Fortsättning följer
Okej då tjejer! Här fortsätter vi :)
Jag börjar!
28/12, vecka 37+4, son 3185g 49cm
Okej då tjejer! Här fortsätter vi :)
Jag börjar!
28/12, vecka 37+4, son 3185g 49cm
jag är ute bland folk men betydligt mindra än vanligt, jag mår dåligtv av att sitta isolerad hemma..
gud jag lipar som en gris här haha mest för jag inte orkar med 2½ trots... stackars kille : ( men man har inte all energi i världen alltså..
Dahlia är en riktig kelgris, vill vara hos mig heeeeela tiden, tur man har en bärsele så man har händerna fria ibland :))
Ibland önskar jag att jag fungerade ihop med bärsele men jag tycker det är så jäkla obekvämt och krånglig att få på sig och ont i ryggen får man efter ett tag, bleh! Inte min grej :P Tur att Dexter är så snäll och nöjd ändå :)
mlhh: Det var ingen liten kille det, bra jobbat!
Jag är inte ute så mycket för tillfället, men det är mera för att jag inte har möjligheten till det riktigt. Vi har inte hämtat syskonvagnen än och jag har inget körkort heller :P Dessutom bor vi i världens minsta håla och mina vänner bor många mil bort.
Däremot så får folk mer än gärna komma och hälsa på! Min syrra och hennes nya kille kommer idag och stannar ett par dagar, det ser jag verkligen fram emot :)
Idag kommer bvc-tanten på hembesök också, Dexter ska vägas och mätas! Hoppas det går bra. Han hade ju lite svårt med syresättningen när han föddes, tog inte så illa vid mig när det hände men nu såhär i efterhand så tänker jag mycket på det och oroar mig så fort han andas lite ojämt en stund. Han är en riktig kräkis också så jag hoppas att han går upp i vikt som han ska.
Någon mer än jag som FORTFARANDE har ont av foglossningen? Känner av det både i bäckenet och i blygdbenet. Mina ben hänger inte riktigt med alla gånger.. Aotch >.<
Joss: Jag har känningar kvar i ena höften... Men jag tror det är på väg bort. Hoppas det försvinner för dig med snart...
Jag funderar också på hur mycket man kan vara ute bland folk, är livrädd för RS-virus och annat skit, vi kom ju hem igår men jag är redan sugen på att ge mig ut, mådde väldigt dåligt i stort sett hela graviditeten (kräktes i 9månader och hade sån foglossning att jag inte kunde gå nå länge), men nu mår jag relativt bra förutom att det känns som att nån har kört med en mixerstav mellan benen, men det ska väl ge med sig snart?
Tror att min foglossning har släppt, men jag har ännu inte provat min kropp riktigt...
Jag är också osäker på hur länge jag törs ge mig ut, tar han skada av att inte få mat på en gång när han smaskar? Hur länge kan han ha en bajsblöja utan att ta skada? Jag tänkte ifall vi skulle gå en långpromenad.. Kan ju inte byta på honom i kylan eller ge mat...Hur gör ni?
Idag var jag hos en amningssköterska som var jätteduktig, hoppas på att snart få ordning på min såriga bröstvårta :( Men min lille prins har i alla fall inte tagit skada av mina bröstsmärtor och såriga bröstvårtor, han har redan efter 5 dagar gått upp till över sin födelsevikt... men det känns lite hemskt att han växer så fort...
Joss, amningssköterskan sa till mig att det är bra att dom kräks mycket.
Skönt att höra att man inte är ensam med bölandet ;)
Joss har du provat bärsele?
Ja jag provade bärsele med dottern och jag trivdes inte alls med det! Fick mest ont i ryggen och det slutade med att jag tog av mig den och bar henne i famnen i alla fall :P
Sitter uppe med min dotter nu, hon är helt besatt av ett filmklipp på youtube med en bil som driftar så jag har satt på det åt henne så sitter hon och hojtar "biiileeeeen biiiileeeeen brum brum!!!!" och är jätte lycklig :P Min sambo har råkat hjärntvätta henne lite tror jag :P Han och lillgrabben ligger i sängen och sover och det ser sååå mysigt ut! Är avis faktiskt
Någon mer än jag som FORTFARANDE har ont av foglossningen? Känner av det både i bäckenet och i blygdbenet. Mina ben hänger inte riktigt med alla gånger.. Aotch >.<
Joss - har du provat bärsjal, jag tycker man bär bättre i den när bebisen är liten.
Jag har inte provat bärsjal faktiskt, är de lindrigare för ryggen?
Idag var bvc hit och vägde min lilla pojk, han hade gått upp 110g sen vi åkte hem från bb så allt var precis som det borde :) Dexters personnummer kom med posten idag också så nu känns det som han är en "riktig" människa!
Ja, eftersom man bär barnet tätt intill sig så frestar det inte alls på rygg och axlar som en sele.
Jag bar Charlie i sjalen tills han vägde sex-sju kilo, sen började det bli tungt.