• Häxan69

Pappa mot sin vilja?

Jag har lite funderingar. Hur kan det vara tillåtet att tvinga en människa att bli förälder mot dennas vilja?
     Ja man kan inte tvinga någon att göra abort självklart inte. Men varför ska han behöva stå som pappa o behöva betala underhåll när han inte vill o hon visste det???

Vad tycker ni?

Lite fakta.
    Han har ett barn sen en tidigare relation. Gemensam vårdnad, Han har sitt barn så ofta han kan.
    Inleder en  relation med den nya o redogör att han INTE vill ha fler barn.  (Pga mkt jobb,ansträngd ekonomi och att han anser sig inte hinna vara en BRA pappa till fler barn.
    Använder kondom

Hon har ett vuxet barn sen en tidigare relation. Väldigt barnkär.
    I  den  nya relationen accepterar att han inte vill ha fler barn. (hon vill ändå inte börja om)
    Vägrar göra abort när hon blir gravid då kondomen går sönder.

• Svar på tråden Pappa mot sin vilja?
  • Häxan69

Tack Cinalind... Äntligen en som tycker som jag.

Cornelia.. Ja men om man är överens i en realtion då ska väl hon lika gärna se till o skydda sig så det inte blir barn. Eller hur?

Tänk på barnet säger jag. Tänk att växa upp o veta att ens pappa inte vill ha en.. Att  veta att man är oönskad.

• Cornellia

Visst, men eftersom man vet att det enda 100% iga skyddet är avhållsamhet så bör det vara det som man praktiserar (om man är allvarlig med att inte vilja ha barn).

När barnet väl är ett faktum kan man inte tvinga någon till abort, och barnet har rätt till båda föräldrarna. Otur för den som inte var tillräckligt smart att tänka efter före.

• Apocalypso

Tja, vad vet du om hon ljög eller inte? Vad är det som säger att hon inte hade tänk skaffa fler barn men nu när hon är gravid inte klarar av att göra en abort utan tvärt om vill ha barnet? Om han absolut inte ville ha barn så behövde han inte ha sex, är knappast ngn som stod med ett hagelgevär i ryggen på honom när han satte på henne.

Tipsa honom om Fröken Höger i fortsättningen eller att leva i avhållsamhet om sterilisering inte är ngt alternativ.

• Dr Mupp
    Häxan69 skrev 2011-01-03 03:22:10 följande:
    Tack Cinalind... Äntligen en som tycker som jag.

Cornelia.. Ja men om man är överens i en realtion då ska väl hon lika gärna se till o skydda sig så det inte blir barn. Eller hur?

Tänk på barnet säger jag. Tänk att växa upp o veta att ens pappa inte vill ha en.. Att  veta att man är oönskad.
    Om de har använt kondom så har hon väl skyddat sig eller hur menar du?
    If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Häxan69

Ja men varför ska man behöva leva i celibat i ett förhållande.. Det var ju inte en engångsgrej.  Måste man avstå från sex när båda vill det i en relation för man inte vill ha barn... Hallå... Vilken värld lever ni i... Om man är överens om att man inte vill ha mer barn. Han skyddar sig i allafall.. Vadå fröken höger.. Hur hade hon känt sig om han hade lekt med fröken höger i stället för att att ha det naturliga, fina, vackra som man har med den man älskar. Ska man behöva gå o misstro den andra i en relation. Nej jag tycker inte det. Sex hör till i ett förhållande. Och man ska kunna lita på sin partner.. Tycker i alla fall Jag..

• Apocalypso

Vilken idiot känner inte till att kondom inte är 100%-igt säkert? Vill man absolut inte riskera en graviditet eller ha barn ska man inte ha sex, så enkelt är det.

• Häxan69

Tjaba eller nåt... Klart hon har skyddat sig. Men det är väl lika stor skyldighet för henne att skydda sig som för han. Hon ville ju inte heller ha barn.. SA hon..   Varför är det alltid killens fel när en tjej blir med barn? Är inte hon lika skyldig? Har inte hon lika stort ansvar att se till att barnet är önskat? Varför är det bara han som gör fel i detta läget?? Hon då... tänk på barnet igen säger jag bara??

• cinalind

Men hallå... Ärligt talat!! Är det verkligen ngn av er som skulle avhålla er från att älska med sin partner, i risk av att kondomen  kan gå sönder i 0,01% av de ggr ni har sex??

Jag anser att han har gjort sitt att se till att ett barn ej blir till, samt även talat om detta..

• Cornellia
    Häxan69 skrev 2011-01-03 03:35:13 följande:
    Ja men varför ska man behöva leva i celibat i ett förhållande.. Det var ju inte en engångsgrej.  Måste man avstå från sex när båda vill det i en relation för man inte vill ha barn... Hallå... Vilken värld lever ni i... Om man är överens om att man inte vill ha mer barn. Han skyddar sig i allafall.. Vadå fröken höger.. Hur hade hon känt sig om han hade lekt med fröken höger i stället för att att ha det naturliga, fina, vackra som man har med den man älskar. Ska man behöva gå o misstro den andra i en relation. Nej jag tycker inte det. Sex hör till i ett förhållande. Och man ska kunna lita på sin partner.. Tycker i alla fall Jag..
    Vadå misstro? det är väl inte hennes fel att kondomen går sönder?
  • Apocalypso

För det första så är väl det här deras problem, för det andra så vad har du för rätt att lägga dig i? Vet han och du vilken inställning hon hade till aborter innan han doppade snorren eftersom många som inte planerat att skaffa barn ändå väljer att fullfölja istället för att ta bort det om de blir gravida?

Svar på tråden Pappa mot sin vilja?