JennyCecilia skrev 2010-12-28 16:33:36 följande:
Lavish:
Om man har ett barn som dör då?
Är man bara en halvdålig förälder då?
Om du ser över helheten..här finns kvinnor som längtat och försökt i åratal om att få drömmen om att slösa oändlig kärlek till ett eget barn. Här finns kvinnor med missfall..och en del har många många missfall och jag har mist två nyfödda...
När du då skriver som du gör..om att det kanske inte är meningen så trampar du -även om det inte är meningen.
Så kliver du in och får det att låta som att det är ..om jag tolkar det du skrivit tidigare.. så blir det som att det är meningen att vi ska gå igenom det och om det då är meningen att vi ska få ha det tufft, långt och gråta med alla dessa hormonbehandlingar som dessutom är rent fruktansvärda att genomgå... då nonchalerar du så många många känslor hos dessa kvinnor (och mig) och gör det till ungefär som det skulle vara rätt åt oss...?
Du skriver hela tiden att det inte är meningen att såra och jag tror dig faktiskt och på din profil så står det att du är omtänksam..men om du öppnar ditt sinne för en medsyster...
Har du för en sekund levt dig in i hur det skulle vara att få missfall ..på missfall ..och sen...sörja och gråta osv?
Har du tänkt tanken att det var du som var en av oss?
Tänk om det var du som fått en dom: Du kan inte få barn.
Hade du stått fast då eller hade du vacklat?
Det har verkligen aldrig varit min åsikt att vissa inte får barn eller förlorar barn för att de skulle bli/vara dåliga föräldrar. Det har jag också förklarat tidigare i tråden.
Det är min övertygelse att livet har en mening. Pga min övertygelse gör jag ibland vissa ställningstaganden. Jag tolkade TS som en fråga och därför svarade jag vad mitt ställningstagande var i den frågan och varför. (Som inte enbart har med min tro om mening att göra).
Jag har iofs varit med om missfall men jag ska verkligen inte påstå att jag vet hur det är att gå barnlös en lång tid eller vara med om att förlora barn för det vet jag inte. Som jag skrivit upprepade gånger så vacklar jag redan. Jag är osäker på vad jag anser i frågan. Hur jag skulle påverkas om jag själv vore barnlös kan jag inte svara på.
Men menar du att jag aldrig ska uttrycka mina åsikter, att jag överhuvudtaget inte ska ha mina åsikter, eller att jag bara skulle undvikit att svara i den här tråden?