• CoolJen

Välja kön på barnet?

Om det var så enkelt som att bara trycka på en knapp för att få välja ifall det blir en pojke el flicka när ni blivit gravida, skulle du då välja kön på bebisen?

Om ja, vad skulle du valt just nu och varför?
    Skulle du även vilja välja hur många foster?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Välja kön på barnet?
  • Filoso Fisken

Nej, man får det man får helt enkelt. Det är dem förutsättningarna som finns när man blir gravid, antingen blir det en flicka eller så blir det en pojke. Passar det inte med det ena eller andra så.. ge fan i att skaffa barn kanske? Önska får man givetvis, men det ska ju inte gå till överdrift heller.

Så nej - jag hade inte velat välja! Både en flicka och/eller en pojke är varmt välkomna.

• enlitenbitkaka

Röstade nej.

Jag skulle inte välja kön. Oavsett om bebisen har en snorre mellan benen eller ej så säger det ingenting om vem han eller hon blir när de växer upp.

Däremot hade jag kanske valt att få tvillingar....ha de hela "avklarat", jag vill bara ha två barn

Ebbe BF 31/7 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Majken

Rent hypotetiskt så.... ja, det skulle jag nog gjort?
    Har varit flickmamma i drygt 20 år nu och kan inget annat, skulle jag mot förmodan (inte troligt) blir garvid igen så skulle jag nog gärna ha fler tjejer - jag "kan" ju dom så att säga

Men om det vore på riktigt och genomförbart - så skulle jag nog inte vilja välja trots allt, det är lätt att säga rent hypotetiskt. Men man ska inte in och "rodda" för mycket i naturens egna lagar vad det gäller könsbestämmelser?!

Love my M-girls
  • Selfish Geene
    Filoso Fisken skrev 2011-01-05 13:44:40 följande:
    Nej, man får det man får helt enkelt. Det är dem förutsättningarna som finns när man blir gravid, antingen blir det en flicka eller så blir det en pojke. Passar det inte med det ena eller andra så.. ge fan i att skaffa barn kanske? Önska får man givetvis, men det ska ju inte gå till överdrift heller.

Så nej - jag hade inte velat välja! Både en flicka och/eller en pojke är varmt välkomna.
    Varför är det viktigt för dig att andra inte får välja?
  • Pimpinellan

Aldrig i livet!! Jag skulle vara EVIGT tacksam bara det blev ett barn-oavsett kön! Abort p.g.a kön måste vara det lägsta mänskligheten fått för sig att göra.

• Selfish Geene
    Pimpinellan skrev 2011-01-05 14:56:22 följande:
    Aldrig i livet!! Jag skulle vara EVIGT tacksam bara det blev ett barn-oavsett kön! Abort p.g.a kön måste vara det lägsta mänskligheten fått för sig att göra.
    lägre än mord pga kön?
  • Mornie Alantie

Jag skulle inte vilja välja kön och om jag var tvungen vet jag inte vad jag skulle välja. Dock skulle jag gärna välja bort sjukdomar och flerbördsgraviditet om jag kude.

Jag tror också att det skulle kunna få en del negativa konsekvenser om alla kunde välja. Se på Kina och Korea tex, där aborter gör att pojkar är starkt överrepresenterade. Frågan är vad som skulle hända i långa loppet (om vi antar att alla kunde välja). Skulle det stabiliseras till ca 50/50 eller skulle ena könet bli överrepresenterat? Skulle det bli stora fluktuationer mellan generationer?

Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • gbgumman

Jag är tudelad. Kan inte svara.

Mamma till Eskil och Sonja
  • finskaflikkan

nej jag skulle inte välja. 
    Just för att de e de som e tjusningen med hela graviditeten och och allt.Att man inte vet om de en eller tre, om de en pojke eller flicka.

Visserligen har jag den här gången tagit reda på via köns-ul va de e som gömmer sig i magen...
    gjorde jag inte med första.

Så nu har man provat på båda delarna. 

Svar på tråden Välja kön på barnet?