• CoolJen

Välja kön på barnet?

Om det var så enkelt som att bara trycka på en knapp för att få välja ifall det blir en pojke el flicka när ni blivit gravida, skulle du då välja kön på bebisen?

Om ja, vad skulle du valt just nu och varför?
    Skulle du även vilja välja hur många foster?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Välja kön på barnet?
  • Kazeer

Nej, det skulle jag inte.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Göteborgsbruden

Nej, det roliga är ju att det är just slumpmässigt

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
  • Tokstolla

Jag röstade ja pga att jag egentligen skulle önska barn av bägge kön. 
    Skulle jag få fler är de inte mindre önskade för att jag inte får det jag inte har utan helt enkelt pga att om jag får välja så vilja ha av bägge sorter- Girig jag är! Borde vara glad att jag har en liten fin krabat här hemma... 

• Linda1976

Ja, absolut. Kontrollfreak som jag är....

Nu vill jag inte ha fler barn, men inför min första och enda graviditet önskade jag mig en dotter, och hade jag fått välja "med en knapp" hade jag gjort det - lätt. 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå

Förut så hade jag nog svarat ja, men nu när jag har en av varje så förstår jag mer att könet inte spelar någon roll.

• Pleco

Svarade ja, men är lite osäker. Skulle nog ha väldigt svårt att välja i slutändan ändå. Väljer man det ena så väljer man ju bort det andra, så att säga. Och sedan gå runt och undra hur barnet hade blivit om man hade valt annorlunda, skulle ju bli tokig till slut. Nej, det är nog bäst att låta bli sådana knappar och överlåta könsbestämmandet till ödet.

• camave

jag har en av varje och skulle jag få ett barn till så skulle jag inte veta vad jag skulle välja.....
    men hadejag bara haft et barn hade jag tryckt för det motsatta könet.....

Felicia och Albin, mina underbara små....
  • CoolJen

Jag hade nog oxå valt om möjligheten fanns...då skulle det blivit 2 killar+ 1 tjej

• Mrs Statham

Definitivt.
    Kvinnor har det mycket svårare i samhället
    Svenska, medelålders, normalviktiga män går inte att diskriminera, alls överhuvudtaget.
    Kvinnor däremot går alltid att diskriminera på något sätt.

Dessutom vill jag inte utsätta mitt barn för alla promblem kvinnor/ tjejer har.
    Det skulle helt klart bli en kille alltså

Svar på tråden Välja kön på barnet?