Inlägg från: Mearlin |Visa alla inlägg
  • Mearlin

Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

Anneliejosefin: Grattis till lilla tjejen!! 

Det gör ju inte att man börjar längta mindre nu när fler och fler bebisar börjar se dagens ljus.  

• Mearlin

Grattis till alla små bebisar!
    Även här har vår lille son valt att titta ut :)

I lördags (6/8) klockan 6.44 kom vår lilla gosse, 53 cm och 3510g. Hade  en bra förlossning, men är lite trött. Lillen har fått sola p g a gulsot, men nu hoppas vi på att få vara hemma och bara njuta!

• Mearlin
    Ninakarolina skrev 2011-08-14 20:58:48 följande:
    då måste vi vart på bb samtidigt då jag fick den 7/8 :)
    Ja, det var vi säkert. Vi åkte hem på måndagen den 8:e, låg på sal Q.
  • Mearlin
    Ninakarolina skrev 2011-08-16 12:19:45 följande:
    okej jag låg på sal s :)vi åkte hem den 10 :). Fasen vad jobbigt de var att dela rum. Då rumskompisens barn skrek non stop helatiden... jag och min bebis bara titta på varann... skit jobbigt att inte få sova alls där. Men är rätt glad över de nu då min bebis inte vaknar om man dammsugar eller har på tv högt eller pratar högt :) så nått posetivt kom från de iallafall :)
    Håller med, var inte alls roligt att dela rum! Men det fanns ju flera rum lediga, så förstår inte riktigt varför vi var tvungna att dela... 
    Vi var tvungna att komma tillbaka igen den 9:e så lilleman fick ligga och sola till den 10:e pga gulsot.
    Är så skönt och mysigt att vara hemma! Hur går det för er nu? Börjat landa lite? 
  • Mearlin
    Ninakarolina skrev 2011-08-17 22:34:42 följande:
    Jag gick in till personalen och frågade om de fanns lediga rum, hon ja de finns de men jag kan inte ge dig ett för de är fler som vill de och alla kan inte få de. så de sög.
    Vi har fått åka in flera gånger då hon var så slö, hon fick tydligen inte i sig mat och mina bröst gjorde å ont fulla av mjölk, huvva. Men pumpar nu så de funkar skit bra, hon äter som fasen :). sen hade hon höga värden i gulsot men behövde inte sola :).
    Jaa de känns jätte bra, för er :)? 
    Okej, fy så trist. Det är klart att alla vill ha egna rum, men så långt det är möjligt tycker jag att de borde kunna ge egna rum. Jaja, men så är det. 
    Var in och vägde idag, han är ju snart 2 veckor och har gått upp ca 400 gram. Så här är det ingen brist på mat och han får i sig allt han behöver :)
    Vad skönt att det ordnade sig för er, är inte alls roligt när de är slö.
    För oss känns det toppen! Har världens snällaste och charmigaste kille som det inte går att få nog av.

Vore skoj om vi skulle kunna dra ihop ett gäng från tråden framöver och träffas när alla har fått landa lite!? 
  • Mearlin
    Ninakarolina skrev 2011-08-31 20:05:50 följande:
    Jag fick den 7/8 tyckte personalen var bra, Men de fanns en gammal tant som varken jag eller min "rumskompis" gillade en finska eller vad hon nu var. Rätt sur av sig och fick ön att känna sig jätte dålig som mamma " barn ska inte sova på rygg" och " napp ska inte användas på natten" näe hä hur ska man kunde veta när man aldrig haft barn. men min bebis sover då med nappen varje natt och spottar ut den när hon somnat och hon mår fint, men har henne sovandes på sidan.
    Så henne gillar vi inte. Men de andra var toppen. Speciellt en äldre kvinna som var runt 60 + och solbränd och ljusbrunt hår, axelkort... henne vill jag ta hem :D. 
    Då ville vi nog ta hem samma :) 
    Vi var inte alls nöjda med personalen, förutom den äldre kvinnan och en annan kvinna. Men i övrigt kände vi oss bortglömda, oviktiga och vilsna..

• Mearlin
    Ninakarolina skrev 2011-08-31 23:50:22 följande:
    jaa hon var underbar, när jag fick åka till baka många gånger så var de hon som hjälpte och fixa så jag fick komma in på rummet och undersöka min illa tjej, de andra glömde bort mig i 1 timma m.m. jag var tvungen att åka dit för att veta prov svar som de kunde sagt på telen. kvinnan jag träffa sa att jag måste verkligen åka in för de, och när jag väl kom in så kom en kvinna efter typ 30 min och sa "allt är bra nu blir ni utskrivna" helt sjukt kass... då vart min favorit tant sur och sa att jag inte alls behövt åka dit på min födelsedag för de, 2 gånger dessutom, engång för blodprov på lillan sen veta svaret.... blev inget kalas den dagen, jäkla vikarier. haha. 
    Fy så taskigt och dåligt gjort, men det är som det är.. Är dock tråkigt att de verkat ha så dålig koll och en enorm brist på kommunikation.. 
    Tur att favoriten fanns på plats i alla fall, undrar hur vår upplevelse av det hela skulle varit annars!? 
  • Mearlin
    Tessi H skrev 2011-09-08 20:46:08 följande:
    Grattis till er alla små! 

Jag går fortfarande och väntar.... Har ju bf 28 sept. Jobbar fortfarande men ska börja trappa ner.

Blir nervös över vad som väntar på både förlossning och BB..... :( Känns som det är många som har negativa upplevelser. 
    Tycker inte du ska vara nervös. Känn dig istället stärkt att våga kräva saker och tid av personalen. Om jag innan hade vetat vad jag skulle kunna ha tänkts få ut av tiden på BB hade jag varit mer drivande och krävande. Så mitt tips är att istället känna tryggheten i att veta vad som kan komma och ha en tanke om hur du kan få det att bli bra  
    Lycka till nu när bebisen väl kan tänka sig att komma ut till stora världen! 
  • Mearlin

Ninakarolina: Det var ett riktigt spännande klipp du tipsade om! Visa läten är tydliga och används mer än andra, men det är riktigt skönt att ha det i bakfickan :)

Jag undrar med alla er här inne, vad gör ni för att aktivera er på dagarna? Främst tänker jag på aktiviteter utanför hemmet. Vi börjar bli lite less på att vara hemma själv (eller mest mamma) och skulle vilja hitta på någoy. Tips mottages tacksamt!  

• Mearlin
    Ninakarolina skrev 2011-09-19 13:01:12 följande:
    Visste funkar de :).
    Jag gör inte så mycket om dagarna mer än matar rapar och myser, har inte vågat gått ut nu då elaka getingar jagar oss helatiden :( bor på Tomtebo längster ner nästan. flyttade hit 2 veckor innan jag bf. mysigt att bara gå promenader runt området och se alla fina villor och drömma sig bort :). jag är sugen på bebis bio sen, men de skulle vara kul om nån ville följa med :).

har skaffat en lavemangspip nu på apoteket och gör man in den i bebisens rumpa får hon prutta , vil.let är jätte bra så de rekommenderar jag med :). 
    Det är ungefär som här då. Idag tänkte jag faktiskt ta mig på öppna förskolan beroende på lillemans humör.. 
    Jag är med på barnvagnsbio eller liknande framöver  
Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå