar deras psyke så vitt jag vet???
Jag stör mig på att anonym kastar ur sig saker utan att veta eftersom det finns VISST hårda kriterier föär att kunna genomföra ÄD.
Ja det är möjligt att föräldrar som fått barn genom ÄD oftare är bra föräldrar än de som fått på naturlig väg. (Att fler ruttna ägg sorteras bort i urvalet redan innan helt enkelt). Det kan säkert stämma.
Men även om man har världens stabilaste förhållande, ekonomi och sociala liv och inga brott bakom sig, så är det fortfarande ingen garanti för att barnet kommer ha det bra. Det kanske blir troligare, men det är inte SÄKERT.
Och om man upplever att man har en koppling till barnet genom att det är ens eget arvsanlag som förts vidare, då bryr man sig ju mer om att ens "eget" barn råkar illa ut än vad man bryr sig om hur andra barn till andra föräldrar har det.
Så för andras ägg så tror jag föräldrar till ÄD barn är minst lika bra föräldrar som någon annan. Men för MINA ägg så räcker inte "minst lika bra". Då vill jag veta 100%.