Fortsättning följer
Okej då tjejer! Här fortsätter vi :)
Jag börjar!
28/12, vecka 37+4, son 3185g 49cm
Okej då tjejer! Här fortsätter vi :)
Jag börjar!
28/12, vecka 37+4, son 3185g 49cm
Hej hej och gott nytt år!
Kul att det börjar fyllas på med bebisar nu, det är ju det man är ute efter . sitter här med min lilla bredvid och undrar om det är nån idé att lägga mig innan nästa matning... Fortfarande lite svårt att veta hur långt det går mellan gångerna.
Jag ammar, förresten, men eftersom vikten inte följt med som den ska så fick vi börja tilläggsmata för några dagar sedan så nu blir det både amning och ersättning. Jag hoppas att hon inte ska bli helt ointresserad av amningen för jag tycker om att amma. Sen är det smidigt att ge ersättning också. Med min första dotter gjorde vi båda delar och jag kunde amma i 9 månader (plus ersättning) och det kändes som det bästa av två världar . Men som ni säger, det viktigaste är att både mor och barn mår bra!!
Jag sitter just nu med en grinande 1½ åring som vägrar sova -.-
Nej det är inte jobbigt att få barn, det är jobbigt när dom börjar bli större och får egna viljor :P
Jag önskar att någon sa sanningen om amning till mig. Jag trodde i min egna lilla värld när jag fick ettan att det bara va och slänbga fram patten o sen gick resten av sig själv... njet, så e det ju inte riktigt...
Men gud på måndag har jag min första dag själv med barnen och jag är helt ärligt livrädd, hur ska jag fixa med att lämna killen på dagis och amma den lilla och samtidigt få alla påklädda och matade i tid?
Min kille är så trotsig!! 2½ år och villl inget jag vill han ska göra, allt blir en fight* suck*
Jag är glad att min man ska vara hemma i två månader till, vår ettåring vill alltid krypa upp i famnen när jag ska amma och det går inte för han är ju väldigt oförsiktig och hårdhänt...
Nu hakar jag också på här ! Äntligen!
Onkel Anneli: hoppas att du slipper samma historia med blödningar denna gången...dricker du hallonbladste?för det ska vara väldigt bra just mot blödningar osv...