• Saufi

Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

Hej!

Väntar mitt andra barn i Augusti 2011, finns det någon fler som väntar smått under sommar/höst 2011  i Umeåområdet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-30 18:13
    BF-lista

Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-31 17:11
    BF-lista

Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Zaran: Första barnet, BF 13/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

• Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå
  • Mearlin

Har ni något tips på ett bra ställe som går att träffas på? Nån gång under nästa vecka?

• Ninakarolina

De bästa fiket jag vet med massa barn är bus planeten, har vart där med Penny flera gånger... jag menar man blir inte stressad om barn skriker eller gråter då de är mycket barn och stoj :), men rätt lugnt där på dagen. Och vuxna och barn under 1 är de gratis... finns massa fika och bollhav som man kan sitta i om man känner för de :). Så de hade vart kul att dra dit. GOTT OM PLATS och barnvänligt. finns micro m.m

• Ninakarolina

Sen om någon har fler lite större barn är de ju bara att ta med dem med, slipper passa om de klarar sig själv i den stora "lekparken" :)

• Mearlin
    Ninakarolina skrev 2011-10-28 10:23:24 följande:
    De bästa fiket jag vet med massa barn är bus planeten, har vart där med Penny flera gånger... jag menar man blir inte stressad om barn skriker eller gråter då de är mycket barn och stoj :), men rätt lugnt där på dagen. Och vuxna och barn under 1 är de gratis... finns massa fika och bollhav som man kan sitta i om man känner för de :). Så de hade vart kul att dra dit. GOTT OM PLATS och barnvänligt. finns micro m.m
    Ja, men det låter väl toppen! Har själv aldrig varit där, men kul att se  något nytt :)
  • Höstflickan83

Annars är ju Kafe Station ett väldigt poppis barnvagnsfik, om man vill hålla sig i centrum. :)

• Höstflickan83
    Höstflickan83 skrev 2011-10-29 16:12:44 följande:
    Annars är ju Kafe Station ett väldigt poppis barnvagnsfik, om man vill hålla sig i centrum. :)
    Jag kanske skulle ta och ge en förklaring till varför jag föreslår ett ställe med lite mindre folk/barn... Vår lilla gosse är ju 2 månader för tidigt född och vi har fått förhållningsorder från läkaren på Barn4 att inte vistas i miljöer med väldigt mycket barn då det tenderar att cirkulera väldigt mycket sjukdomar på t ex dagis... Därför är busplaneten/leos lekland inte något bra ställe för oss. Vi "måste" akta oss för sjukdomar så gott vi kan till nästa vår då han är mindre känslig. Vi får med andra ord inte träffa människor vi vet är sjuka. Men jag förstår om ni vill gå dit, då kanske jag kan hänga med en annan gång istället när det blir ett annat ställe. Men jag skulle gärna hitta på något i alla fall! :)
  • Ninakarolina
    Höstflickan83 skrev 2011-10-30 11:48:29 följande:
    Jag kanske skulle ta och ge en förklaring till varför jag föreslår ett ställe med lite mindre folk/barn... Vår lilla gosse är ju 2 månader för tidigt född och vi har fått förhållningsorder från läkaren på Barn4 att inte vistas i miljöer med väldigt mycket barn då det tenderar att cirkulera väldigt mycket sjukdomar på t ex dagis... Därför är busplaneten/leos lekland inte något bra ställe för oss. Vi "måste" akta oss för sjukdomar så gott vi kan till nästa vår då han är mindre känslig. Vi får med andra ord inte träffa människor vi vet är sjuka. Men jag förstår om ni vill gå dit, då kanske jag kan hänga med en annan gång istället när det blir ett annat ställe. Men jag skulle gärna hitta på något i alla fall! :)
    Men vad synd. För de är ett toppen hak haha. Men de är så trångt på station tycker jag om alla vi ska dit med vagnarna.
    Hmm, vart finns de annars?  
  • gruset

Jag var på busplaneten förra måndagen på fm. Kom vid 10.30 och åkte vid två. Var väldigt lite folk, vi var tex helt ensamma i böran, så det behöver inte vara mkt folk där. Station har jag varit på "bebisträffar" med äldre sonen. Det funkar men blir förstås lite trångt. Annars vet jag inte, Waynes kanske funkar, men lite trångt där också.

Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå