• crimson

    Finns det några som är RUSKIGT taggade på viktnedgång 2011

    Jag vill gå ner 15 kg och tänker rivtstarta på lördag. Jag är snuskigt taggad inför det här och har ungefär 15 graviditetskilon att bli av med efter bebis nr 2. Jag har klarat det 2 ggr förut (en gång var jag bara tjock och andra gången efter mitt första barn.)

    Jag vill komma i mina kläder igen. Jag vill hitta likasinnade som oxå är taggade till tänderna och inte lägger ner efter en vecka. Självklart kan man ju tappa motivationen ibland och därför är det bra att ha några att bolla tillsammans med. Någon som är på?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-02 21:55
    Resultattråden:
    Dem RUSKIGT taggades resultattråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m56436574.html

  • Svar på tråden Finns det några som är RUSKIGT taggade på viktnedgång 2011
  • lady in red

    Dag 2 här hemma nu. Har gått bra. Har dock ingen speciell diet som jag följer. Nu i början får de bli att bara äta nyttigt,motion hinns inte med nu i januari,de får bli senare.

    Utesluter pepsi max i veckorna(som jag är sååå beronde av!)
    Jag kör en "ätardag" i veckan,då jag får lyxa till det om jag vill med god mat och nåt godis.

    Ska jobba hela långa helgen,så blir inte en onyttig helg iaf,hehehe.

  • Tuvaduva

    Oj vad tufft det verkar med shakes o sånt....
    Jag skulle inte palla länge då tror jag. Nä, det känns himla bra med viktväktarna -för man ska ju faktiskt äta ganska bra med mat. Sen är jag lite extra snäll mot mig själv och får knapra grönsaker och frukt om jag verkligen behöver det. Bara den vetskapen gör att jag fixar det bättre att stå emot. (Behöver liksom oftast inte ens ta en frukt)

    Känner mig redan lite smalare Skrattande haha- även om det inte ÄR så -så känns det bra bra!!

  • Linrund
    lady in red: du kanske kör kändis dieten. i den igår det en dag i veckan när man får äta vad man vill. Alla andra dagar äter man nyttigt:)
  • Carolin29

    Det är alltså ingen annan här som kör på stenålderskost? Trodde denna metod var ruskigt i ropet just nu

  • Ocean Pearl

    Hänger på den här tråden jag också. Kommer att behöva tips och stöd om jag ska lyckats. Har ju försökt X antal gånger innan, men nu jäklar.........
    Vill gå ner ca. 20 kilo. Började igår genom att utesluta socker. Ska äta vanlig mat, men mindre portioner och inte allt småätande jag har hållit på med hittills. 
    Är riktigt, riktigt taggad.Solig 

  • jennifer88

    Va extremt gott det är mumsa på vindruvor och kiwi framför tvn!!
    Tog helt död på sötsuget.. =)

    Nu ska jag strax sova, men först, 15 minuter med rockringen jag fick i julklapp..

  • crimson
    LoweLove skrev 2011-01-04 10:45:17 följande:
    Jag är 164 cm lång. Du då?
    176 cm
  • crimson
    LoweLove skrev 2011-01-04 11:16:55 följande:
    Hej!

    Inne på dag 4/31 med pulver nu. Det funkar ganska bra, känner ingen hunger eller har huvudvärk..men saknar att tugga på nåt!
    Sen är det liiiite jobbigt eftersom jag gör middag varje dag...vattnas i munnen på en gång

    Men skall klara detta!!!

    Lämnade äldsta sonen på dagis nu på morgonen o promenerade med barnvagnen hem. Tog 50 min efersom det var tungt o dra vagnen i snön. Bra motion

    planen är att jag skall iväg till gymmet ikväll o träna kondition..men får se. Har sån värk i hela kroppen. vet inte vad det är. Känns som jag har inflamation i alla leder i hela kroppen...usch! Hoppas det går över snart för vill verkligen kunna röra på mig. 
    Phuu vad jobbigt att göra mat. Jag har sagt åt sambon att det är han som får stå för matlagandet ett tag framöver. Satt med honom och dottern idag när dem åt middag och var ju gaaaanska så sugen.
    Dra barnvagn i snön är ju asbra motion!
    Linrund skrev 2011-01-04 19:23:41 följande:
    Det borde vara förbjudet att ha extrapris på godis. Är nämligen en STOR godisråtta och idag när jag var och handlade hade dom extra pris på godis. Jag köpte inget men var sugen.

    Livet utan bröd, ris, potatis, makaroner, mjölkprodukter, frukt mm fortsätter.
    Känns just nu svårt vad man ska äta på dagarna. Det blir mycket sallad och så. Men idag slog jag på stort och åt bacon till middag det var jätte gott speciellt när man är vrålhungrig:) Kämpar dock vidare med maten.

    Det här med träningen går dåligt just nu. Har bara lyckats träna ett pass med pilates. Är lite svårt att gå ut och gå på dagarna när man är hemma med 2st barn(har ingen syskonvagn eller något sådant). Dagis är nämligen stängt. Förhoppnings viss ska det väll bli bättre med promenaderna i nästa vecka för då är dagis öppet igen. Ska dock försöka få in ett träningspass i morgon med pilates. Längtar dock till mitt träningställe öppnar så att jag får börjar röra på fläsket även om det kommer att känna jobbigt från början:)
    Jag är oxå en GALET stor godisråtta. Jag åt sjukt mycket godis under graviditeten...Jag kan bara inte motstå gröna grodor. Går jag förbi såna så måste jag bara köpa.
  • crimson

    Idag är jag på dag 5 av min pulver.kur. Jag ska ju köra rent i 21 dagar (phuu). Ställde mig på vågen igen imorse och har gått ner 4,1 kg på 4 dagar! Det är ju mest vattenvikt men alla kilon räknas ju. Idag blir det fika hos en kompis, jag får ta en kopp te och sen blir det gymet.

    Mitt stora test blir på i helgen. Varje år på trettondagen är vi hemma hos farmor och äter porterstek. Det är min absoluta favoriträtt i hela denna värld. Jag önskade alltid den rätten varje år och tillslut blev det tradition. Min farmor kommer bli så besviken att jag inte ska äta så jag har inte ens vågat berätta det för henne. Jag ska ta med mig en folielåda och frysa in en portion. Den får bli en belöning när min kur är slut!

  • Pumpis

    Men grattis, wow 4 kg på 4 dagar!! Jag måste tyvärr ändra min startvikt, måste gått upp 2 kg under december.. BLÄÄÄÄ
    jag hade tänkt börja min diet nästa vecka men har redan börjat då jag har panik med vikten just nu.. Men pulverdieter funkar inte för mig, jag måste tugga
    däremot har jag tänkt byta några luncher mot allevo ersättnings-bars.. får se . och jag äter inget bröd utan kör mer GI och absolut inga snacks under veckodagarna

Svar på tråden Finns det några som är RUSKIGT taggade på viktnedgång 2011