• Anonym

Tycker mitt barn är fult!

Jag mår fruktansvärt dåligt för jag tycker att min pojke är ful. Hur mycket jag än försöker så kan jag inte tycka att han är gullig. Nu har jag börjat anklaga min sambo för att det är hans fel att vår son blivit så ful. Min sambo är inte så snygg men jag tänkte inte på det så mycket innan vi fick vår son och jag då ser en del av sambons drag hos honom. Detta är hemskt jobbigt och det är inte en depression som kommer gå över utan jag tycker verkligen att min son är ful. Jag tycker att alla andra barn är så mycket sötare än min pojke och det känns hemskt. När jag hör att andra vi känner ska få barn så tänker jag direkt att deras barn kommer bli så mycket sötare än mitt.
    Jag vet inte vad jag ska göra åt dessa känslor. Jag känner att jag inte är någon bra mamma och jag är så dum mot min sambo också eftersom jag anklagar honom för att vår son inte är så söt.
    Jag mår så dåligt av detta och vet inte hur jag ska kunna ta mig vidare.

• Svar på tråden Tycker mitt barn är fult!
  • Monstermamman

Personligen så tycker jag inte att det finns fula barn.
    Det kanske finns mindre vackra men alla är fina på sitt sätt!

Jag tycker det låter som du behöver söka hjälp, det där är inte hälsosamt för nån av er.

• ninahelena

Och för er som hoppas på att barnen kan bli " finare" "sötare" som större/vuxna.
    Så otroligt ytligt och trist att höra dessa "stöttande" ord. Det enda som framkommer är era egna ytliga synsätt.
    Och bra gener, är INTE ett uttryck för ett barn som anses snyggt eller fult enligt vårt samhälles värderingar!

Grr och morr och b*js vad fruktansvärt att det ska vara såhär ytligt!!!!!!!!

• Linsen

TS-> Du har fått flera goda råd redan och jag hoppas verkligen att du försöker få någon att prata med. Kolla med BVC till att börja med.
    Jag tror också att problemen sitter djupare än i din sons utseende...
    Hoppas det löser sig för dig innan din familj blivit splittrad! *kram*

Till anonym 5651076-> Vad har TS problem med_din_barnlöshet att göra??? Vad vet du om hur länge hon kämpat för att få barn? Nu har hon visserligen fått ett barn men om du tror att problem och bekymmer blir ett minne blott bara för att man fått sitt barn så kan jag av erfarenhet tala om att så ligger det_inte_till.

• Anonym

Ts: Mår du verkligen 100 procent bra inombords? Tycker inte det låter så för det finns nog väldigt många mammor som inser att deras barn inte är de vackraste presis men är man en lycklig och tillfreds människa ältar man det inte fram och tillbaka. Det kan nog hjälpa bara du får prata med någon psykolog eller terapeut.. Kram på Dig!

• lilla räven

det är ditt jobb om någons och älska ditt barn villkorslöst och tala om hur vacker det är och det gäller hela livet... ´så mitt råd är att jobba med ditt problem och öppna ögonen .. hur ere möjligt att ett oförstört barn kan bli fult i NÅGONS ÖGON..EVER... hoppas för all del det löser sig

• saraseal

Mycket känslor som legat och vilat väcks just när man får barn. förmodligen för att det är en så stor förändring i ens liv, dessa förändringar skulle man nog kunna kalla för kriser, en del märker av dem andra inte. Du verkar ha kört fast lite i din "kris"
    För din egen och din familjs skulle måste du söka hjälp! och säg aldrig mer så till din sambo.. även om du nu kanske tycker att han är ful så ska han aldrig behöva höra det från den han älskar..

Lycka till! kram

• Mumsen

Ful å ful, men är han snäll och charmig din lilla bäbis? Det är det som betyder något, din sambo var ju inte så snygg skrev du men något bra har han ju eftersom ni är ihop , är inte det de viktigaste med en person?

• Anonym

Allvarligt talat så tror jag att det här inte alls handlar om din son, du säger att det inte är en depression, men det är jag nästan helt övertygad om att det är! Och det är absolut inget att skämmas för, men du måste få hjälp med det genast.

Jag är helt säker på att din som är en jättesöt liten pojke...Hoppas verkligen att du tar tag i det här så att det inte förstör din relation med din sambo, eller med din son i framtiden!

Kram på dig och lycka till

• det nya svarta

ninahelena
    håller verkligen med dig!

• Anonym

Tycker nog också du ska söka samtalskontakt. Visst finns det barn som omgivningen ser som mer eller mindre söta. Jag tyckte själv min lilla såg ut som en liten groda när hon var nyfödd. Jag tycker inte du ska begära av dig själv att se sonen som det vackraste i världen. Men det borde räcka att konstatera att du tycker det finns sötare barn och lämna det bakom dig. Det här verkar ha blivit en fixering och du verkar ha aggressiva (alltså att det är hans "fel") känslor mot sambon också. Eller var det tvärtom så att du började irritera dig över sambon först och att upphängningen vid sonens utseende började när du såg sambons drag i honom?
    Bakgrunden till att du fastnat i detta är bara dumt att spekulera i utan att känna dig men du skulle säkert må bra av att prata med någon professionell. En kurator kanske i första hand, eller psykolog eller psykiater om behovet finns av det.

Svar på tråden Tycker mitt barn är fult!