• Jossofräs

Fortsättning följer

Okej då tjejer! Här fortsätter vi :)

Jag börjar!

28/12, vecka 37+4, son 3185g 49cm

• Svar på tråden Fortsättning följer
  • Jossofräs

Här har det varit "lugnt" länge. Eller det har väl varit som innan. Dottern har börjat strejka en del, gör massor med bus och ska bli buren och sitta i knät hela tiden, nätterna är hemska för hon har börjat vakna och gråter hysteriskt.. Jag får väl sammanlagt kanske 3-4 timmar sömn / natt och då är jag vaken om perioder på typ 2 timmar mellan varje sovstund jag får. URK! Jag är helt slut nu kan jag säga.

• Mysmamma70

Joss - hur gammal är din dotter? Kan inte din man trösta henne på natten?

Vår son som är tretton mån har börjat sova bättre istället, nu har han sovit fem nätter i sin egen säng och det var ett halvår sen han sov så bra

• Tola
    Mysmamma70 skrev 2011-01-08 11:05:01 följande:

Vår son som är tretton mån har börjat sova bättre istället, nu har han sovit fem nätter i sin egen säng och det var ett halvår sen han sov så bra
    va härligt! Vi har fortfarande en tös på 2.5 som kommer in till oss på natten.. sover som en propeller och nu är vi 4 st i 160 säng. Det värsta är att när Ellie vaknar på natten vaknar storasyster som ett skott och ska surra och mysa med bebisen.. sen har hon svårt att somna om om hon är trött på morgonen. Vet inte alls hur vi ska få ordning på detta.. 

• Mysmamma70

Vi var beredda på att bli fyra i vår säng också, visserligen 180, men ändå... Så vi skaffade en 90-säng till så vi har nu en "trippelsäng". Cornelia sover i egen säng bredvid min så jag kryper över till henne när jag ammar på natten och sen tillbaka till min man och sover, funkar helt suveränt

• Jossofräs

Mysmamma70 skrev 2011-01-08 11:05:01 följande:

Hon är 1½ år bara :P Jag önskar att det vore så enkelt att han kunde hjälpa till på nätterna men han är OMÖJLIG att väcka, han har alltid varit sån. Så det slutar alltid med att jag ligger vaken och lyssnar på gråt och blir mer och mer förbannad på att han aldrig kliver upp.
    Han är likadan på morgnarna, han har två veckarklockor som ringer i intervaller under en timmes tid innan han kan ta sig upp. Skit drygt faktiskt.

Dexter sover i spjälsäng precis brevid mig så att jag når honom om jag sträcker mig från sängen, min dotter Embla sover i eget rum och har gjort jätte länge. Det har alltid funkat jätte bra ända tills nu. Det är väl nån svartsjukegrej i kombination med att hon håller på att få fler tänder gissar jag.

Slänger in en gullig bild från idag :)
  • Ellasario

Hej på er...nu är min lilla tjej också här..Alyssa heter hon :)

• Mysmamma70

Grattis Ellasario!!!

Joss - förstår ditt problem med sömntutan, min exman var likadan, enklare att stiga upp själv då tyvärr. Hoppas hon snart sover bättre igen!

• tjötas
    Ellasario skrev 2011-01-09 11:06:17 följande:
    Hej på er...nu är min lilla tjej också här..Alyssa heter hon :)
    grattis!!

Har en riktigt skön söndag här hemma. Min man och stora tjejen har varit i kyrkan på förmiddagen och nu ska de iväg till macdonalds och simhallen under eftermiddagen. Jag är hemma och myser med lillan och det är rätt mycket enklare när vi är själva... Har sovit en bra stund nu och ska se om jag kan ge mig ut på en promenad (utan att bryta benen, det verkar vara halt) och sen blir det mer mys några timmar till. Ska inte göra NÅT nyttigt eller vettigt utan bara gosa och kolla nån film eller nåt .
  • LokesMammi
    tjötas skrev 2011-01-09 13:15:26 följande:
    grattis!!

Har en riktigt skön söndag här hemma. Min man och stora tjejen har varit i kyrkan på förmiddagen och nu ska de iväg till macdonalds och simhallen under eftermiddagen. Jag är hemma och myser med lillan och det är rätt mycket enklare när vi är själva... Har sovit en bra stund nu och ska se om jag kan ge mig ut på en promenad (utan att bryta benen, det verkar vara halt) och sen blir det mer mys några timmar till. Ska inte göra NÅT nyttigt eller vettigt utan bara gosa och kolla nån film eller nåt .
    Jag tycker du är värd att bara vara med lill plutten! Det behövs ibland! =)
    Bebis 16/1-11
  • Caroline 87
    rosendal skrev 2011-01-04 22:35:13 följande:
    JossBergendahl: 28/12, vecka 37+4, son Dexter 3185g 49cm
    Betania: 21/12, vecka 36+6, dotter Eloise 2965 g 48 cm (andra barnet)
    Fidi:  18/12 Vecka 41+1  dotter Emilia 3500gr 50 cm
    Onkel Anneli 18/12 vecka 39+1 dotter Dahlia 3842 50cm
    Tola: 25/12, BF-1, dotter Ellie 3865 gr 49 cm
    Cissi7006: 20/12, vecka 39+1, dotter Cornelia 3885 g 51 cm
    Bonniebee: 28/12 Vecka 40+4, dotter Saga, 2720 g 49 cm lång :D
    Gyöngyöm81: 31/12, v40+6, dotter Camilla 3360g och 50cm =) 
    lillamy0: 25/12, v38+3, son Dante 3245g och 50cm
    vackert udda: 30/12, v 40+5, dotter Majken, 3165 g och 49 cm
    brommamaria: 30/12 v 40+4, son, 3465g och 51 cm
    mlhh: 21/12 v 40+3, son 4465g (!) och 53 cm. 
    caroline87 2/1 vecka 41+5 dotter 3330g 47 cm

Nu har även Meline kommit :)
    Fick en jätte bra förlossning om jag tänker tillbaka såhär i efterhand. :)
    Idag har det gått 1 vecka och jag förstår inte hur tiden har kunnat gått så fort :O
    Amningen funkar jätte bra ända från start,peppar peppar håller detta i sig, hon hade endast gått ner 100g på kontrollen igår. Det enda som är lite jobbigt är nätterna, hon är mkt vaken och har svårt att somna om. Har då även en man som inte vaknar om så en bomd skulle gå av utanför fönstret så blir man en aning irreterad :P, fast han är snäll och hjälper till på sitt sätt,  jag ska inte klaga :P Hoppas allt är bra med era snuttisar, åhh dom lukar ju bara för gott!! :D
Svar på tråden Fortsättning följer