• Delfinis

förslag på ideér för dop

min flicka skall döpas i februari och jag har börjat planera lite smått.Ideér till dop är välkomna.Glad
    Jag tänkte ha servetter och kanske dukar med något lätt tryck på..någon som vet något bra ställe man kan beställa på tex....

• Svar på tråden förslag på ideér för dop
  • Mamma Tintis

Hej!! Jag sitter just o planerar Emilias dop, och hittade din tråd! Hon ska döpas redan nästa helg, den 15/1. Har sett att kortdesign.se har servetter som man kan beställa. Men jag har inte testat de själv. Jag hittade rosa servetter med vita prickar på ICA, så vi kör med det! Sitter just och knåpar ihop dopprogrammet....

♥Emilia 2010-09-23♥
  • Delfinis

oj, dop program har jag inte ens tänkt på, hur vet du órdningen,m.m
    vi har inte ens haft möte med prästen ännu, Dopet är ifs inte förrän 5 feb.
    Jag har beställt servetter  med lillan namn och datum så det blir det kul att se hur dom blir.
    Vad mera kan man hitta på?

• Mamma Tintis

Vi hade dopsamtal med prästen igår så då gick vi igenom ordningen.. Jag vet inte riktigt vad man mer kan hitta på. Jag vill ha nalle tema, men jag vet inte hur jag ska få in nallarna i det hela. Har en nalle på dopprogrammet, och ska ev spela Teddybjörnen Fredriksson i kyrkan. Sen tänkte jag ha nallar på tårtan. Har du några fler förslag? Ska ni ha nåt speciellt tema?

♥Emilia 2010-09-23♥
  • Delfinis

Har inte tänkt så mycket på det, bara att det skall vara lite tjejigt med rosa m.m;)
    Ville gärna ha lite på borden, lite babyskor utav papper eller så..såg en annan som hade gjort baby skor utav papper som var jätte söta ,fick sidan som hon hade gjort dom ifrån men såg jätte komplicerat ut..:(

• Mamma Tintis

Här ska det också vara tjejigt! Massa rosa.. Och nallebjörnar.. Men jag är ju lite sent ute. Började planera igår och har ju bara 1,5 vecka på mig nu! Jul o nyår kom liksom lite i vägen så jag har inte riktigt tänkt på att planera dopet förrän nu. Men såå avancerat behöver det ju inte vara heller. Hade först bokat den 4/12 o skulle ha ett mysigt adventsdop, men blev tvungen att flytta det. Adventsdop passar ju inte direkt i mitten av januari!

• Delfinis

Vi hade också tider vi kunde få i dec men vi tyckte det var för nära jul och nästa datum var inte föörrän 5 feb och då har allt jul stoj lugnat sig så det är ju bra;)
    Vi skall vara typ i ett gammalt hus i källaren för fikat så jag tänkte ha lite levande ljus och försöka hitta rosa pappers dukar om det finns.Mer vet jag inte om jag kan komma på..rosa godis till barnen;?)

• Delfinis

Såg jätte fint ut...bra ideé att ha lite foton på bordet:)och rosa ljus;)

• Mamma Tintis

Jag reagerade också på fotona på borden. Jag som har över 100 foton som jag framkallade till jul. Det är ju klockrent! Rosa ljus har jag också tänkt på, men var hittar man såna?

• Delfinis

undrar jag också, kollade lite på nätet men hittade inget bra...Sägs att ikea har men de luktar jordgubb tydligen...

Svar på tråden förslag på ideér för dop