Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå
Det verkar verkligen vara olika! Det blir så att jag mer och mer funderar på att be om ett till besök.. Ska fundera några dagar till hur jag ska göra. Känns så konstigt att först ha ifrågasatt deras rutiner och accepterat besök i vecka 25 och sedan ringa och be om ett tidigare. Mår ju egentligen inte dåligt, men vill ju veta att allt är bra för att slippa nojja mig.
Det var fantastiskt att få gå på ultraljudet och få en första blick av lillefot! Underbart.
Du ska se, när du ligger där vill du inte gå därifrån. Jag skulle gärna göra det igen ;)
Såg någon på En unge i minuten? Måste väl vara lite hormoner som spökar, men jag var nära att böla hela tiden. Ena sekunden av glädje hur underbart det måste vara, nästa i ren förskräckelse om vad sjutton jag gett mig in på, ungen ska ju ut!! :P
Jag såg på en unge i minuten. Satt också och grät en hel del, men känner mig ändå väldigt lugn. Känns som att så enormt många har fött barn förut, det borde jag också fixa! Men det var enormt rörande till stora delar tyckte jag!
Jag går på Norrlandskliniken, är supernöjd med dem. Men de har säkert olika rutiner hos alla barnmorskor hur de ska göra.