Anonym (Fy fan) skrev 2010-12-28 15:48:15 följande:
Du sa uttryckligen att om man inte får barn är det meningen att man inga ska ha. Det går ö.h.t inte tolka på annat sätt än att du inte vill nån ska ha barn förutom de som kan lyckas på egen hand. Då antar jag att du inte tycker vi ska ha några för vi kommer behöva hjälp. Har tyvärr hörd den ståndpunkten förut och nej,jag vill inte träffa er personligen. Här däremot står det er fritt att skirva vad ni vill,men men när vi säger att ni sårar borde ni väl kunna sluta upprepa samma mantra? Eller ska jag kanske kontra med att "nähä,du,inte köra ungen till sjukhus,det är meningen han ska dö ifall han skadar sig/ får en dödlig jsukdom!"? Tycker du det vore trevligt att höra?
Nej så skrev jag inte. Jag skrev att det KAN vara meningen. Inte att det ÄR meningen. Och om man väl blir gravid och får barn är ju saken utagerad hur som helst? Då skulle man ju uppenbarligen få barn iaf. Då ser jag ingen anledning att inte glädja mig för den som fått ett länge efterlängtat barn. Det är ju inte JAG som är den högre makten som ska sitta och bestämma vem ska och inte ska ha barn.
Men jag vet inte, vill du att jag ska svara på dina inlägg eller ej? Anledningen till att jag utvecklat min ståndpunkt så mycket är ju för att jag fått så många följdfrågor på den. Hade jag inte fått några frågor hade jag heller inte skrivit något mer om saken.
Det har verkligen aldrig varit min avsikt att såra någon. Däremot tyckte jag faktiskt att min ståndpunkt hade viss relevans för TS frågeställning. Kanske var det ändå onödigt av mig att skriva i tråden överhuvudtaget eftersom flera personer verkar ha blivit ledsna. Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till det, ska man undvika att ta upp sina motiv när någon frågar, för att bara att man beskriver dem kan göra någon ledsen? Tråden handlar ju om ÄD eller inte ÄD.
Slutligen vill jag bara säga att jag också blivit ganska ledsen av tråden. Som Irma01 skrev så visst har man rätt att tycka att mina åsikter är provocerande och störande. Man har rätt att säga det också. Men, som vissa har uttryckt sig ganska klart, att det innebär att jag är en elak och ond människa, att jag bara är ute efter att såra och att mina åsikter innebär att jag är dum i huvudet, det är faktiskt ganska hårt. Ställer man så extremt höga krav på vad andra får säga och inte säga för att man inte ska bli sårad kanske man också ska tänka lite på hur man själv uttrycker sig. Men återigen är jag ledsen att jag sårat några känslor. Det var aldrig avsikten med mitt svar.