Sonen döptes för en halv evighet sedan nu. Men kan ju dela med mig av hur vi gjorde ändå!
Klassiskt dop i kyrkan, inga konstigheter alls. (Mer än att min "biosvärmor" och ingifta svärmor hade likadana klänningar! :-O)
Mottagningen var i församlingshemmet, som lämpligt nog låg mitt emot "biosvärmors" hus. Hade pappersdukar på borden, minns inte färg men trooor de var vita. Iaf så hade jag köpt fyra paket servetter i rött, blått, grönt och gult på Lagerhaus. Dessa lades ut på respektive plats, i lite snygg oordning.
Mitt på borden låg även servetterna som dukar. På dessa dukarna fanns det färgglatt lösgodis och blommor.
Maten bestod av pajer. Jag hade gjort en del, och sen hade en del av gästerna gjort en del. Efterrätt/"doptårta" bestod av diverse muffins/cupcakes.
Vi var jättenöjda med dopet, allt blev toppen bra!
ja, just det i ett hörn så fanns det små lappar där gästerna kunde skriva en hälsning till sonen. Har dem sparade här hemma för ett senare tillfälle. Det spelades även in en video där gästerna skickade en hälsning till sonen, den har min svärfar. Och vi hade gjort en tipsrunda med frågor om sonen, födelsevikt, längd, fullständigt namn etc...