Inlägg från: Vavavavasaru |Visa alla inlägg
  • Vavavavasaru

    Bakteriell vaginos

    Fy fan, men det jag misstänkt var sant, gick till fabbo doktorn idag och fick diagnosen BV...ruskigt!  Fick antibiotika utskriven, en kur på en vecka och man fick inte dricka alkohol ihop med den, för då skulle man visst bli apsjuk.

    Men, jag glömde fråga, kan man ha sex?  När?  Jag ska snart på en 3e dejt med en underbar kille jag nyss träffat och vill gärna få till det lite, kan man det under behandlingen?  Kondom ska på givetvis.

    Jag har även hört att det gärna kommer tillbaka snabbt efter avslutad behandling, varför? Vad gör man då, man kan ju inte äta antibiotika hela livet ut heller?  Jag blev även rekommenderad att behandla med repHresh gel inuti, jag tycker redan jag är så mycket bättre.

  • Svar på tråden Bakteriell vaginos
  • Vavavavasaru

    tack för svar!  det som är toppen är att vi har INTE haft sex ännu alls, så jag kan ju inte ha gett han något heller. 

    nu ska vi som sagt på en 3e dejt och jag tror han verkligen vill ha sex nu, jag med...absolut, men jag ska nog dröja ut på den 3e dejten tills nästa vecka då kuren är över, bara för att vara säker.

    kondom ska alltså på, men bakterier kanske kan florera hej vilt ändå?  jag har läst på lite och det verkar som om killens sperma kan alkalisera slidans naturligt sura miljö och rubba floran, så han får dock aldrig komma i mig. 

    jag har verkligen undrat nu i ca en månad vad fan som är fel.  det har verkligen luktat skunk, men inte fisk, som det sägs att det ska göra, mer som...tja, jag vet inte...fotsvett typ, haha.  gud vad skönt att få bort skiten, jag har känt mig riktigt äcklig och vidrig. 

    den här repHresh har gjort ett snabbt under också, så himla skönt!!! 

    hoppas det aldrig kommer tillbaka, vill inte ha dessa hästpiller igen, jag mår illa faktiskt av dom. 

  • Vavavavasaru

    Ja du...ingen verkar riktigt veta något konkret om BV.  Men jag tror nog att vissa killar kan ge en BV ifall dom bär runt med konstiga bakterier på snoppen, eller fingrarna eller i munnen.  Killar har inga symptom eftersom en snopp inte är samma bra grogrund för bakterier som en varm, fuktig muff. 

    Haha, om utländska killar har annorlunda bakteriekultur...no clue. 

  • Vavavavasaru

    Min antibiotika kur är över, jag drack ingen alkohol alls, tydligen kan man bli apsjuk av det och spy som en gris.

    Jag har dock haft sex efter nu och jag är fortfarande ok där nere, har ej kommit tillbaka tack och lov.  Så sköööönt, vem hade någonsin trott att det skulle vara så skönt med en frisk muff, haha.

  • Vavavavasaru
    pappe jonthe skrev 2011-01-16 22:52:02 följande:
    Tjohej. En liten inflik. Jag va rätt hundra på att min sambo hade BV. Sen efter hon fått barn har hon luktat minst sakt pikant och ja, hemskt där i långa perioder och känt lite skam och trågligheter vid sex. Ätit samma antibiotika för en annan sak som borde rensat bort det. Men ikke.

    Jag har ju även jag tänkt tanken att jag kan va boven i dramat. Men så hände det en grej (tidigare flickvän hade BV och dofterna överenstämde och tjocka vita illaluktande flytningar så jag trodde på gravalvar att sambon hade fått det eftersom det aldrig gick över)

    Vi fick för oss att skaffa oss en liten söt unge till. Så rev av henne p-plåstret och så satte vi igång. Hon hade då gått på preventiv medel i 3 år och 3-4 olika. Inget innan.

    3-4 Dagar efter p-medels avlägsnande så va alla spår av vad som kan kallas doft som bortblåsta. Ja förutom den där underbara doften av kön som bara ni kvinnor har (blöt hud typ ingeting egentligen, psykiskt kanske)

    Och detta har nu varit i 5 månader. Någonting som inte skett någongång på 3 år alltså, förutom någon dag eller 2 när hon klaffsat med det där vaginal eller vad det heter. sen sex 2 ggr och den nästan outhärdliga doften har varit tillbaka.

    3 Dagar utan p-medel och det existerar helt enkelt inte länge. Tänk då att hon gått med 3 olika.

    Nu säger jag inte att Ts inte ska äta p-piller mm, Men För många andra som dras med de de tror är BV men inte vågar kolla upp det (många e ju lite kännsliga när det kommer till kön och doft och fläcka upp sig för en läkare) så tänk en tanke på detta med p-medel. Vi tänkte inte en hundradel på att p-medel kunde ställa till det på det sättet. Men visst fan är det den enda lilla variabeln som vi ändrat på. Att det skulle vara något annat, visst det kan det ju, men det faller sig högst orimligt.

    När unge 2 är producerad så vet jag iallafall en som ska åka till holland och plugga/klippa,superlimma igen mitt system. Inte En jävla chans att min älskade sambo ska gå på sånt jäkla skräp som p-piller, plåster stavar sprutor eller vafan som helst igen.

    Så ja, grattis till er som aldrig haft problem med p-medel innan. Men har ni det, shit, tänk en liten tanke vad det kanske fuckar upp mer än botar(ok inte botar, ni fattar)
    Jo, absolut, hormorer är en stor bidragande orsak till just BV.  Skönt för er att det gick över.
    Men, varför ska du till Holland och steriliseras? 
Svar på tråden Bakteriell vaginos