• Jossofräs

Fortsättning följer

Okej då tjejer! Här fortsätter vi :)

Jag börjar!

28/12, vecka 37+4, son 3185g 49cm

• Svar på tråden Fortsättning följer
  • Fidi
    JossBergendahl skrev 2011-01-01 18:36:06 följande:
    Det håller jag med om faktiskt! Tycker det är så många som hetsar på för mycket om amning, självklart är det det bästa alternativet OM det funkar. Men om det av någon anledning inte känns/fungerar bra så finns det ju gott om alternativ nu för tiden, det är kanon tycker jag :)
    Jag håller med er absolut! Blev bara lite ledsen eftersom jag så gärna vill amma... Men eftersom hon inte verkar bli nöjd och går upp i vikt, så går det ju inte. Men huvudsaken är att hon mår bra lilla plutten... =)
  • tjötas

Hej hej och gott nytt år!

Kul att det börjar fyllas på med bebisar nu, det är ju det man är ute efter . sitter här med min lilla bredvid och undrar om det är nån idé att lägga mig innan nästa matning... Fortfarande lite svårt att veta hur långt det går mellan gångerna.

Jag ammar, förresten, men eftersom vikten inte följt med som den ska så fick vi börja tilläggsmata för några dagar sedan så nu blir det både amning och ersättning. Jag hoppas att hon inte ska bli helt ointresserad av amningen för jag tycker om att amma. Sen är det smidigt att ge ersättning också. Med min första dotter gjorde vi båda delar och jag kunde amma i 9 månader (plus ersättning) och det kändes som det bästa av två världar . Men som ni säger, det viktigaste är att både mor och barn mår bra!!

• Jossofräs

Jag sitter just nu med en grinande 1½ åring som vägrar sova -.-

Nej det är inte jobbigt att få barn, det är jobbigt när dom börjar bli större och får egna viljor :P

• Onkel Anneli

Jag önskar att någon sa sanningen om amning till mig. Jag trodde i min egna lilla värld när jag fick ettan att det bara va och slänbga fram patten o sen gick resten av sig själv... njet, så e det ju inte riktigt...

Men gud på måndag har jag min första dag själv med barnen och jag är helt ärligt livrädd, hur ska jag fixa med att lämna killen på dagis och amma den lilla och samtidigt få alla påklädda och matade i tid?

Min kille är så trotsig!! 2½ år och villl inget jag vill han ska göra, allt blir en fight* suck*

• tjötas
    Onkel Anneli skrev 2011-01-01 23:04:18 följande:
    Jag önskar att någon sa sanningen om amning till mig. Jag trodde i min egna lilla värld när jag fick ettan att det bara va och slänbga fram patten o sen gick resten av sig själv... njet, så e det ju inte riktigt...

Men gud på måndag har jag min första dag själv med barnen och jag är helt ärligt livrädd, hur ska jag fixa med att lämna killen på dagis och amma den lilla och samtidigt få alla påklädda och matade i tid?

Min kille är så trotsig!! 2½ år och villl inget jag vill han ska göra, allt blir en fight* suck*
    Det undrar jag också, det är ju inte svårt med båda barnen så länge min man är hemma men när man ska passa tid, komma upp och mata och klä på och ta sig iväg till dagis osv osv... Blir väl rutin på det med, till slut! Och så blir det väl enklare framåt våren när man slipper sjuttielva lager kläder på alla som ska ut.

Nu har min man tagit med vår dotter till stan. De ska äta hamburgare och gå på bio . Mysigt att de får komma iväg och göra nåt roligt, och väääldigt skönt för mig som får lite lugn och ro... Nu har jag så mycket jag borde göra så att jag inte riktigt vet var jag ska börja. MÅSTE komma ut i frisk luft och dagsljus idag, känner hur trött jag är för att jag aldrig kommer ut. Så det kanske är prio ett, att få på mig och lillan kläder och gå ut en sväng så får vi ta tvätt, städ och allt annat sen...
  • Mysmamma70

Jag är glad att min man ska vara hemma i två månader till, vår ettåring vill alltid krypa upp i famnen när jag ska amma och det går inte för han är ju väldigt oförsiktig och hårdhänt...

• Mysmamma70

Vår ljuvliga prinsessa Cornelia, redan 12 dagar Hjärta

~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -101220 ~*~♥~*~
  • Onkel Anneli

äh då slänger jag oxå in en bild :))

på väg hem från BB i kläderna som hennes pappa åkte hem i från BB 1981 och Gabriel oxå 2008 :)
  • LokesMammi
    Onkel Anneli skrev 2011-01-02 20:28:51 följande:

äh då slänger jag oxå in en bild :))

på väg hem från BB i kläderna som hennes pappa åkte hem i från BB 1981 och Gabriel oxå 2008 :)
    Mysigt. Jag har också kläder i lådan som jag hade när jag var liten som plutten ska ha! =) (född 81 jag med =))
    Bebis 16/1-11
  • Gyöngyöm81

Nu hakar jag också på här ! Äntligen!

Onkel Anneli: hoppas att du slipper samma historia med blödningar denna gången...dricker du hallonbladste?för det ska vara väldigt bra just mot blödningar osv...

Svar på tråden Fortsättning följer