• Saufi

Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

Hej!

Väntar mitt andra barn i Augusti 2011, finns det någon fler som väntar smått under sommar/höst 2011  i Umeåområdet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-30 18:13
    BF-lista

Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-31 17:11
    BF-lista

Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Zaran: Första barnet, BF 13/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

• Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå
  • ankan09

Glömde fråga, ni som fött under sommaren fram till typ mitten av augusti - hur har ni upplevt personalen på BB? I synnerhet de som nämnt de varit vikarier? 
    Vi råkade nämligen ut för en av de som knappast valt rätt yrke (vikarie)... 

• Ninakarolina
    ankan09 skrev 2011-08-31 18:12:35 följande:
    Glömde fråga, ni som fött under sommaren fram till typ mitten av augusti - hur har ni upplevt personalen på BB? I synnerhet de som nämnt de varit vikarier? 
    Jag fick den 7/8 tyckte personalen var bra, Men de fanns en gammal tant som varken jag eller min "rumskompis" gillade en finska eller vad hon nu var. Rätt sur av sig och fick ön att känna sig jätte dålig som mamma " barn ska inte sova på rygg" och " napp ska inte användas på natten" näe hä hur ska man kunde veta när man aldrig haft barn. men min bebis sover då med nappen varje natt och spottar ut den när hon somnat och hon mår fint, men har henne sovandes på sidan.
    Så henne gillar vi inte. Men de andra var toppen. Speciellt en äldre kvinna som var runt 60 + och solbränd och ljusbrunt hår, axelkort... henne vill jag ta hem :D. 
  • Mearlin
    Ninakarolina skrev 2011-08-31 20:05:50 följande:
    Jag fick den 7/8 tyckte personalen var bra, Men de fanns en gammal tant som varken jag eller min "rumskompis" gillade en finska eller vad hon nu var. Rätt sur av sig och fick ön att känna sig jätte dålig som mamma " barn ska inte sova på rygg" och " napp ska inte användas på natten" näe hä hur ska man kunde veta när man aldrig haft barn. men min bebis sover då med nappen varje natt och spottar ut den när hon somnat och hon mår fint, men har henne sovandes på sidan.
    Så henne gillar vi inte. Men de andra var toppen. Speciellt en äldre kvinna som var runt 60 + och solbränd och ljusbrunt hår, axelkort... henne vill jag ta hem :D. 
    Då ville vi nog ta hem samma :) 
    Vi var inte alls nöjda med personalen, förutom den äldre kvinnan och en annan kvinna. Men i övrigt kände vi oss bortglömda, oviktiga och vilsna..

• Ninakarolina
    Mearlin skrev 2011-08-31 22:42:29 följande:
    Då ville vi nog ta hem samma :) 
    Vi var inte alls nöjda med personalen, förutom den äldre kvinnan och en annan kvinna. Men i övrigt kände vi oss bortglömda, oviktiga och vilsna..
    jaa hon var underbar, när jag fick åka till baka många gånger så var de hon som hjälpte och fixa så jag fick komma in på rummet och undersöka min illa tjej, de andra glömde bort mig i 1 timma m.m. jag var tvungen att åka dit för att veta prov svar som de kunde sagt på telen. kvinnan jag träffa sa att jag måste verkligen åka in för de, och när jag väl kom in så kom en kvinna efter typ 30 min och sa "allt är bra nu blir ni utskrivna" helt sjukt kass... då vart min favorit tant sur och sa att jag inte alls behövt åka dit på min födelsedag för de, 2 gånger dessutom, engång för blodprov på lillan sen veta svaret.... blev inget kalas den dagen, jäkla vikarier. haha. 
  • Mearlin
    Ninakarolina skrev 2011-08-31 23:50:22 följande:
    jaa hon var underbar, när jag fick åka till baka många gånger så var de hon som hjälpte och fixa så jag fick komma in på rummet och undersöka min illa tjej, de andra glömde bort mig i 1 timma m.m. jag var tvungen att åka dit för att veta prov svar som de kunde sagt på telen. kvinnan jag träffa sa att jag måste verkligen åka in för de, och när jag väl kom in så kom en kvinna efter typ 30 min och sa "allt är bra nu blir ni utskrivna" helt sjukt kass... då vart min favorit tant sur och sa att jag inte alls behövt åka dit på min födelsedag för de, 2 gånger dessutom, engång för blodprov på lillan sen veta svaret.... blev inget kalas den dagen, jäkla vikarier. haha. 
    Fy så taskigt och dåligt gjort, men det är som det är.. Är dock tråkigt att de verkat ha så dålig koll och en enorm brist på kommunikation.. 
    Tur att favoriten fanns på plats i alla fall, undrar hur vår upplevelse av det hela skulle varit annars!? 
  • Ninakarolina
    Mearlin skrev 2011-09-01 06:49:41 följande:
    Fy så taskigt och dåligt gjort, men det är som det är.. Är dock tråkigt att de verkat ha så dålig koll och en enorm brist på kommunikation.. 
    Tur att favoriten fanns på plats i alla fall, undrar hur vår upplevelse av det hela skulle varit annars!? 
    haha jaa. men jag behövde sällan hjälp då min bebis var tyst helatiden :) men rumskompisens tjej skrek 24/7 och dom lyssna dåligt på henne och alla sa olika saker till henne, visste inte vem hon skulle lyssna på, de var kast. 
  • Höstflickan83
    ankan09 skrev 2011-08-31 18:12:35 följande:
    Vi fick 2 månader för tidigt, den 6/6 och det 1,5 dygn som vi spenderade på BB var vi HELT bortglömda. Fick vänta flera timmar på att få den hjälp jag behövde. De sa åt mig "när du gjort det, ring på klockan så kommer vi och ska göra det eller det innan du får gå till barn 4"... När jag ringde på klockan fick jag vänta i timmar. Så vi gillade inte tiden alls, HELT bortglömd och det var tillräckligt jobbigt att ha ett barn som kom 2 månader tidigt på en helt annan avdelning och se alla andra glada och lyckliga med sina bebisar i korridor och matsal, men att då sen också bli helt bortglömd kändes uselt. Inte alls någon bra upplevelse.
  • Ninakarolina

Massa sommar personal, så man får inte de bästa skulle jag tro. Man få vara glad att de ens fanns personal :D.

• Frka11

Hej! fick min son 1/9 :)
    och jag har samma upplevelser som många av er om personalen på bb.....för de första va de nya som kom in  heeeela tiden, alla sa olika saker,ingen visste nåt å skulle man få svar på nåt fick man vänta flera timmar, fick inget som helst stöd bara tjat å sura miner(min amning kom inte igång förrän dagen efter och de va ett evigt tjat om hur ja skulle amma men ingen tog sig tid för att verkligen se hur de gick, dom sa att ja skulle larma men hjälpte inte till ändå då dom kom in, men till slut löste lillgrabben de själv:) av alla dom j aträffa kändes som minst 15 olika personer på 2 dagar var de på sin höjd 3 som va trevliga....näää usch dit vill ja INTE igen....däremot al personal som var på förlossningsavd va jättebra allihopa...(förutom bm jag hade på förlossningen, var såååååååååå hårdhänt)men de gick bra ändå, fast hon skulle ha fått en smäll om ja hade tagit mej upp...haha....

• Ninakarolina
    Frka11 skrev 2011-09-05 13:54:52 följande:
    Hej! fick min son 1/9 :)
    och jag har samma upplevelser som många av er om personalen på bb.....för de första va de nya som kom in  heeeela tiden, alla sa olika saker,ingen visste nåt å skulle man få svar på nåt fick man vänta flera timmar, fick inget som helst stöd bara tjat å sura miner(min amning kom inte igång förrän dagen efter och de va ett evigt tjat om hur ja skulle amma men ingen tog sig tid för att verkligen se hur de gick, dom sa att ja skulle larma men hjälpte inte till ändå då dom kom in, men till slut löste lillgrabben de själv:) av alla dom j aträffa kändes som minst 15 olika personer på 2 dagar var de på sin höjd 3 som va trevliga....näää usch dit vill ja INTE igen....däremot al personal som var på förlossningsavd va jättebra allihopa...(förutom bm jag hade på förlossningen, var såååååååååå hårdhänt)men de gick bra ändå, fast hon skulle ha fått en smäll om ja hade tagit mej upp...haha....
    var hon blond? haha min var så hårdhänt... gjorde säkert 3 hinnsvepningar på mig så de skulle gå så fort som möjligt, själv klart vill man föda snabbt.... men de känndes som de var drygt att dom gjorde de för att få de överstökat för henne själv ibalnd. jag sa " sluta sluta sluta" hundra gånger men hon gjorde bara mera... de var drygt... gjorde de varje gång... se när lilltjejen kom ut med huvudet uppåt så hängde hon på min mage för hon gled tillbaka... sa att jag fick luft- men hon slutade inte... fick sån panik... men förstår att de var tvungen då lilltjejens hjärtljud tydligen sjönk men de uppfatta jag inte då... hörde inte ens de. så jag tycker de var lite halv kass personal överallt. Men de kan alltid vara värre så man ska vara glad :D.
Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå