Inlägg från: NiceGuy78 |Visa alla inlägg
  • NiceGuy78

    Drömmar har betydese ?

    jag själv tror på att vissa drömmar kan tolkas via en dröm expert , Det finns många som är kapabela , Jag har själv studerat drömmar från ett religiöst perspektiv och jag kan med hjälp av mina lärare hjälpa andra att få sina drömmar avslöjades, menar att drömmen låsas upp och då vet man om det är nåt viktig med drömmen! Vi har Tre Kategorier i drömmar

    1- Gudliga drömmar = Drömmar som innehåller bara sanna meningar.
    2- Satanic drömmar= Drömmar som innehåller bara saker som gör människa ledsen , orolig och förvirrad
    3- Fantasi drömmar= Drömmar som man fantasier om , eller ser innan man sover , grejer som man tänker på hela tiden.

    Dina drömmar ska och kan bara vara en av dom tre kategorier ovan. för att veta om din drömmar betyder nåt måste du skicka till någon kunnig , för att få bra översätting för din dröm behöver du ange vissa info om dig., till ex ålder, kön,när såg du drömmen ( dag/natt)? , åt du mycket innan du sov? . sen lite info som kan hjälpa översättaren , liksom du pratar lite saker som du tror kan ha och göra med drömmen.

    Drömmar är unika , det är inte lätt att översätter dom på egen hand fast ibland kan finnas en färdig dröm som man inte behöva översätter överhuvudtaget. men ändå måste man få hjälp av någon.

    hur ser det svaret när man överlämnar sin dröm till den kunniga !
    du få antigen ett svar med att drömmen betyder så o så eller tyvärr din dröm är satanic eller din dröm innehåller både satanic och fantasier.

    jag vill att vi hålla tråden om just ämne Drömmar inget annat, ni som har och göra med det ämnet är välkommna, dom som inte har någon kunskap i det område är välkommna med.

    Tack.Glad

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-05 18:20
    Felstavning på rubriken

    Drömmar har betydelse ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-15 19:32
    Diskussion på denna tråd är avslutad
    Diskussion på denna tråd är avslutad
    Diskussion på denna tråd är avslutad
    Diskussion på denna tråd är avslutad
    Diskussion på denna tråd är avslutad
    Diskussion på denna tråd är avslutad
    Diskussion på denna tråd är avslutad
    Diskussion på denna tråd är avslutad
    Diskussion på denna tråd är avslutad
    Diskussion på denna tråd är avslutad
    Diskussion på denna tråd är avslutad
    Diskussion på denna tråd är avslutad
    Diskussion på denna tråd är avslutad
    Diskussion på denna tråd är avslutad
    Diskussion på denna tråd är avslutad
    Diskussion på denna tråd är avslutad
    Diskussion på denna tråd är avslutad
    Diskussion på denna tråd är avslutad
    Diskussion på denna tråd är avslutad
    Diskussion på denna tråd är avslutad
    Diskussion på denna tråd är avslutad
    Diskussion på denna tråd är avslutad
    Diskussion på denna tråd är avslutad
    TACK
    TACK
    TACK
    TACK...............

  • Svar på tråden Drömmar har betydese ?
  • NiceGuy78
    hemvärnet skrev 2011-01-09 14:48:44 följande:
    Hur ser man skillnad på fantasidrömmar och gudliga drömmar?
    Ibland är det svårt att veta det på egen hand då behöver man någon kunnig person men det finns drömmar som få att man blir chockad över, orolig av , dömmar som känns i hjärtat , man vaknar och börjar funderar på allt man såg i drömmen , jag brukar vänta i några dagar efter att jag har sett drömmen om då jag minns allting i drömmen med detaljer då bestämmer jag att skicka drömmen till den person och önskar mig att han kolla om det finns nåt intressant i drömmen , ibland får jag veta att den var bara fantasi.

    Min fru drömmade för några år sen om hennes stora bror , hon såg att hon gick tillsamman med honom på en väg och när dom kom till en korsning så fanns två vägar den ena är kortare ( genväg) sedan så han vi tar det kortare vägen , hon bad honom att inte göra men han vägrade sedan gick han och plotsligt fick han en flygande sten rakt i hans rygg alltså någon kastade sten på mot hans rygg och blev träffad och fick satan ont. här vaknade hon från drömmen . näste dagen sprang hon till en kyrka där hon brukade be och träffade en präst som var känd att hjälpa folk med drömmar , hon breättade drömmen och han sa ( Min dotter jag tror att din bror är i fara , troligen sjuk och jag hoppas att han överleva sjukdomen.) hon ringde sin bror men han ville inte breätta sanningen men han var på sjukhuset , han blev diagno/** med cancer och han bodde i sverige då och hon i ett annat land hon flög med sin mamma till sverige och hittade honom på sjukhuset , han dog två månader senare.

    i drömmen visa att någon har kastat sten mot hans rygg, det var där han fick sin sjukdom och detta också översättas till sjukdom ,,, att man gå på väg är livlängden , tar man en kort väg visar att man dör snart. så kan man avslöjar drömmen . denna drömm kallas för gudlig menar en sann som innehåller nyheter,varning,...m.m
  • NiceGuy78
    hemvärnet skrev 2011-01-10 00:09:21 följande:
    Jag menar bara hur vet man om något är en "fantasi" eller om det är sant (gudomligt) innan det "är för sent" så att säga. 
    Vad vet denna "kunniga person" som hjälper dig alltså? 

    Exempel. Jag drömmer att jag är med i en bilolycka. Kommer jag vara med om en bilolycka (gudomligt) eller är det bara en fantasi 
    Okej , vännen grejar du ser i drömmen betyder egentligen nåt annat , exampelvis en bilolycka kan översätta till att man har inga riktiga mål i sitt liv , det går inte att tro att det du ser i drömmen kommer att hända på exakt detaljer , några av dom kunniga har fått det som en gåva andra är både begåvada och har studerat dt. Du avgör inte själv vilka som är sanna drömmar eller fantasi , hade varit så skulle vilken som helst låsa upp dröm meningarna.

    Om du ser till ex att du ska dö så kan inte betyder att du ska verkligen  dö , det kan betyda att du ska ha tuffa dagar framöver, svåra dagar , orolighet...m.m

    jag ge en annan ex : en muslimsk kvinna breätta att hon såg profeten muhammed att han bjöd henne på mat , på bordet fanns massa olika härliga fruktar och mat som hon inte åt förr..ect

    Jo vi frågade henne om hon var gravid ! hon svarade ja , det är jag  ,, vi breättade till henne att hon ska föda en pojke , hon sa jaha ! som hon inte trodde på det , när hon var på vecka 18 så gjorde hon ultraljudundersökning och ville veta barnet kön , det stämmade vi sa, han är en pojke.

    så du kan inte själva avgöra vilka som verkar sann eller ej , du ska helt enkelt vända dig till dom som kan om detta , du kan isf köpa böcker och läser hur de gör för att sätta meningar för varje grej , och vad saker o ting kan betyda i en dröm.
  • NiceGuy78
    hemvärnet skrev 2011-01-10 19:58:45 följande:
    Du säger att några fått det som gåva. Är det ungefär som en magisk gåva du menar? 

     
    Nej absolut inte och det finns ingen magisk gåva , de som håller på med magi antigen är de som lurar folk genom skickligheten försöka förbluffa andra eller de som håller på med så kallad svart magi ( Vodoo ) och annat och de som gör svart magin har verkilgen kontakt med ande ,demoner och sånt , och i västvärlden så har man inte trott på sånt men det finns i afrika emapelvis och det är inte heller nåt som man ska vara rädd för men man ska ändå vara försiktig med att dra in sig i sånt .
    de som hjälp folk med drömmar är helt vanliga människor , det kan vara du , jag eller vem som helst , men att man få det som en gåva menade jag att man någon gång i sitt liv kände att han är duktig på att spåra meningar i drömmen liksom att han vet vad saker o ting betyder i drömmen sedan börjar han prova sig med att översätta dom och sedan se man om det blir rätt , har han fått precis rätt på allt han översättade då börjar man litar på honom och det finns ingen av de som förklarar vad en dröm betyder som få betalt är det så att nån vill få betalt då är han en bluff.

    Igen så vill jag påpeka på att det idag de som tror på att dömmar kan förklaras är de religiösa i mellanöstern , östafriak liskom ( ethiopia.Eritrea.Sudan ) nordafrika ( marocko,algeriet,tunisna,lybiya ) sedan övergia muslimska länder fast även de kristna som bor i dom här områden är väldig duktiga på sånt. och historian breättar också i både bibeln och koranen om att profeten Josof ,sonen till Jackob var den bäste på att förklara drömmar , det gjorde han för egyptens kungen på den tiden när kungen drömde en konstig dröm, jag antar att du känner till historian.

    idag i mellanöstern har man tv,kanaler som är inriktad på just drömmar , folk ringer in och få höra vad han deras dröm betyder. så i dem områden så folk håller på med sånt i över 3000 år tillbaka om inte mer.

    Igen så att det fortfarande inte troligt för västvärlden att en dröm kan har betydelse fast ändå finns folk som tror på sånt.,.

    jag har ändå förstårelse för de som menar att drömmar är bara nåt som måste hända för att man ska på nåt sätt slappna av ...m.m och det är så att inte alla drömmar betyder nåt precis som jag har i ts, vi drömmar hundratals drömmar per natt och kanske ingen av dem har nåt betydelse alls. men ändå nån gång finns det säkert nåt viktig med en dröm.

    Så få jag fråga dig om du själv tror på drömmar har betydelse eller ej !! tycker du att det är intressant ämne eller hur se du på det !??
    är du man eller kvinna förresten ?
  • NiceGuy78
    hemvärnet skrev 2011-01-11 17:51:31 följande:
    Det kan absolut vara intressant med drömmar och att de är intressanta ur bland annat ett ontogenetiskt perspektiv. Det är inte bara ickevästvärldliga kulturer som satt vikt vid drömmar. Freud och Jung sätter ju tveklöst vikt vid drömmar och deras betydelse. 
    Frågan om jag tror på drömmar är lite konstig. Jag tror att vi drömmer men att man överhuvudtaget skulle kunna spå i framtiden på något sätt, vare sig det gäller genom drömmar eller något annat  sätt så är jag mer än skeptisk. 
    Hej Hemvärnet , Jag håller helt o hållet med dig om just det du nämnt att det är inte troligen att man kan spå i  framtiden , jag är själv en religiös person och min tro byggar på att det är bara Gud som vet om allt som kommer att hända i framtiden , men drömmar ge inga framtid händelser utan för mig besvarar drömmar saker som du har och hur det kommer o bli eller breättar nåt du skall inte göra m.m, exampelvis när en vän till mig ville veta en dröm hon drömde om att hon röker cigg och i verkligheten så har hon aldrig rökt , vi frågade henne om hon har pratat illa om någon, och hon blev röd i ansikte och hon erkännt att det var så att hon snackade skit om en annan tjej några dagar förr drömmen.

    så jag tror inte att drömmen breätta om framtid event på ett sätt att den som översätta har möjligheten till att se i framtiden, ingen ser framtiden även dom som påstår det det ljuger dem., ,

    till ex , jag väntar ett besked på nåt viktig för mig , och jag så så orolig för dig och ber gud om att få det som jag vill och då kommer en dröm som breättar nåt om det. om jag får bra eller icke bra besked och det har hänt mig många ggr och vem som helst kan prova.
  • NiceGuy78
    RamonaMaria skrev 2011-01-11 18:10:49 följande:
    Så... Jag har en liten fråga. Min högsta önskan är att få barn, haft ett missfall förra året. Drömde för
    Några dagar sen att jag fick mens o känslan jag hade i drömmen var en enorm besvikelse o kommer ihåg att jag kände mig väldigt ledsen o uppgiven. Blir det då en gudlig eller en satanic dröm då?
    Hej Ramona , vi vet inte som mkt om dig och om du har redan barn eller ej , det är  alltid bra med mera delaljer men i ditt fall så kan din dröm betyda bara två saker en av dessa är rätt och jag beklagar att det blir så för nu har jag verkligen inget som helst info om dig , som jag skrev i TS att vi alltid vill kolla omständigheter runt perosnen och så.

    första förklaring är att din dröm är bara fantasi eftersom du tänker på detta hela tiden.

    den andra förklaring är att du kommer verkilgen att bli gravid och ska föda en pojke , vi får hoppas att det blir den förklaring.
  • NiceGuy78
    hemvärnet skrev 2011-01-12 16:50:30 följande:
    Det var lite min poäng med inlägg 1 och 3
    Jag förstår dig hemvärnt, men två personer kan ser samma dröm men ändå blir annorlunda förklaring , den ena är till ex troende medan den andra är inte , till ex en troende som ser gud i drömmen har en förklaring medan den som är inte troende kan inte få sin dröm förklaras på samma sätt, dear det är så svårt att förklara hur detta går till , därför kräver en dröm översättare en viss info som jag skrev i TS.
  • NiceGuy78
    hemvärnet skrev 2011-01-12 22:45:25 följande:
    Frågan är ju då om två troende kan se olika saker i drömmen?
    Vilken information skulle du behöva för att veta detta för att avgöra exempelvis RamonaMarias fråga?
    Är genuint nyfiken 
    Olika saker förklaras på olika sätt berorende på vad man har sett , hur gammal e man , är man gift eller ej , var drömmen på natten eller på dagen , sommar eller vinter tid. m.m  , den som översätter kan ha fel också det är inte alltid till 100 % .

    kolla Ramona har gett ledtråder liksom mens , mens har en förklaring i drömmen men eftersom hon har nämnt att hon har haft ett missfall och att hennes största önskan är o bli gravid så kan denna dröm vara på en fantasi.
    om du breätter en 5 min lång dröm så kan hända att det är bara en liten del som har meningar och resten är bara fantasi , vi letar ledtråder hela tiden . något i drömmen som betyder nåt.

    man ska också kunna fråga , hur se ut färgen på blodet , även färgen kan avgöra meningar. jag vet att du inte vill tro på sånt men det är alltid två sidor :) 
  • NiceGuy78
    RamonaMaria skrev 2011-01-13 04:58:25 följande:

    ok, men basera på den här faktan vad du/ni kan få fram du. hade ju varit kul att veta.
    jag är 26 år, är sambo, drömde på natten för några dagar sne, alltså p vintern.

    i drömmen var färgen på blodet rött, i jag var i mitt egna hem. o var ledsen, men tror aldrig att jag grät över att mensen hade kommit. men hade en fruktansvärd känsla av tomhet o misslyckande. kan ju tillägga att vid tidpunkten jag drömde så var jag mellan ägglossning o mens. som, förresten inte kommit än, om det nu skulle vara av värde ;0)
    intressant tråd!


    Hej Ramona , intressant info , Du , Har du och din sambo pratat eller funderat eller ska gifta er ?
    svara mig först så vi får se.
    tack.
  • NiceGuy78
    RamonaMaria skrev 2011-01-14 12:10:37 följande:
    Jo då, det har varit på tapeten. En ev. Förlovning till sommaren men inte bröllop än på ett tag :)
    Hej Romana , grattis på din förlovning i förväg , din dröm pratat just om detta ni kommer att gifta er , kan hända att det blir lite saker i vägen och du blir besviken att det dröja med  giftemålen , men förhoppningvis att ni gifta er när allt klarnar. lycka till med allt.
  • NiceGuy78

    Diskussionen på denna tråd är Avslutad.
    Tack för ni som deltog i diskussionen.  Plus


    Diskussionen på denna tråd är avslutad
Svar på tråden Drömmar har betydese ?